recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital tv kan blive en dyr fornøjelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital tv kan blive en dyr fornøjelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital tv kan blive en dyr fornøjelse
    Sendt: 02-August-2009 kl. 10:20
I denne nyhed fra DR http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/07/30/164134.htm siger de, at en del danskere med egen antenne vil få brug for at udskifte denne antenne for at se digitalt tv. Det er der så mange, der ikke er klar over. Dels pga Boxer's markedsføring og dels pga kampagnen Det-Nye-TV-signal. De siger, at Boxer bør informere bedre om dette.
Det er på Boxer's hjemmeside, godt nok dybt inde http://www.boxertv.dk/?page=1856
Det er også her http://www.detnyetv-signal.dk/hvad-skal-jeg-gore/jeg-har-ege n-antenne/er-din-antenne-klar.aspx

Vi har selv måttet skifte antennen ud for at fange det nye signal. Det var endda ikke Boxer, vi ville fange, men FTA Digi-TV.

Jeg synes det er lidt af et dilemma for Boxer. På den ene side, hvis de gør opmærksom på eventuelle antenneproblemer i deres markedsføring, skræmmer de mulige kunder væk. På den anden side, hvis de ikke gør, bliver de kunder, som får problemer med modtagelsen, utilfredse.
Da det tilsyneladende drejer sig om et mindretal, synes jeg oplysningen om antenneproblemer ikke hører hjemme i markedsføringen. Måske, som antennemontøren i DR artiklen siger, i bestillingsfasen.

Er det Telestyrelsen og Digi-TV, der har sovet i timen?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Er det Telestyrelsen og Digi-TV, der har sovet i timen?

Næh, for ingen af dem kan være hverken vidende om eller ansvarlige for, hvad private har valgt at bygge op af antenne anlæg derhjemme.

Men det er rigtigt nok, at især på Vest-Sjælland findes der mange private antenneanlæg som er bygget til at kunne modtage analog TV fra Danmark og Sverige bedst muligt. Og de anlæg skal opdateres, for at kunne bruge til digitalt TV fra Danmark og Sverige.

Det har ikke så meget med selve antennerne at gøre, men som det nævnes kan der sidde filtre som ikke er up-to-date. Men er det gamle antenner, kan det måske være meget fornuftigt også at få skiftet dem, mens antennemanden er igang.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
optimist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Juli-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 10:42
Hej

Syntes tit at der fra nyheder generelt  bliver forsøgt lavet skandaler ud af selv det mindste

Her er min nemme løsning koster ikke meget:
Foto af min ANTENNE

Længden på antennen er tilfældig.
Måske er jeg heldig med modtager forhold. MEN før der skal gribes dybt i l pengepungen forsøg med en stump ledning eller ligende.

MVH MICHAEL

Redigeret af optimist - 02-August-2009 kl. 10:53
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 11:41

mon ikke de fleste vil kunne opdatere deres nuværende antenne,evt. ved at fjerne den monterede antenneforstærker ? Der er jo tilsyneladende ikke det samme behov for antennneforstærker som "i gamle dage"

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

mon ikke de fleste vil kunne opdatere deres nuværende antenne,evt. ved at fjerne den monterede antenneforstærker ? Der er jo tilsyneladende ikke det samme behov for antennneforstærker som "i gamle dage"

Jeg er ikke sikker på, det havde været nok i vores tilfælde. Vi har godt nok en gammel forstærker, men montøren prøvede naturligvis oppe på taget at tilslutte den gamle antenne direkte til hans lille transportable test tv. Om sådan et har forstærker, ved jeg ikke, men den gamle antenne kunne ikke tage andet digitalt end Fyn, og det var Østjylland vi ville tage. Så satte han en ny antenne på, og nu kører det. Den gamle forstærker sidder der stadig, han syntes ikke vi skulle fjerne den.

Redigeret af Ham_Der - 02-August-2009 kl. 11:57
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 12:18

Jeg er ikke sikker på, det havde været nok i vores tilfælde. Vi har godt nok en gammel forstærker, men montøren prøvede naturligvis oppe på taget at tilslutte den gamle antenne direkte til hans lille transportable test tv. Om sådan et har forstærker, ved jeg ikke, men den gamle antenne kunne ikke tage andet digitalt end Fyn, og det var Østjylland vi ville tage. Så satte han en ny antenne på, og nu kører det. Den gamle forstærker sidder der stadig, han syntes ikke vi skulle fjerne den.

Hmm.  Nu er det jo også ham der har mest ud af ikke at få det til at fungere med den gamle antenne, nej spøg til side. Det undrer mig bare når der er flere der kan få det til at fungere med en strikkepind

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 16:16
Man har jo altid skulle lave sin egen antenne, også med analog.
så kan ikke se nogen skandale i det. Hvis man er tilsluttet en antenneforening er det deres ansvar.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 16:21
Nu er jo en antenne ikke det dyres man kan købe, så det kan ikke slå
bunden ud af folk penge kasse

Redigeret af Startrek - 02-August-2009 kl. 16:21
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 18:40

Hmm.  Nu er det jo også ham der har mest ud af ikke at få det til at fungere med den gamle antenne, nej spøg til side. Det undrer mig bare når der er flere der kan få det til at fungere med en strikkepind

Jeg ved ikke om man havde kunnet fjerne et kanalfilter fra selve antennen.
Jeg tror det var antennen der ikke dækkede hele uhf båndet.
Jeg er ikke vidende om, at der skulle sidde et filter mellem antennen og fjernsynet. Det var ikke særlig dyrt, og det fungerer nu, så skidt.
En strikkepind vil næppe være nok i vores tilfælde, vi bor lidt syd for Odder, så der er et stykke til senderne, Søsterhøj er nærmeste.

Til i andre, skrev jeg ikke også, at oplysningen om eventuelle antenneproblemer ikke hører hjemme i markedsføringen?
Jeg kan godt forstå nogle bliver irriteret over at skulle have ny antenne, men de 5000 kr, artiklen nævner, er vel kun hvis hele installationen incl kabler skal udskiftes? En antenne er ikke dyr.
Hvis Boxer gør særlig opmærksom på muligheden for problemer, skræmmer de nok bare kunder væk.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu