recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV tilsluttet til com
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt TV tilsluttet til com

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kujager Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV tilsluttet til com
    Sendt: 03-September-2009 kl. 16:42

Jeg vil købe et nyt fladskærms TV på ca. 37" til omk 4.000 kr som jeg hovedsaligt vil bruge til at koble til min computer (jeg vil også se noget alm TV i ny og næ). Lyden skal sluttes til min Denon reciever.

Er der nogle oplagte bud og er der noget jeg bør være særligt opmærksom på mit TV har?

På forhånd tak!

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 16:49

Hej og velkommen til recordere.dk , det er bare at køre i elgiganten og købe det Panasonic 42X10 til 4444kr....Det eneste er , at det ikke kan modtage signalet fra boxer uden en extern box tilsluttet , men du nævner ikke noget om hvor du får tv signalet fra...

MVH

Redigeret af hopgreve - 03-September-2009 kl. 18:03
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 16:49
Dit tv skal have HDMI eller DVI indgang og kunne vise 1:1 pixelmapping, hvis det er til erstatning for en computerskærm. De fleste af sådanne skærme kører 1920x1080 også kaldet 1080p.

Jeg vil ikke anbefale at benytte et tv som erstatning for en computerskærm, da tv'et i opsætning er meget mere lysstærk end en computer skærm og derved mindre ergonomisk for øjnene ved længere tids arbejde.

Redigeret af Cyberguyen - 03-September-2009 kl. 16:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 16:50
Hvis det er til erstatning for en computerskærm vil jeg ikke anbefale plasma, da det ikke er bygget til det.
Til top
kujager Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2009
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 17:00

@hopgreve

"Det eneste er , at det ikke kan modtage signalet fra boxer uden en extern box tilsluttet"

hvad mener du med fra boxer?

Jeg bor på kollegium, så jeg har en aftale med yousee derigennem. Der er bare en kasse på mit værelse som sidder i vægen, som jeg forbinder mit tv med via et stik.

@Cyberguyen

Det er ikke som computer skærm, men til at se film på, da jeg ikke har en dvd.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 17:58

Hej kujager , så er et 37X10 det eneste rigtige for dig , i den prisklasse...Boxer er den nye udbyder at tv , modtaget via egen tag antenne...ups , jeg tog lige fejl , det er et 42" X10 der koster 4444kr i elgiganten , ved ikke lige hvad det koster i 37"...

MVH

Redigeret af hopgreve - 03-September-2009 kl. 18:01
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 18:15
Er det nye X10 et 1080P ? For jeg vil give Cyberguyen ret i at det er en fordel med 1:1 pixelmapping når du vil bruge en computer...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 18:26

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Er det nye X10 et 1080P ? For jeg vil give Cyberguyen ret i at det er en fordel med 1:1 pixelmapping når du vil bruge en computer...

Hej , nej det er ikke FULL HD , men det kan modtage et 1080/24 signal uden problemer...

MVH

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 18:48
Forresten velkommen til Recorder.dk

Jeg vil mene at det er lige meget med 1:1 pixelmapping, hvis det er til at se film på igennem computeren.

Jeg vil så også anbefale et Panasonic, men X10Y modellen i stedet. Det er en lille smule dyrere 4-500 kr, men til gengæld er der en DVB-C tuner i så kujager kan modtage YouSee digitalt og det bliver givet frit den 15. i denne måned, noget der efter min mening er de ekstra penge værd.

Elgiganten skulle efter sigende have både et 37 tommer eller et 42 tommer X10Y til salg til 5.000 i øjeblikket.

Jeg ved godt at det er en 1000 mere end de 4000 kroner, men til gengæld får man et tv der er istand til at banke alt på markedet til samme pris og endda flere mærker der koster op til det dobbelte.
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 20:06
Håber det er ok at jeg lige låner tråden :)

Kigger selv efter et nyt tv, som skal benyttes sammen med HTPC - har i den forbindelse kigget på 50X10Y tv'et, men det er et krav at det kan køre 1:1 pixel mapping... nogen som ved om det er muligt, eller der er andre/bedre tv til ca. samme pris?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

Kigger selv efter et nyt tv, som skal benyttes sammen med HTPC - har i den forbindelse kigget på 50X10Y tv'et, men det er et krav at det kan køre 1:1 pixel mapping... nogen som ved om det er muligt, eller der er andre/bedre tv til ca. samme pris?

Du finder med stor sandsynlighed ikke et tv med mindre opløsning end FullHD som kan køre 1:1 pixelmapping i både 50/60Hz

Jeg ville ikke tage det så tungt med 1:1 pixelmapping, når det er til mediecenter. Det ville jo næsten være det samme som at sige man ikke kan bruge Bluray uden 1:1 pixelmapping, hvilket mange Pioneer 508 ejere uden tvivl vil argumentere imod.

Faktisk er det mere vigtigt at mediecentret kan afspille 1080p24 ved 24Hz og tv'et er i stand til at vise det, da mange film kommer i det format.

Redigeret af Cyberguyen - 04-September-2009 kl. 06:59
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

Du finder med stor sandsynlighed ikke et tv med mindre opløsning end FullHD som kan køre 1:1 pixelmapping i både 50/60Hz

Jeg ville ikke tage det så tungt med 1:1 pixelmapping, når det er til mediecenter. Det ville jo næsten være det samme som at sige man ikke kan bruge Bluray uden 1:1 pixelmapping, hvilket mange Pioneer 508 ejere uden tvivl vil argumentere imod.

Faktisk er det mere vigtigt at mediecentret kan afspille 1080p24 ved 24Hz og tv'et er i stand til at vise det, da mange film kommer i det format.

Jeg er som sådan enig, men da jeg også bruger maskinen til at surfe på nettet mv. skal den kunne 1:1 pixelmapping... dog ville det være godt nok hvis den kan det ved 60hz - 24 og 50 bliver kun brugt til video, og her er jeg enig i det ikke betyder noget :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu