|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() Sendt: 12-Juni-2009 kl. 21:57 |
Jeg har haft muligheden for at lege lidt med en Eye1 og softwaren Colorimetre HCFR , på mit LG 50PQ6000 tv, og brugt dens expert1 opsætning for at sætte det op lidt bedre end standard. EFTER Der er brugt følgende værdier her, Kontrast: 68 Dyn kontrast SLUK opdatering: Redigeret af pendec - 13-Juni-2009 kl. 11:09 |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Tak for målingerne - kan jeg få dig til at måle farvemætningsforløbet (0%, 25%, 50%, 75% og 100%) for magenta og vise resultatet i CIE-diagrammet? PG6000 havde en særhed omkring (bl.a.) magenta, som nemmest afsløres med denne måling - og det kunne være interessant at se, om der er sket forbedringer på dette punkt i PQ6000. (i parentes bemærket kan jeg sige, at den særhed, der er i PG6000's farvegengivelse, svarer meget til farvegengivelsen i Panasonic's THX-indstilling i V10'eren) |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
har bare taget et par snaps af selve CIE digram... Dette er så taget via målinger igennem pc/hdmi -> skærm, og der fik jeg rigtig dårlige målinger på de mørke farver , ved en del rystelser/støj i billed, så aflæsninger tror jeg er lidt ringe. men håber du kan bruge dem. 1024x768 1366x768 1920x1080 |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Super - tak for det. Jeg kan lige vise, hvordan PG6000 opfører sig, når man ikke rører ved CMS'en (målt med BD-afspiller + AVCHD som kilde): PG6000 er mere skæv i det magenta farvemætningsforløb end PQ6000 - og hvis man bruger CMS'en til at forsøge at flytte magenta på plads, sker der ikke det, som man forventer: Forløbet rettes ikke ud ud, men magenta placeres korrekt på gamut'ens kant. Det ser ud til, at der er sket en forbedring i PQ6000 på dette punkt. Din kalibrerede hvidbalance på PQ6000 ligner hvidbalancen på PG6000 efter kalibrering - og den er svær at få helt under kontrol, hvilket også passer meget godt med din beskrivelse. Gamma'en ligner hinanden for de to TV.
|
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
![]() |
dejligt at se der er sket en forbedring så kan man bare ægre sig over man købte lidt for tidligt og ikke fik pq6000 |
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo - men sådan er det jo altid - men for at se en markant forbedring er dette udvalgte målepunkt ikke nødvendigvis nok til at flytte læsset. Der er sikkert mange andre forskelle på de to TV - så jeg synes, at der skal en grundigere sammenligning til, før du skal begynde at ærgre dig...
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan det forklares hvorfor min HDMI udgang på min bærbar, skaber så ringe billed, og at min PS3 skaber et roligt og godt billed til måling? Jeg er helt grøn på det her, så har nogen en forklaring på problematikken? Og ISF Dag / ISF Nat, |
|
![]() |
|
![]() |
Aftenindstillingen ("ISF-night") laver du i mørke omgivelser ved justering af LYS og KONTRAST. Tilsvarenden laver du en dagslysindstilling i lyse omgivelser ved indstilling af de samme kontroller. Du kan evt forsøge dig med en lysere gamma-indstilling som et alternativ til at stille alt for meget på LYS. Til begge indstillinger (aften, dag) kan du bare bruge f.eks. DVE eller THX-testbillederne, der findes på mange DVD'er. Vad mener du med, at HDMI-udgange skaber et "ringe billede" fra din bærbar? Hvad er anderledes end signalet fra PS3? Hvad er refreshen sat til PC'en? Hvordan er din afspiller på PC'en indstillet? (der er normalt rigtigt mange parametre at stille på, når man bruger en PC som afspiller)
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan vælge 60hz som det eneste, da jeg ingen skærm driver har, så den sætte den bare til 60hz, og det er også hvad tv så siger i infobar på tv.. Hvad angår HDMI og laptop og PS3 og så tænkte jeg nok at der var kontrast og lys som var de primære at ændre på i dag/nat opsætning, og så vil jeg prøve lidt med gamma opsætningen her også. Tak for info.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder som om din PC kører med PC-levels i stedet for video-levels. Ved PC-levels er sort=0 og hvis=255 på lysskalaen - men for video-levels (som man alt andet lige) vil bruge ved filmfremvisning, er sort=16 og hvid=235. Måske kan du indstille noget her? Er det testgeneratoren i HCFR du bruger ved test med PC? Jeg mener ikke, at den kan indstilles - men måske husker jeg forkert. Kan du ikke afspille test-DVD'en på PC'en i stedet? Huske at sikre, at DVD-afspilleren på PC'en køre med video-levels.
|
|
![]() |
|
![]() |
I Nvivia indstillinger kan man sætte Color adj. den stod til full 0-255, så måske var derfor.. Redigeret af pendec - 14-Juni-2009 kl. 17:57 |
|
![]() |
|
![]() |
Nogen forbedring? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |