|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
mohi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 23-August-2009 kl. 21:53 |
|
Hej.. nu er jeg kommet så langt at jeg har et valg mellem 2 tv. et
Sony KDL-40W5500 til små 7000,- http://www.digitalversus.com/article-364-4908-16.html er dog ikke helt vild med designet eller et Philips 42PFL8404H, http://www.digitalversus.com/article-364-5516-53.html til små 8000,- det taler for et godt design, og at jeg har en philips HDD optager...ambilight er jo også en fed ting.. Hvad siger dem med erfaringerne ??
Redigeret af mohi - 23-August-2009 kl. 21:54 |
||
Venligst Morten
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
helst ingen af dem.
men den Philips mangler kontrast og det kan ses, så en sony går du ikke galt i byen med. |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
Prøv dette link, godt nok taler de om 37" udgaven af 8404. Men det meste kan vel overføres til 42" |
||
![]() |
||
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Mangler kontrast? |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
http://www.digitalversus.com/article-364-5516-53.html ergo dårligere sort end sony, flere har set den og skrevet den mangler kontrast. så der er nok noget om snakken. sjovt det havde du nok ikke skrevet hvis jeg havde skrevet sony eller samsung. ingen negativ snak om phillips Redigeret af xcardman - 24-August-2009 kl. 10:10 |
||
![]() |
||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
|
8404 har ikke fået specielt gode reviews, skal man tro reviews skal du op i Philips 9000 serien fra i år for at slå Sonyen. |
||
![]() |
||
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Du slynger om dig med fagudtryk, bl.a. fundet og oversat fra udenlandske tests, endda vedr. et fjernsyn du ikke selv har set. Jeg spørg' oprigtigt, hvad vil det sige at et fjernsyn ikke har nogen kontrast. Jeg forstår det ikke. |
||
![]() |
||
![]() |
|
nej jeg har ikke set den, men kender en som har set dem begge to. samt flere brugere her på siden har set dem begge to. Men husk man får heller ikke noget ud af og se dem i fona eller andre steder. Jeg er ikke ekspert på nogen måde, men har en rimelig stor teknisk viden så jeg slynger ikke bare fagudtryk ud i luften Men jeg har også kun snakket om kontrasten kontrast har betydning for blandet andet betydning for sort niveau. flatpanels har målt en sony w5500 til cirka 0,05 og den phillips er målt til 0,18. ved godt man ikke kan bruge tal til så meget, men det er en meget stor forskel. over 0,10 i dag, synes jeg ikke er acceptabelt. det siger intet om hvordan selve billedet er, men sort har en stor betydning for billedekvaliteten. foreksempel kan man slet ikke måle et oled og dens sortniveau. En grund til netop disse skærme bliver fremtiden. phillips nye 9000 og især med led og local dimming, det er fremtiden for lcd og vil give et helt andet billede. Ved godt prisen er en helt anden, men disse tv bliver rigtig gode. Netop local dimming giver kanon kontrast i billedet, selvom det er dynamisk. De har bedre sort end mit pio 500M. Men når det så er sagt, er sort ikke alt, efter det kommer alle de andre parameter som tilsammen giver et godt billede. Redigeret af xcardman - 24-August-2009 kl. 12:49 |
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
KDL-40W5500 er efterfølgeren til den roste og prisvindende W4500-serie, så det er i hvert fald en god LCD-skærm i det prisleje. Hvis du kan leve med designet, ville jeg snuppe den. Det skal tilføjes, at jeg ikke har den store erfaring med med den omtalte Philips, udover at jeg har set den i detailhandlen. Jeg synes dog generelt, at Phillipsskærmene er ret svære at indstille i farver og kontrast. |
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
perol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
|
Begge TV er testet af www.trustedreviews.com. Philips klarer sig lidt dårligere end SONY på billedkvaliteten. Philips vinder til gengæld på design. Anmeldelse af PHILIPS 8404H på Trustedreviews: http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/07/29/Philips- 42PFL8404-42in-LCD-TV/p1 Anmeldelse af SONY 40w5500: http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/06/16/Sony-Bra via-KDL-40W5500-40in-LCD-TV/p1 |
||
Hilsen
Perol |
||
![]() |
||
mohi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Tak for svarene.. jeg har besluttet at til mit behov er Philipsen det der dækker mest.. og som jeg kan læse tests, så går jeg ikke helt galt i byen
|
||
Venligst Morten
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Endelig fik jeg taget mig sammen, fast besluttet på at købe Philipsen.. men men men, da jeg kom derud og legede lidt med det, skuffede det mig fælt.. ingen pip... utrolig langsom reaktion, og ulogisk meny opsætning.. det eneste fede var Ambilighten, som jeg tror jeg ville blive glad for, nu er jeg faldet tilbage til Sony, og hvis konen også siger ok for den hvide KDL-40E5520, http://www.sony.dk/product/t32-e-series/kdl-40e5520 som vel i bund og grund er en næsten tro kopi af W5500 ? så er det den vi køber til 7000 kr. sidste chane for at hjælpe mig fra at lave en brøler :-) Redigeret af mohi - 02-September-2009 kl. 19:35 |
||
Venligst Morten
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |