|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
uggeren ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2009 Status: Offline Point: 158 |
![]() Sendt: 23-Maj-2009 kl. 12:47 |
Hey
![]() Jeg vil meget gerne udnytte mit sorround system, som består af en Technics SA-730, og Jamo højtalere. Det er et ældre sæt, som jeg har haft i mange år efterhånden, men kun benyttet til tv, via SCART få gange. TV signalet kommer pt. fra et std. antenne-kabel. Jeg snakkede med min bror om det, og han forklarede noget med, at fordi det var en surround receiver, kunne jeg sætte antenne-kablet i den, og så videre til tv'et, og derefter tilslutte noget lyd. Nu havde vi bare ikke rigtig nogen kabler, og han var ikke sikker, og jeg har ingen viden om det. Så hvad anbefaler I at jeg skal gøre for at få den bedste lyd, og mister jeg tv-signal ved at bruge den metode som min bror snakkede om? Og sidst men ikke mindst, hvilke kabler skal jeg købe? Jeg regner også stærkt med at købe en PS3, vil det ændre noget på lydopsætningen? Her er et link til lidt information vedr. receiver'en (tryk på manual, der er info på side 8) Information til receiver Redigeret af uggeren - 23-Maj-2009 kl. 12:57 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
hvis du kan leve med nogle phone ledninger så kan du bruge den til HD lyd. det kræver dog du køber en blu-ray afspiller som kan decode HD lyd og har analog udgang. Det lyder alså bedre når du ser blu-ray uanset at dit anlæg ikke koster en formue. Men det kommer helt an på hvor meget du går i lyd. Men denne løsning får du også dolby og dts ud fra dine dvd. din forstærker har nemlig 5,1 analog indgang. Men glem alt om center i midten bagved, derfor hedder den 6.1 på din forstærker. TV signalet kommer pt. fra et std. antenne-kabel. Jeg snakkede med min bror om det, og han forklarede noget med, at fordi det var en surround receiver, kunne jeg sætte antenne-kablet i den, og så videre til tv'et, og derefter tilslutte noget lyd. det som din bror siger forstå jeg ikke en bønne af. Redigeret af xcardman - 23-Maj-2009 kl. 13:12 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
din forstærker og tv har intet med hinanden og gør i denne forbindelse.
kun når vi snakker HDMI. |
|
![]() |
|
uggeren ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2009 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Hvis vi tager udgangspunkt i at jeg køber en PS3, kan den så decode HD lyd og har analog udgang?
Det ville være lækkert, hvis du ville forklare helt præcist, hvilke kabler der skal gå hvorhen, og hvor de skal side i TV/anlæg/PS3? |
|
![]() |
|
![]() |
med en ps3 har du ingen muligheder for noget som helst ud over almindelig stereo, hvis du bruger dens almindelige composit kabel, der sidder rød og en hvid stereo kabel. du kan dog stadig kører med hdmi til skærmen og stereo ud. Men hvor mange højtaler har du. Redigeret af xcardman - 23-Maj-2009 kl. 14:18 |
|
![]() |
|
![]() |
har selv haft dens storbror nemlig en 950 og den havde optisk indgang. i øvrigt en rigtig fin forstærker også i stereo. Min første surround receivere
Redigeret af xcardman - 23-Maj-2009 kl. 14:17 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har 5 højtalere og 1 sub (5,1).
Dvs. med PS3, kan jeg selvf. bruge HDMI til billed, men kun få lyd ud gennem stereo, 2 højtalere og sub? Alternativt, skal jeg købe en anden blu-ray afspiller, eller måske vælge en anden surround receiver? Selvom jeg er godt tilfreds med den technics generelt, og vil helst heller ikke bruge alt for mange penge på det, bla. derfor jeg har kig på PS3, da jeg også kan spille, selvom jeg nok ikke kommer til at bruge det så meget. Der er desværre ingen optisk udgang på min, ikke hvad jeg kunne se. |
|
![]() |
|
![]() |
Så du skal tage en beslutning, hvad kommer du til at bruge mest. For en ny forstærker og en ps3 løber jo op. |
|
![]() |
|
![]() |
Kan du anbefale en blu-ray afspiller, til max 2500? Gerne mindre, hvis den er god og kan bruges til anlægget?
|
|
![]() |
|
![]() |
denne panasonic bd80 http://www.lcd.dk/product_info.php?&products_id=560 koster godt nok 2800 kr. eller en sony s550 http://www.jaman.dk/product.asp?product=515&lang=dk pris 2500 kr. De koster lidt mere når de har analog udgang. |
|
![]() |
|
![]() |
Den Panasonic BD80 lyder som et godt valg, så den køber jeg.
Hvilke kabler skal jeg købe med? Ydermere kan du fortælle mig, hvor kabler kommer til at gå fra tv/anlæg/afspiller? Dvs. hvile udgangs osv jeg skal benytte. |
|
![]() |
|
![]() |
Så lige den har en lillebror Panasonic DMP-BD60, den er lidt billigere, er det stadig muligt at bruge anlæg til den, og mister jeg nogle vigtige elementer?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |