recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd ved computer til recei. UPDATE!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen lyd ved computer til recei. UPDATE!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd ved computer til recei. UPDATE!
    Sendt: 21-Juli-2009 kl. 12:18
Hey!

Jeg har sat min computer til min Onkyo607 receiver. Satte HDMI kablet ind i min laptop og så ned i receiveren ind i DVD/BD porten.

Da jeg satte den i porten fandt computeren også receiveren, fordi den kom og sagde der var fundet en ny skærm. Når jeg går ned i lydkortsindstillinger, så har den også fundet "Digital Output Device (HDMI)"

Jeg har valgt den rigtige port på receiveren også. Burde der så ikke komme lyd ud nu? Det gør der bare ikke. Har jeg gjort en fejl?

Skulle man ikke tro at den port der hedder HDMI på min computer godt kan lede lyd ud, når jeg kan få billedet på mit TV?

Jeg har gjort følgende:

Forbundet fra TV til Out på receiver.
og fra computer ned i DVD/BD HDMI porten på min receiver.

Det er som om at den bruger mine computer speakers til højttalere, fordi hvis jeg muter min computer, så spiller den stadig? What? Kan mærke jeg er på helt bar bund nu, og synes jeg har gjort som der står i manualen.

Redigeret af Chrizzy - 21-Juli-2009 kl. 17:34
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:27
Ingen der har en idé som kan hjælpe?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:41
Har du valgt outputenhed i computerens lyd-indstillinger?
Højreklik på den lille højttaler i proceslinien...
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 14:53
Så får jeg en popup frem med flg. muligheder.

Afspilningsenheder
Optagelsesenheder

Klikker jeg på afspilningsenheder så får jeg et vindue op med

digital output device (hdmi) (ikon med et tv)
speakers and dual headphones (ikon med laptop)
independent dual headphones (ikon med headphones)
spdif (digital out via hp dock) (ikon af en video)

hvad skal man vælge? har prøvet alle som standard

Redigeret af Chrizzy - 21-Juli-2009 kl. 14:54
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 15:05
Lige en opdatering.

Hvis jeg spænder min computer direkte til mit TV med HDMI kabel, så virker det. Jeg får både skærm billede frem på tv og lyd ud igennem tv.

Sætter jeg min computer direkte ned i HDMI porten DVD/BD i min forstærker, så virker det også. Der kommer lyd  ud igennem forstærkeren. (Lækkert).
Dog hvis jeg trykker på "Display" for at se hvilken lyd det er, så står der
PCM fs: 48kHz. Troede da den kunne spille stereo? (Der kommer godt nok lyd ud af alle 4 højttalere samt sub. og min listening mode er DVD All Channel Stereo.)

Men sætter jeg mit tv til min forstærker ned i HDMI OUT porten, så kommer der ingen billede? Hvad kan det skyldes?

Det eneste der undrer mig er at det virkede i et kort øjeblik. Jeg havde fra forstærkerens HDMI OUT forbundet mit TV og fra DVD/BD til min computer via. HDMI og det spillede musik, men så slukkede jeg for fjernsynet, og så virkede det ikke sammen mere.

Mener jeg læste et sted om noget Pass-through fra forstærkeren af, så den bare sendte billedet videre, men skal man det? Det gjorde jeg ikke ved min PS3, men det er måske også noget andet?

Redigeret af Chrizzy - 21-Juli-2009 kl. 17:54
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 18:08
Okay, det kan godt være jeg bare sidder og skriver med mig selv nu, men vil bare lige fortælle at nu virker det perfekt 

Mit TV har stået slukket lidt nu, ved ikke om det var det der skulle til, men jeg satte mit TV til forstærkeren og det virker *lol*...

Hvis mit tv viser billedet fra computeren, og jeg slukker for tv'et, så blinker min computerskærm et par gange (den skifter nok tilbage til computer skærmbilledet) og så forsvinder lyden lige i en 10 sek, men så efter et par klik så kommer lyden igen, og det kører videre.

Stereo knappen på min remotecontrol virker også nu som den skal trykker jeg på den slår den over i Stereo (2 front højttalere + sub) og trykker jeg igen, så slår den over på All channel stereo.

Beklager for min dumhed og jeres ulejlighed. Du må meget gerne skrive hvis du har haft samme "problem", så jeg kan høre hvad du gjorde

Det jeg gjorde var at ændre mine skærmindstillinger.
Den stod på "Vis forskellige dele af skrivebordet på hver sin skærm (Udvidet) --> Det virkede ikke.

Jeg ændrede til "Dubliker mit skriveborg på alle skærme" og det virkede. Så kom lyden og billedet igennem forstærkeren

Redigeret af Chrizzy - 21-Juli-2009 kl. 18:15
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 18:31

Tak for opdateringen

Det er altid rart når en tråd indeholdenden et problem ender med en forklaring - eller noget der ligner.

Mvh
Bo

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu