recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5090: Check for nye kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 5090: Check for nye kanaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 5090: Check for nye kanaler
    Sendt: 23-August-2009 kl. 22:21

Hejsa

Jeg har et problem med min Pioneer 5090 skærm. Hver eneste aften kl 21:40 så popper den her skærm her op og spørger om : "Check for ny software og kanaler vil blive udført". Den forsvinder efter 1 minut, hvis man ikke trykker på OK knappen. Det sker i øvrigt ikke noget når der trykkes på OK knappen.

I starten havde jeg analog tv antenne kabel sluttet til skærmen, men det prøvede jeg at fjerne for at se om det hjalp. Jeg bruger alligevel ikke analog tv, da jeg har You See box.

Og det forsvandt faktisk i et stykke tid, men nu er den så begyndt på det igen, selvom jeg ikke har sluttet analog antenne kabel til.

Er der nogle at Jer der har en ide til hvordan man får denne besked væk permanent ?

Jeg har ringet til Pioneer Danmark. Jeg talte med en udlænding, som ikke vidste hvad der skulle gøres. Og jeg har også spurgt der hvor jeg har købt skærmen, men uden held.

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 07:54

Mon ikke, der som på Panasonic er et punkt i Setup menuen hvor man kan stille Update til Off.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KingdoM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 18:05

Yes jeg er med på en lytter..

Min gør det samme og det er lidt irriterende, så håber at der er nogen der ved det?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 21:02

nu kan jeg ikke lige huske menuen for de "ældre" pioneer skærme (jeg har en KRP-600a i dag og der er menuen ikke ens i forhold til din skærm).. men på min gamle pioneer 506 xde skulle man stille sig på den digitale tuner og ind i dvb-t tuneren og slå automatisk opdatering fra, om der også er en automatisk opdatering i dvb-s tuneren (hvis du kører med den) ved jeg ikke... men jeg vil tro at slå den automatiske opdatering fra under dvb-t tuneren løser dit problem.

Det du så selv skal være obs på er når der kommer nye DVB-T kanaler (hvis du altså bruger dem) så kommer de ikke automatisk frem, du skal selv søge manuelt når du ved der er kommet nye

Redigeret af rhsin - 25-August-2009 kl. 21:06
Mvh

René
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 21:20

Det passer jo også fint med det jeg skrev tidligere.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

joeh jeg præciserede det bare da det er en punkt inde under DVB-T Tuneren for det er jo nok ikke det første sted folk begynder at kigge efter indstillinger til updates

Mvh

René
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 21:35

Da det jo har at gøre med den Tuner er det jo naturligt at den ligger der, det er også sådan på Pana.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 21:37

Da det jo har at gøre med den Tuner er det jo naturligt at den ligger der, det er også sådan på Pana.

da du er fagmand er det sikkert naturligt for dig.. for for nørder måske... for den almindelige forbruger.. nej der er intet naturligt

Mvh

René
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 21:39

Ja jeg er fagmand, men i en helt anden branche.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 21:43

Ja jeg er fagmand, men i en helt anden branche.

nå ok, jeg tolker så bare din signatur anderledes.. men ok du er jo da mere velbevandret i av end de fleste udfra dine inlæg at tyde, men så kan du da komme i nørd kassen istedet

Mvh

René
Til top
smitty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2008
Sted: Denmark
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 22:25

Jeg har godt nok en ældre model, men havde samme problem. Jeg har hele tiden kørt digitalt signal via Yousee. En dag var jeg dog lidt nysgerrig og ville se hvordan signalet var uden om boksen. Efter jeg har lavet kanalsøgning på det analog signal har jeg ikke haft problemet 

Så prøv at lav kanalsøgning på det analog signal og lad være med at slette dem igen. Det har i hvertfald virket hos mig og det er over 7-8 måneder siden jeg har set "fejlen".

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 22:38

Det kunne måske være et hint til dig om at skrive lidt mere end én sætning som svar (hvilket du jo ikke ligefrem har for vane)

Redigeret af thor-thor - 25-August-2009 kl. 22:39
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu