recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour og mkv-support
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour og mkv-support

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour og mkv-support
    Sendt: 14-April-2009 kl. 21:49
Jeg har indtil nu gemt nogle af mine dvd'er som iso'er og spillet dem fra min Popcorn Hour. Jeg kunne dog godt tænke mig i stedet at konvertere dem til noget mkv (h264) og ved samme lejlighed få renset menuer, reklamer og alt det overflødige væk.
Det jeg godt ville ende op med var selve filmen helst med alternative lydspor (dansk/engelsk og stereo/AC3/DTS) og alternative undertekster (dansk/engelsk).
Inden jeg starter med at konvertere løs kunne jeg dog godt tænke mig at vide, hvad PCH'en egentlig kan finde ud af i forhold til mkv-filer! Kan flere sæt indlejrede undertekster læses og kan man smide flere lydspor ind i filen?
Er der andre issues i forhold til PCH'en og/eller computeren jeg bør være opmærksom på inden jeg spilder adskillige timer/dage på at konvertere til noget ubrugeligt?
Jeg starter sandsynligvis en eller flere andre tråde omkring spørgsmål til selve konverteringen - så kan denne tråd måske holdes til det PCH-specifikke.
/Tommy
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 01:02

Du vil uden problemer kunne rippe og reencode selve filmen (uden menuer, reklamer osv.) med flere lydspor til en .mkv - men du får en problem stilling omkring tekster.

Mkv kan godt indeholde flere undertekster, og PCH'en kan også skifte imellem flere undertekster i en mkv - men, de undertekster der findes på en DVD er bitmap baserede og de undertekster en PCH understøtter er kun tekst baserede (eks. srt tekster).

Dvs. at selvom du sagtens kan rippe underteksterne fra DVD'en med i din mkv der også indeholder videoen og flere lydspor - så vil PCH'en ikke kunne vise disse undertekster.

Så ønsker du også undertekster vil du være nødt til enten at lave en OCR af dine DVD tekster og konvertere dem til .srt inden du lægger dem i .mkv'en - eller alternativt finde færdige .srt tekster på nettet og lægge disse ind i .mkv'en istedet.

Redigeret af spawn - 15-April-2009 kl. 01:04
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 10:17
Takker - dét var ikke lige et issue jeg havde overvejet, men rart at høre at der både understøttes flere lydspor og undertekster. Så skal jeg "bare" finde ud af at lave det korrekt - og dét er vist så noget af en jungle.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu