|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jababu ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2009 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 12-August-2009 kl. 09:55 |
Hej Håber på lidt hjælp her, da jeg er n00b på dette område.. Hjælp til vurderingen af disse to TV. Havde egentlig lagt mig fast på Sony'en, da den har fået rimelig gode anmeldelser. Men har nu set lidt på Samsung'en, da der er en række spændende funktionaliteter (DLNA (med video), Medi@2.0, USB 2.0 Movie m.m.). Jeg regner med at opsætte en NAS-harddisk, hvorfra media skal streames. Men der er tilsyneladende ikke rigtig nogen tests/reviews af den, så jeg vil gerne høre kommentarer til mine overvejelser (i øjeblikket hælder jeg over mod Samsung'en. (Kigger på Samsung'en i Hifiklubben i weekenden) Mine krav er 40", 100 Hz (pga. fodbold og anden sport), DLNA (der også understøtter video), og selvfølgelig en fornuftig billedkvalitet i øvrigt. http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/WKDL40W5500_(Wupti 1).html http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1475494_(Wupti2).h tml http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/samsung_l e40b655t2w_lcd_tv_sort_.htm På forhånd tak! Jababu |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Nu kommer det an på hvad du vil se på TV'et. Hvis det re man vil se digital TV (f.eks Yousee), så har Samsung den mega ulempe, at man ikke kan sorterer de Digitale kanaler. De ligger som Samsung har lagt dem. Det er pisseiriterende, når man zapper. Dette problem har man ikke på Sony.
|
|
![]() |
|
xeon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Hvis man derimod vælger en importet model eks. B650 så har man mulighed for at sortere.
|
|
![]() |
|
![]() |
PerW: Det lyder da helt tåbeligt!! Hvordan f.... kan man lave sådan noget i 2009?? Er det evt. ikke noget, som kan løses med en firmware-opdradering på et tidspunkt? Ser i øjeblikket TV via TDC's Hometrio.. Men kunne godt finde på at skifte til fx Boxer, hvis de får de rette (sports)kanaler. Så dér bliver det jo et problem. xeon: men med en importeret bliver så uden danske menuer, hvad nogle i husstanden nok bliver kede af... Men de to tv er ellers af nogenlunde samme kvalitet? Og er DLNA-funktionerne bedre på Samsung'en end på Sony'en? (hørt noget om at Sony ikke understøtter video så godt, men kun musik/foto?). Fås Panasonic plasma-modeller egentlig med DLNA? (37-40", omkr. 10k) |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
har test af både W5500 og B650, og de går meget i dybden med testen. så har du noget at sammenligne med. B650 ligger i toppen af hans testede LCD, mener også W5500 så begge er gode skærme. men en B650 må ikke afvige meget fra et B655 plejer da godt at være lande og farve ændringer der ændre sig hvis de begge er i B6 serien. Dog mener jeg B550 og B530 er forskellige performance mæssigt. det med et sortere kanaler .. Jeg har købt den helt lille model som gave til de gamle, B450 hos Fleggaard. den kunne man sortere så meget man ville i. dog DVB-T mpeg4 jeg legede med, ved ikke om det er anderledes i DVB-C mpeg4, men satte en B550 op for en ven som købte en hos PRC i 46" og det var med DVB-C mener altså den havde samme muligheder, men er kun 100% sikker med B450. Men mon ikke det er samme DVB-t / c modul. største problem var dog at skaffe et PCMCIA kort som ikke pixelerede billedet, men hifiklubben lånte os 6 forskellige. og så fandt vi det korrekte. Redigeret af Rasmusdc - 12-August-2009 kl. 10:57 |
|
![]() |
|
![]() |
Tror jeg vil undersøge i HIfiklubben, om det kan passe, at man ikke kan sortere digitale kanaler - uanset kodning... Det er sq da for åndssvagt, hvis det er rigtigt.. Men ellers tror jeg faktisk, at jeg er blevet mere lun på Samsung LE40B655T2W (XXE) - især pga. den bedre understøttelse af forskellige formater. Jeg kan godt regne med, at omtalen af B650-modellen herunder også gælder for det B655, som jeg kigger på, ikke? "based on hdtvtest.co.uk which recently reviewed both the B650 and the W5500, it would indeed seem that Samsung has the edge: og: Sony KDL-40W5500 vs. Samsung B650Advantages of the Sony KDL-40W5500
Advantages of the Samsung B650
For all intensive purposes, black-level performance and input lag (with [Game Mode] engaged) are similar on both TV sets. ConclusionThe Sony KDL-40W5500 and the Samsung B650 are the top two non-LED-backlit LCD TVs available on the market at the moment… you can’t go wrong with either, because both of them are capable of delivering top-notch picture quality. Your final choice should boil down to the importance you place on their respective pros and cons, brand preference, and of course your own budget. http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl-40w5500-kdl40w5500u- 20090323144.htm |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg ville ikke vælge tv på baggrund af DLNA, der sker konstant så store ændringer i formater at de hurtigt ikke er understøttet og jeg tror næppe tv'et håndterer 24 fps korrekt i en video igennem DLNA. Så hellere kigge sig om efter en Popcorn Hour, den kan jo også benyttes som NAS i en håndevending. |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det er heller ikke kun derfor - men når nu de to TV ellers billedkvalitetsmæssigt står næsten lige, så vælger jeg (nok) Samsung pga. bedre DLNA m.v... Men Popcorn Hour ser da rigtig interessant ud! Har du gode erfaringer med dén?? Må hellere lige tjekke den ud, inden jeg beslutter mig.. |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Jeg opdagede problem, da jeg købte ny TV for et år siden og havde fat i Samsung support. Det kunne ikke løses. Jeg skulle bare huske at DR1 var på 43 og DR2 det var 44, TV2 var så 67 etc. Her i mandag købte min søn et billigt samsung med DVB c og MPEG4 (2800) og jeg kan se at problemet ikke er løst endnu. De har dog ændret så meget så de danske kanaler sorteres først DR1=1, DR2=2, TV2=3. Men så har man info kanalen på plads 5. Min søn er ikke lige interesseret i Charli. Man kan så oprette en favorit liste, hvor man så kan tilgå kanaler ved at bruge Favorit tasten på fjernbetjeningen. Men hvis man bruger + eller - tasten, så er det i forhold til den oprindelige liste og ikke favotir listen. Og nummer tasterne er også kun i forhold til den oprindelige liste. Med yousee og over 40 kanaler, så er det ikke så brugbart. Det eneste man kan gøre er at slette de kanaler man ikke se, så de ikke ligger og spærer. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er da dybt godnat!! Det skal tjekkes, inden jeg køber Samsung! Men hvis det kun er et problem på nogle af Samsungs modeller, så er det da underligt, at det ikke er blevet rettet?? |
|
![]() |
|
xeon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
Jeg er temlig sikker på der er danske menuer på, men jeg checker da gerne når jeg kommer hjem.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Det er ikke en fejl, så derfor er det ikke blevet rettet... Der går konspirations teorier på at man ikke kan sortere fordi Samsung sælger en boks til YouSee og derved ville miste penge på boksen. Så de har lavet så man ikke kan sortere på det nordiske marked for at dem med kabel skal købe Samsung boksen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |