recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung WB500 eller Panasonic Lumix DMC-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung WB500 eller Panasonic Lumix DMC-T

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brian P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2009
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung WB500 eller Panasonic Lumix DMC-T
    Sendt: 26-April-2009 kl. 19:19
Hej

Jeg kan simpelthen ikke vurdere, hvilket kamera jeg skal vælge af disse 2:

Samsung WB500:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=524210&am p;searchArea=products&Soegeord=samsung+WB500

Panasonic Lumix DMC-TZ5:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432781&am p;searchArea=products&Soegeord=Panasonic+tz #

Begge kameraer har 10x optisk zoom og omkring de 10 MegaPixel. Samsung har større vidvinkel: 24 - 240mm (Panasonic: 28 - 280mm), mens Panasonic har den bedste LCD-skærm 3" 460,000 pixel (Samsung: 2,7" 230,000 pixel).

Design-mæssigt synes jeg nok at Samsung'en er flottest, og prisforskellen er nærmest minimal og underordnet. Jeg skal bruge kameraet til "all-round".

Hvad dælen skal jeg vælge? Nogen konstruktive forslag/indput?

På forhånd tak!
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 20:41
TZ5 har jeg gode erfaringer med, og det er sgu et super kamera, dog er det nye DMC-TZ7 kommet og den er mega fed, den laver nemlig også gode videooptagelser, og så er betragtningsvinklen den bedste jeg har set på et kamera til dato
Get HIFI or die trying c",
Til top
Brian P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2009
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 20:44
DMC-TZ7 er prismæssigt over mit budget pt.. Men har skam også studeret den nøje..
Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af Brian P Brian P skrev:

DMC-TZ7 er prismæssigt over mit budget pt.. Men har skam også studeret den nøje..

Samme her :) Jeg har også svært ved at give knap en tusse ekstra for de få ekstra funktioner.
Dog har jeg kig på et andet kamera som synes at kunne hamle nogenlunde på med de to andre. Det er et Canon SX200 IS med 12x zoom, vidvinkel, knap så god skærm og HD video.

Er der nogen der har dette kamera og som kan fortælle om lyden er bedre en TZ5's som efter sigende skulle være nærmest ubrugelig.

Til top
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 11:20
Jeg har lige købt TZ-7 og kan kun anbefale det. Simpelthen alt for fedt kamera :) og super lyd også ;) Den har en vindformindsker/filter som fjerner vindstøj :)
Til top
vigge82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 09:29
Jeg har lige kiøbt et tz7 og det er bare helt vildt lækkert go video overaskende go stereo lyd og geniale billeder
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu