|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thadudedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 05-Juli-2009 kl. 15:32 |
Jeg har et geforce 8800 GT og vil gerne tilslutte det mit LG plasma TV. jeg ved ikke så meget om kabler og hvad mit grafik kort understøtter. Men den bedste mulighed, den som giver det bedste billede, det er vel via et HDMI kabel? Ret mig hvis jeg tager fejl :) Og et HDMI kabel - ser det ligesådan ud som et skærm kabel til ens PC monitor bagpå? på mit grafikkort er der nemlig kun 2 skærm-indgangs-stik. Vil ikke så gerne anskaffe mig noget mit grafikkort ikke understøtter :) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
![]() |
|
thadudedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Super godt at få styr på det. Har dog en enkelt lille tvivl endnu. Har søgt rundt om det, og fundet flere meningen om dette: Hvis jeg vil have lyden med fra computer til tv via mit kabel - hvilken af løsningerne skal jeg så bruge? HVIS det kan lade sig gøre. På forhånd mange tak :) |
|
![]() |
|
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
hej du kan ikke få lyd via dvi det er kun billede , du skal have en seperat lydkabel fra din pc til dit tv eventuelt en spdif kabel så får du super lyd. hilsen agger |
|
![]() |
|
![]() |
Hej, Jeg har nu købt et HQ dvi-HDMI kabel på 5 meter jer. Jeg skal bruge det til at forbinde min PC og kommende tv - har altså ik fået tv'et endnu, ved derfor ik om det virker. Men kan se på mine andre DVI stik, at der er 3x8 pins som sidder samlet. Ved siden af er der en pin, som ligger vandret, hvor der er 2 små pins på hver side. Men på det kabel jeg nu har købt, der mangler de 4 små pins som omringer den aflange pin. er det noget i ved om har noget at sige? Mvh |
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
De manglende pins er ikke aktuelle i dette tilfælde - de er der fordi DVI kan overføre både analoge og digitale billeder, de 4 ekstra er til DVI-I som understøtter den analoge del (som er kompatibel med de gamle DB15 (VGA) stik.
Du skal bruge HDMI 1 indgangen i TV'et (det var PS8000 du købte, ikke..?), da denne "doubler" som HDMI og DVI. Som nævnt kan du ikke overføre lyd i samme kabel. Der er en separat analog "PC" audio indgang (minijack), som kobler til HDMI 1 (der skal sikkert noget opsætning til, men jeg kan huske jeg så det i manualen et sted). |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder godt. og jo, det er LG ps8000 :) Du skriver jeg skal bruge HDMI 1 indgangen i tv'et, da den "doubler som dvi oghdmi. hvad mener du med dette? |
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |