|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mravn ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 16-Juni-2009 kl. 22:32 |
Hej,
< style> Jeg har ellers været godt tilfreds med ovenstående
tv, men der har indsneget sig en fejl på det seneste:
Jeg ser tv med analog tuner over kabel-tv med
Yousee, og fejlen opstår på visse tv-stationer. feks. TV2-Film, Kanal 5 og
TV2News:
Der sker det, at på disse kanaler er der noget
støj øverst til venstre i billedet - nogle hvide korte streger. De forsvinder
hvis man vælger Aspect: Tilpasset 16:9 - men de dukker op igen, hvis man skifter
tv-station og evt. kommer tilbage til samme tv-station eller en anden, som har
samme problem. Så man skal hele tiden, ved kanalskifte, slå Tilpasset 16:9,
til.
Fjernsynet er købt 22. marts 2008, og problemet er
først opstået inden for det sidste stykke tid.
Jeg har forsøgt at tage et foto til at illustrere
det, som er vedhæftet: Det er ikke et godt foto, men man kan se den punkterede
hvide linie, som starter yderst til venstre, øverst og fortsætter et godt stykke
ind på skærmen.
Er der nogen, som kender problemet og evt. ved hvad man gør ved? Mvh. Michael ![]() |
|
Med venlig hilsen
mravn |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
ligner noget overscan. er den slået fra eller til
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40546 |
![]() |
Har det samme på nogle af kanalerne (DR update, SVT, ARD, ZDF) når det er 16:9(Wide) format, det er ikke tilfældet på Sattelit, men kun ved Analog og DTT. Gøres noget ved det.? Sansynligvis ikke. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Jeg får tv fra Canal Digital over parabolen. Inden for de sidste par uger er flere stationer begyndt at have det samme problem - bl.a. kanal 4 og 5 og Tv2 Film.
Det er de nederste par linier af de ekstra linier der er med i et PAL TV signal (indeholder bl.a. tekst tv), og som normalt ikke skal være med i billedet. Jeg ved ikke lige hvad der er sket, men min teori er at der er blevet skiftet ud i noget centralt hardware et sted, som forberedelse til overgangen til digital visning, og så er der et eller andet der ikke er blevet justeret ordentligt. I mit tilfælde er der bl.a. tale om et tudsegammelt 4:3 billedrørs TV, hvor satboksen er sat op til at vise 4:3 letterbox, dvs. det er CD boxen der genererer letterboxen, og de hvide prikker dukker op i kanten mellem billedet og bjælken - og uden mulighed for overscan. Jeg har flere steder læst om folk der netop aktiverer overscan på deres fladskærme hvis de ser DVB-t/c kanaler for at være sikker på at undgå de hvide prikker/streger. |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Jepper overscan skal slå's til.
|
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40546 |
![]() |
Absolut ikke og aldrig, for meget beskæring af billedet, de kanaler som det opleves på ses sjældent (udover DR Update), så det er til at leve med. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Jamen Radiomand det kan jeg da kun give det ret i. Men hvis ikke man kan holde ud og glo på den/de der linjer så er man jo nødt til det
![]() |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
mravn ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Super-informative svar. Tak til alle. Det var lige præcis Overscan som skulle sættes til. Dette menu-punkt eksisterer godt nok ikke, når man har valgt Aspect til "Tilpasset 16:9" - men det dukkede op, da jeg valgte Aspect: 16:9, hvorefter jeg kunne slå Overscan til og væk var stregerne. I har hermed svaret en hel del mere kvalificeret end Panasonics egen support på www.panasonic.dk, så tak igen.
![]() |
|
Med venlig hilsen
mravn |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |