Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jlowe
Bruger
Oprettet: 10-Januar-2008
Status: Offline
Point: 185
|
Emne: Mit multimedie hjem / biograf Sendt: 18-April-2009 kl. 15:28 |
Hejsa, Super spændende at se jeres biografer. Jeg synes også jeg vil dele min med jer. Bl.a. kan I se den lidt sjove Asus Eeetop touchscreen i aktion med Windows 7 Beta kørende. Det kan ses på dette link nedenfor (det er til min egen hjemmeside, og jeg er ikke den store ørn til den slags opsætning, men håber det går  ): Edit; har fjernet mit link, så jeg ikke frister svage sjæle, men send en PB hvis du vil se det, og jeg sender meget gerne linket til dig :-)
Redigeret af Jlowe - 21-April-2009 kl. 20:04
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 15:35 |
Det ser sgu flot og spændende ud 
Jeg overvejer også at ofre en af mine garager. Den ene støder op til min stue, har gulvvarme og er isoleret , så det er bare at lave et hul i væggen, sætte en dør i og så gå i gang.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 19:10 |
Det godt nok et stilet hjem og system I har fået lavet jer der. Det ser rigtig godt ud. Fedt I kører med Mac hele vejen rundt, det kan folk lære lidt af. ;)
Det med den touch EEEEEEE er jo genialt.
Hjemmebiffen har I også fået lavet super fed. Flot og gennemført og stadig rigtig hjemmeligt. 
Virkelig flot og fedt system.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 19:25 |
 Det ser fedt ud.
Også lækker hjemmeside med billeder, video m.m.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 19:28 |
Det ser rigtig godt ud. Godt i fik skjult husets nerve med det skjold, ledningerne er blevet meget annonyme Kan godt lide den Asus Eeetop, det er lækkert
|
 |
Jlowe
Bruger
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 21:05 |
Tak for tilbagemeldingerne, det er altid rart at dele sin hobby med ligesindede. Forslaget med at optage er en super ide, og jeg har faktisk overvejet at droppe Apple Tvet og istedet få en Mac Mini med dertilhørende Elgato tv tuner. Jeg har faktisk et Vista mediecenter stående i vores gæsteværelse, men det er simpelthen for omstændigt at starte op osv, så det samler støv. Men Mac Minien skulle være hurtig; så kan konen få optaget Mission Baby mens jeg ser Chelsea få klø af Barcelona ;-) Til jer som har mulighed for at omdanne et ekstra rum eller en garage til en hjemmebio; kan jeg kun sige - skynd jer at komme igang. Det kan godt være den bedre halvdel er skeptisk, men det tager ikke lang tid før hun holder tøseaften i bioen og de ser Sex and the City, mens man selv står med den nye Transporter og siger med en grødet stemme "så må jeg jo bare se den en anden gang..." Og PS flere af de ting jeg har lavet i mit hus er faktisk lavet efter inspiration fra de mange super tråde i det her forum!! Så tak for et godt forum
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 09:23 |
RuneH skrev:
Fedt I kører med Mac hele vejen rundt, det kan folk lære lidt af. ;) Det med den touch EEEEEEE er jo genialt. |
Der køres Win7 på EEEEE, så ikke "hele vejen rundt" hvis du læser toppen.
udover det, så flot opsætning, særligt den opsætning i gangen og metoden at skjule det på... generelt godt planlagt...
Skulle bio rum ikke have været i lidt mørkere farver?
Redigeret af pendec - 19-April-2009 kl. 09:25
|
 |
Boffer24
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 12:13 |
Hvordan har du modificeret dit appletv?
Og kan appletv snakke sammen med din NAS og streame film fra den?
|
 |
Jlowe
Bruger
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 18:16 |
Tak for tilbagemeldingerne :-) Jeg har faktisk en Phillips RC9800 multifjernbetjening jeg bruger i hjemmebioen. I stuen er det kun Apple Remote og Samsung fjernbetjening jeg har gang i, resten ligger i en skuffe. Men det kunne være overdrevet fedt at få fat i en iPhone igen (jeg importerede en fra USA, dengang de kom frem, men solgte den igen dengang grundet manglende 3g) og lade den kører Squeeze, Apple TV osv.
->pendec tak for rosen i gangen, jeg er også godt tilfreds. Det er pakket godt ind, men stadig nemt at komme til når man skal pille og udskifte :-) Biografen er helt mørklagt med gardiner og mørkblå, det er blot blitzen på Nikon der får det til at se lyst ud :-)
->Boffer24 Det er supernemt at installere XBMC på Apple TV, du laver blot en USB stick (dvs. et program du downloader laver den for dig), derefter hiver du strømmen ud på Apple TV, sætter USB stick i og starter den op igen. Så installere den selv og når den er færdig beder den om at du skal slukke den og genstarte. Derefter er der XBMC på, det skal lige opdateres og så kører det. Derefter er det bare ind i programmet og fortælle hvor den skal hente data fra dvs. din NAS og derfra kører det, det kan køre wireless eller kablet (for HD film vil jeg anbefale dig kablet). Det tager max 25 minutter i alt og jeg har gjort det for min bror og fader uden problemer. Alle dine fotos og evt. Podcast ligger stadig i Apple hovedmenuen som før, der er blot kommet et nyt punkt på. Såfremt du vil have XBMC ud igen er det bare at hardresette Apple TV og den er som ny. Det er så nemt at du frygter du har gjort noget forkert ;) Såfremt du bor i Østjylland, kan du sagtens komme forbi og jeg kan gøre det gratis for dig....
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 19:44 |
Hvor meget kan den apple touch/ iphone styre? - for mangler en musikafspiller, og leder efter en fjernbetjening som kan styre de mest basiske ting (skifte til hdmi-ingang, gå nemt ind på text-tv, skifte program og volumen).
Harmony er allemandseje, og de er lidt grimme at se på rent designmæssigt - kunne meget bedre lide min gamle Phillips, som er solgt (da den ikke havde mulighed for at lære nogle koder fra Logitech Z5500).
Er en Apple ipod touch en god løsning?
|
 |
Boffer24
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 22:20 |
Takker for svaret.
XMBC, betyder det at jeg så kan afspille mere eller mindre alt hvad der
findes af formater? Så længe jeg sørger for at hente de rigtige codecs?
|
 |
MikkelAnd
Bruger
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
|
Sendt: 19-April-2009 kl. 22:46 |
Boffer24 skrev:
Takker for svaret.
XMBC, betyder det at jeg så kan afspille mere eller
mindre alt hvad der
findes af formater? Så længe jeg sørger for at hente de
rigtige codecs? |
Hej
Jeg har selv en ATV/XMBC, og må helt tilslutte mig
glæden ved den.
Det er som sagt supersimpelt at lave den, og jeg har til
dato ikke haft behov for at supplere med yderligere
codecs - den afspiller uden at kny alle de film/serier
jeg har liggende på min NAS (Synology CS407e). Jeg
streamer trådløst (801.11 G) fra et SMB share.
Mht. fjernbetjening så bruger jeg med stor success XMBC
remote på min iPhone (den gamle model), og det er sgu
lækkert at browse alle medietyper komplet med covers på
telefonen :-)
/mikkel
|
 |