recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony W5500 vs. Z4500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony W5500 vs. Z4500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony W5500 vs. Z4500
    Sendt: 25-Juli-2009 kl. 08:00
Jeg har købt et Sony 46W5500 og jeg er generelt rigtig glad for TV'et.

Den første jeg fik havde backlight bleed og jeg fik den derfor byttet hos Sony Center. Jeg har nu fået endnu en med backlight bleed, dog ikke så slemt som den første - men jeg frygter lidt jeg kommer til at irritere mig over det i længden.

Alternativt kan jeg købe et Z4500, men ved ikke om det er særligt et særligt godt valg. W5500 er bl.a. noget tyndere.

W5500
+
Design
Tykkelse
Bravia Engine 3

-
Backlight Bleed

Z4500
+
10bit panel
200Hz
Højst sandsynligt ingen backlight bleed
Bedre lyd (dog underordnet da lyd er ekstern)

-
Tykkelse
Bravia Engine 2 (Der er udkommet Z5500 med BE3).

Det skal lige siges at det ikke kan ses ved alm. TV, men ved Blu-ray mv. der ikke fylder skærmen helt, synes jeg det er ret tydeligt.

Redigeret af Langmack - 25-Juli-2009 kl. 08:08
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 10:27
selve billedet er det ikke en større forskel på, men det er rigtig en z4500 har mindre backlight bleed. Men du undgår det ikke helt.
der skal du have en skærm med led og local dimming, der kan så opstår andre problemer som halo effekt. Men det er til at leve med fremfor backlight bleed.

forstår ikke sony snart laver en skærm med local dimming som er til at betale. De er jo ved at blive overhalet af næsten alle andre.

men du er åbenbart en sony mand, så plasma er åbenbart ikke noget for dig. men der har du ikke backlight bleed, som er noget af det værste på en lcd skærm.
så kan godt forstår du kigger efter en anden model
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 15:37
Jeg har tidl. haft et Samsung LE40M86 og der har intet været af den type bleed.

Jeg er ikke "Sony" mand, det er mit første Sony fjernsyn nogensinde - men plasma er ikke noget for mig, da jeg ikke gider retention da den bliver brugt til HTPC.

Jeg gav 11.400 for mit TV, og er tilbøjeligt til at købe et nyt til en tilsvarende pris - dog synes jeg ikke 46'' LED tv findes i den prisklasse.

LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
serpent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2009
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 03:51
Oprindeligt skrevet af Langmack Langmack skrev:

Jeg har købt et Sony 46W5500 og jeg er generelt rigtig glad for TV'et.

Den første jeg fik havde backlight bleed og jeg fik den derfor byttet hos Sony Center. Jeg har nu fået endnu en med backlight bleed, dog ikke så slemt som den første - men jeg frygter lidt jeg kommer til at irritere mig over det i længden.

Alternativt kan jeg købe et Z4500, men ved ikke om det er særligt et særligt godt valg. W5500 er bl.a. noget tyndere.

W5500
+
Design
Tykkelse
Bravia Engine 3

-
Backlight Bleed

Z4500
+
10bit panel
200Hz
Højst sandsynligt ingen backlight bleed
Bedre lyd (dog underordnet da lyd er ekstern)

-
Tykkelse
Bravia Engine 2 (Der er udkommet Z5500 med BE3).

Det skal lige siges at det ikke kan ses ved alm. TV, men ved Blu-ray mv. der ikke fylder skærmen helt, synes jeg det er ret tydeligt.

Jeg vil gerne høre lidt om hvor meget backlight bleed der er på de to skærme du fortæller om. Kunne det ses om dagen på den du byttede? Jeg synes min har generende meget hvis jeg sidder sent i en mørk stue. Ved dog ikke om jeg har været heldig eller uheldig Får jeg det værre ved et bytte?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 04:31
Oprindeligt skrevet af Langmack Langmack skrev:

Jeg har tidl. haft et Samsung LE40M86 og der har intet været af den type bleed.

Jeg er ikke "Sony" mand, det er mit første Sony fjernsyn nogensinde - men plasma er ikke noget for mig, da jeg ikke gider retention da den bliver brugt til HTPC.

Jeg gav 11.400 for mit TV, og er tilbøjeligt til at købe et nyt til en tilsvarende pris - dog synes jeg ikke 46'' LED tv findes i den prisklasse.

En tusse mere og du får LED.
Samsung UE46B6000

Jeg går ikke udfra der findes så meget i tilsvarende klasse. Muligvis LE46B655. Men det er selvfølgelig uden LED.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu