|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() Sendt: 02-April-2009 kl. 13:13 |
Hej recordere,
dette er lige en lille beskrivelse af en kollegas problem med en nyindkøbt Blu-ray afspiller fra Sony (S550). Han har smidt den til sit tv med HDMI stik, (Argon 2m fra Hifi-klubben - har selv sådan kabel, og det spiller fint og flot) og billedet kommer også fint frem. Problemet er lyden- den mangler simpelthen. Han har så prøvet med Component Video kabler og der fungeret lyden fint. Han har været inde på S550 afspilleren og sætte det til 2 kanalers Stereo, så det burde vel ikke være der problemet ligger? TV'et er et Zepto, ved dog ikke model. Har kigget i manualen for lyd, og der står umiddelbart intet om at man skal slå noget lyd til under HDMI indgangen. Nogle forslag til hvad dette kan skyldes? Senere hen vil der højst sansynligt komme en forstærker i mellem, men indtil da må der jo findes en løsning. Mange tak. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jeg mener bestemt der er en "Lyd via HDMI udgang" eller noget i den retning i min mor's Sony BDP350, så jeg ville gennemgå de menuer igen. EDIT: Side 46 i manualen. Redigeret af hedberg - 02-April-2009 kl. 15:49 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Du mener, en menu i afspilleren hvor man så slår "Lyd til HDMI" til ?
Ok, det må jeg da viderebringe ham. Det ville jo være fedt hvis det kun var det. |
|
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jeg tror han har valgt stereo et forkert sted (så der er stereo ud af de analoge enheder. Det står forklaret på side 46 og på side 49 står der hvordan han vælger at få stereo ud igennem HDMI. Hvis han's manual er ældre/anderledes end den Sony har liggende online, så husk at give ham dette link, så sidenumre mm. passer. http://www.sonystyle.com/wcsstore/SonyStyleStorefrontAssetSt ore/pdf/BDPS550_OM.pdf
Redigeret af hedberg - 02-April-2009 kl. 15:52 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak hedberg, jeg viser ham linket når han kommer her snart. :) Tak for hjælpen.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |