recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Boxer tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Boxer tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
J.B. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Boxer tv
    Sendt: 21-Juni-2009 kl. 18:54

Hej

Jeg har problemer med mit boxer-tv. Jeg abonnere på vest pakken, men billedet hakker hele tiden.

Jeg kan se dr1, dr2, tv2, og update uden problemer. På disse kanaler er signal kvalitet på 98% og signalstyrken er på 65%. Hele tiden stabil.

Hvis jeg så slår over på boxer-tv, svinger styrken og kvaliteten mellem 0% og 90%. Der har været enkelte gange hvor jeg den er blevet på 90%, men det er måske 2-3 gange, de sidste par måneder. Er det antennen, eller er det min boks/kort der er i vejen med?

Håber i kan hjælpe.

Jacob

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af J.B. J.B. skrev:

Jeg kan se dr1, dr2, tv2, og update uden problemer. På disse kanaler er signal kvalitet på 98% og signalstyrken er på 65%. Hele tiden stabil.

Hvis jeg så slår over på boxer-tv, svinger styrken og kvaliteten mellem 0% og 90%.

Hvor - kun sådan cirka - bor du?. Hvilke UHF kanaler modtager du på ? Mod hvilken sender er din antenne rettet ?

Det lyder som din antenne ikke er god til den kanal som Boxer sender på.  Det kan være antennen og det kan være der er et filter mellem antenne og dit TV.

Lars

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
J.B. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 19:09

Det var hurtig respons! :)

Jeg bor 14km nord for Tønder, og modtager fra Aabenraa senderen. På boxer-tv står den til kanal 46, og på de andre står den til 37.

Til top
kumpel2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 00:24
Boxer-tv fra Aabenraa kommer ikke fra kanal 46, men kanal 64. Har du drejet antennen rigtigt. Jeg modtager Aabenraa signalet på kanal 64 og det går meget fint igennem.

Redigeret af kumpel2000 - 22-Juni-2009 kl. 00:28
Til top
J.B. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:15

Hej

Jeg har nu prøvet at lave en manuel kanalsøgning, hvor den stod på 64. Og nu virker det hele optimalt :)

Takker mange gange for hjælpen!

Jacob

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu