recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour kan ikke finde filer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour kan ikke finde filer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour kan ikke finde filer?
    Sendt: 31-Juli-2009 kl. 12:47

Jeg har lige fået sat mig en A-110 op efter et par dårlige erfaringer med Tvix M-6500HD boks.

1 - "Auto" funktioner til at genkende format over HDMI. Virker ikke når man skal igennem reciever som jeg gør. Har ingen tv så har ikke prøvet direkte.

2 - Netværket kan ikke finde alle mine filer, kun nogle xvid som ikke ser særlig godt ud på 90" - Der gjorde Tvix et bedre job. Men det handler om alle mine HD film og serie jeg ligger inde med. Jeg har delt mapper hver for sig og som et hel drev uden det virker, windows har genkendt enheden og givet den fuld adgang. Har ikke mulighed for USB eller at indbygge harddisk. Kan det ligge i jeg benøtter Win7?

3 - Håber da kvaliteten bliver bedre men HD filerne hvis det kommer op at køre ellers er det thumps down popcorn hour....

Jeg har været inde og køre updaten så der er seneste firmware i den.

Redigeret af Mr. Anderson - 31-Juli-2009 kl. 13:05
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 13:41
Hej Anderson

Det ser ud til du blander tingene lidt sammen,

1. Auto skaermformat virker ikke hvis ikke afspilleren modtager et svar fra dit tv eller projektor om hvad den understoetter, det er ikke afspillerens skyld hvis enten din projektor ikke sender dette eller din receiver blokerer for det hdmi handshake den skal lave med skaermen eller projektoren. Men afspilleren skal alligevel ikke saettes pa auto video output, sae faer du ikke noedvendigvis det bedste men blot det hdmi handshaket bliver enig med skaermen om. vaelg istedet den korrekte oploesning som du ved er understoettet.

2. du blander upnp og smb sammen, det har ikke noget med hinanden at goere. naer windows genkender enheden taler vi upnp, her har windows nogle begraensninger i hvilke filer den kan vise gennem upnp / windows media connect, derfor ser du ikke alle dine filer, det er ikke afspillerens skyld men windows skyld. Du skal istedet bruge helt almindelig SMB sharing, her er det selvfoelgelig vigtigt at du foerst og fremmest saetter det korrekt op i windows baade under netvaerks setup hvor det skal saettes op til simpel filsharing, samt at du deler dine foldere korrekt og tilgaar disse foldere korrekt fra afspilleren ved at browse til dem med netvaerks browseren eller mappe dine shares paa afspilleren.
En anden mulighed er ogsaa at installere den glimrende http server MyIhome som hoerer til og dele alle dine file med denne, det giver optimal performance og er den nemmeste maade at organisere deling af filerne paa.

3. popcorn hour og tvix har samme chip og nojagtig samme billedkvalitet, det er ikke muligt at dine xvid stod bedre pa tvixen end pa popcorn hour og dine hd filer vil staa ligesom pa tvixen.  Hvis du syntes der er forskel, saa er det fordi du har indstillet noget forkert enten i afspillerens video output eller i receiveren vedr. billedbehandling af hdmi signalet. 

sidder paa Kreta saa kan ikke hjaelpe dig mere herfra, men kig evt. i de mange andre traade der allerede findes her paa recordere.dk eller paa networkedmediatank.com hvor der er en stor wiki med information samt et forum med masser der kan hjaelpe

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu