recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - synology 209 og popcorn hjæpl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsynology 209 og popcorn hjæpl

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
shotgun25 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: synology 209 og popcorn hjæpl
    Sendt: 02-September-2009 kl. 21:09
Jeg har lige købe en synoligy ds209+2 og jeg har en popcorn a-110,og en d-link dir855 router.
Mit problem er at jeg ikke har nogle mulighed for at modtage det jeg vil steame på min popcorn som står inde i stuen. Jeg har sat min synology til min router i et skab, og der er ikke mulighed for at trække kabler. Den usb dungel man kan få til popcorn er ikke kraftig nok til at modtage og afspille fuld-hd signaler. hvad skal jeg købe så jeg kan steame ting på min popcorn noget som en  netværk bridge fx. Den skal kunne afspille fuld hd bluray dem som fylder op til 60gb. stk håber der er nogle som kan hjælpe er ved at rive hovede af mig selv.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:15
Træk et kabel, det virker med sikkerhed...

Hvis du har en N-router og en N wireless bridge (wireless klient med LAN port), kan du måske få det til at virke, men det er langt fra sikkert.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
shotgun25 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:20
he ja kabel er en sikker vinder men ikke en mulighed uden at jeg træker kablet uden for mit hus og ind igen. men det jeg ville høre om der var nogle som havet bedre erfaring med det en produkt frem for det andet
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:29

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvis du har en N-router og en N wireless bridge (wireless klient med LAN port), kan du måske få det til at virke, men det er langt fra sikkert.

Tror du ikke en plk300 også ville kunne være god nok til streams?, er klar over at hvis man skal flytte store filer hurtigt er et rigtigt kabel bedst men når man skal streame burde man vel kunne få høje nok hastigheder med sådan en.

bare man sørger for den sidder direkte i 220v stikket og ens ledningsnet i huset ikke er alt for gammelt

Jeg har prøvet at streame 1080p demofilm via min uden den hakkede... men godtnok ikke en hel 60gb film kun små sekvenser på feks 5 min eller sådan.

skal måske lige indskyde jeg prøvede at streame samme sekvenser via min ps3 og det trådløse 300mps netværk jeg har hvor jeg oplevede lidt klumper i.

Så et eller andet sted så syntes jeg egentligt at det virker som om at powerlinken er en meget stabil forbindelse hvor den trådløse er mere påvirkelig.. omend jeg vil mene jeg kan opnå højere peakhastigheder på det trådløse... men jeg er egentligt mere ligeglad med peakhastigheden bare hastigheden er konstant og hurtig nok til de streams jeg har behov for

Redigeret af rhsin - 02-September-2009 kl. 21:33
Mvh

René
Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 22:12

Hvad med en wall-plug? eller hvad de nu hedder. En enhed du sætter i stikkontakten, både hos nas'en og popcornen, og så køre nettet den vej igennem?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Tror du ikke en plk300 også ville kunne være god nok til streams?, er klar over at hvis man skal flytte store filer hurtigt er et rigtigt kabel bedst men når man skal streame burde man vel kunne få høje nok hastigheder med sådan en.

Jo selvfølgelig. Hvis der ikke må/kan trækkes netkabler, bør man prøve med powerline produkter før man kaster sig over det trådløse skrammel.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 14:43

Jeg tror ganske enkelt heller ikke du kan få nok hasighed over et wireless N netværk til at det vil virke. Jeg har selv et wireless N netværk og kan ikke komme over 30% af 300Mbit i udnyttelsesgrad, hvilket svarer til et 100Mbit kabel, hvilket jeg kan se af folk stadig mener er i undekanten til Full HD.
Når jeg få de 30% så sidder jeg kun ca 5-7 meter væk og i samme plan som min router.

mvh
Matrix
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu