Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
leeds
Ny bruger
Oprettet: 09-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
|
Emne: pioneer lx 71 contra pioneer 51 fd Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:27 |
Hej
Jeg overvejer at købe en af disse 2 afspillere - det jeg skal bruge er en afspiller der er god til CD,er og musik-DVDer samt naturligvis blueray - musikdelen betyder meget.
Er der nogen der gider forklare mig, hvor forskellen ligger på de 2 afspillere - begge for stor ros i de forskellige tests ?
Jeg kan se udfra jeres debat - at ovenstående er kompetente afspillere og det ser ud som om de er bedre end Denon 1800 bd.
Priserne på ovenstående afspillere er lige nu i Sverige ca. 3.400 kr. for LX-71 og ca. 2.600 for 51 FD. Er der nogen som har haft problemer med at købe i Sverige eller køre det bare ?
Jeg har følgende udstyr:
Marantz SC 5001 med HDMI indgang og Audio Pro surround - Blue diamond v2 - Black vector v2 samt Image 44 - denon 1920 dvd afspiller og en gammel cd - afspiller fra Denon. De 2 Denon skal så udskiftes.
Jeg ser frem til at høre fra jer
P.S. Jeg er sprit ny i debatten - men jeg er til den "gamle" rock
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 11:32 |
Hej og velkommen til recordere.dk.
Generelt, og her mener jeg omkring billede og lyd, er der ingen forskelle mellem de 2 afspillere. Der er lidt forskel i de tekniske specifikationer, men intet som du vil opleve.
LX71 er en smule mere lækker i sin udførelse, og der er f.eks. guldbelagte analoge udgange.
LX71 har soft touch betjeningsknapper på fronten i stedet for alm knapper. Desuden er dele af fronten i aluminium - det mener jeg ikke at der er på "lille" søster
God fornøjelse med valget
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 14:54 |
"Lille søster", den har jeg. Og den er fuldt tilstrækkelig. Faktisk kan jeg bedre lide at ON/OFF og PLAY knapperne er sorte. Det gir' et bedre helhedsindtryk. Til gengæld er der sparet på det blå lys i fronten, der er nemlig kun en diode. Men alt i alt en lækker sag
|
 |
veyron
Guld medlem
Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:36 |
Har også " den små " af de 2, og den er lækkert bygget, og afspiller alting fint, ( pånær T2 ), men føler ikke jeg er gået glip af noget, i forhold til LX-71, til netop mit behov.
Bruger dog HD-XE1 til SD-DVD, da scaleren med HQV fra Reon overgår selv LX-71 ( undskyld Hother ), dette er bare min egen opfattelse, men uanset hvad du vælger, er de begge noget godt kram, som det hedder her i jylland.
|
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)
Oppo BDP-83 (reg.free.)
Supra HDMI
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:41 |
veyron skrev:
Har også " den små " af de 2, og den er lækkert bygget, og afspiller alting fint, ( pånær T2 ), men føler ikke jeg er gået glip af noget, i forhold til LX-71, til netop mit behov.
Bruger dog HD-XE1 til SD-DVD, da scaleren med HQV fra Reon overgår selv LX-71 ( undskyld Hother ), dette er bare min egen opfattelse, men uanset hvad du vælger, er de begge noget godt kram, som det hedder her i jylland.
|
Ikke brug for undskyldninger overfor mig Jeg har selv ofte haft HD-EX1 som referencemaskine ved forskellige anmeldelser, så jeg ved hvor god Reon´en er.
Det jeg bare påpeger er, at billedbehandlingssystemet i et G8 eller G9 er ofte bedre end de videochips der sidder i de fleste BD afspillere
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
veyron
Guld medlem
Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 10:48 |
Hother skrev:
veyron skrev:
|
Ikke brug for undskyldninger overfor mig Jeg har selv ofte haft HD-EX1 som referencemaskine ved forskellige anmeldelser, så jeg ved hvor god Reon´en er.
Det jeg bare påpeger er, at billedbehandlingssystemet i et G8 eller G9 er ofte bedre end de videochips der sidder i de fleste BD afspillere
|
Har heller selv oplevet andet , så er fuldstændig enig. Kører Direct fra BD til panel, og det holder altså 112%...
|
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)
Oppo BDP-83 (reg.free.)
Supra HDMI
|
 |