recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp ang Pana 50X10Y
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp ang Pana 50X10Y

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
snitgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp ang Pana 50X10Y
    Sendt: 22-August-2009 kl. 13:36

Hej alle

Jeg er en ny bruger så i må lige bære over med mig.

Jeg har efter mange timers læsning herinde og på fladpanel fundet frem til hvadfor en skærm jeg skulle ha og valget fald på en Pana 50X10Y da jeg ikke ville få brug for en med full HD ( tror jeg da ikke ) Jeg skal bruge skærmen til digital tv og lidt dvd så derfor er jeg komme til det skulle være den tv.

Nu har jeg så købt skærmen og efter den har fået ros herinde og på fladpanel jeg så må jeg desværre sige hmmmm for jeg syntes ikke jeg kan se den store forskel på anlog tv og digital tv jo lidt i faverne men jeg syntes ikke den står flot skarp så var det jeg tænke om det kunne skyldes den lave opløsning som tv har 1368x768 eller er det bare de forskellig tvudbyder som sender nået L***.

Jeg tjekker med DR og når jeg ser DR på den anlog og slå over på DR digital ja så sker der ikke meget og der burde da ske en forandrig eller hvad?

Så var det jeg lige snakket med konen og vis jeg får bedrer skærm billedet ved at skifte til en G10 eller V50 så kunne det jo godt være jeg skulle gøre brug af min fortrydelse ret på 14 dage og så smide de antal 1000 kr mere men jeg syntes bare vis jeg ikke får brug for fulle hd så vil det da være hel hen i vejret men jeg vil ha flot tvbilledet når jeg ser fjernsyn så derfor håber jeg på lidt hjælp herfra.

Lige sidste spøgsmål hvordan gør man vis man vil gøre brug af sin 14 dages fortrydelse ret?Pakker man bare tv sammen igen og ringer til forhandler, den er købe i en dansk butik som også har de andre tv stående.

mvh

Jørgen

Redigeret af snitgaard - 22-August-2009 kl. 13:36
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 13:58

Der er utrolig stor forskel på de forskellige udbydere , fex er TV-avisen nok det bedste via dvb-t....Hvis du har pengene ville jeg da købe et V10 istedet for dit X10 , ingen tvivl om det...Du kan jo læse anmeldelserne på flatpanels...Og så skulle du altså overveje en Blu-ray afspiller , så får du et chok når du ser hvor godt det står , ift dvd...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 14:13

Hvis du i forvejen har et godt analog signal, er der ikke en hverden til forskel.

Opløsningen og dermed detalje graden ændrer sig ikke fordi du skifter til et digitalt signal.

Du vil efter min mening heller ikke opleve en væsentlig forskel hvis du skifter til en af de andre skærme du nævner. Det hjælper ikke alverden at have en Full HD skærm hvis du stadig kun ser SD tv eller DVD.

Dine penge er langt bedre givet ud til en Blu ray afspiller her vil du se en væsentlig forskel netop fordi opløsningen er langt højere. Evt en af de nye PS3 slim er en rigtigt god investering, du for en super Blu ray afspiller samt en spille konsol med masser timers underholdning.

Sidst men ikke mindst angående 14 dages fotrydelsesret.

Hvis du har købt skærmen via internettet har du i følge loven krav på at kunne fortryde købet inden 14 dage.

Hvis du har købt skærmen i en fysisk butik har du ikke nogen fortrydelsesret med mindre butikken på forhånd reklamerer med dette.

Jeg ville i begge tilfælde kontakte forhandleren og se hvad de siger. Husk bare at hvis du har købt skærmen via internettet kan de ikke nægte dig, at fortryde købet.

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 14:35
Man skal ikke bedømme en skærm ud fra SD tv-signaler. Og som der skrives, vil Full HD ikke have betydning for tv-signalets kvalitet.
Til top
snitgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2009
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 14:44

Som jeg skrev så skal jeg kune bruge skærmen til Digital tv og dvd også derfor jeg valgte denne skærm ( havede penge til V10 men hvorfor gi extra antal 1000 kr mere for en skærm som jeg ikke fuld udnytter 100% )

Og skal også lige sige jeg sidde 3,5-4 m fra skærmen, men jeg havede nok bare sat min næse op efter mere end hvad jeg fik.

Så jeg må se om jeg bliver tilfreds med skærmen hen over week ellers må jeg kontakte forhandlerne.

Skærmen er købt i en fysisk butik og de reklamerer med 14 dage fortrydelseret det er en panasonic-center så skulle jeg bytte tror jeg da nok de er til at snakke med.

Vinder jeg nået ved at vise mine DVDfilm på en blu-ray afspiller eller skal jeg kigge efter en dvdafspiller med hdmi udgang

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu