recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana G10/Sony Z5500 Indspark og erfaring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana G10/Sony Z5500 Indspark og erfaring

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana G10/Sony Z5500 Indspark og erfaring
    Sendt: 05-September-2009 kl. 09:19

Kære forumsfolk

Er der nogen derude, som gerne vil slippe nogle erfaringer med ovennævnte produkter ? Jeg ved jo, at I sidder med fingeren på pulsen (og tasterne )

Som I måske har gættet er jeg endnu en fortabt sjæl, som leder efter en ny skærm og som lige nu har læst mig ind i en blindgyde af informationer for og imod disse skærme.

Evt. kunne I også have forslag til alternativer  Måske en ældre skærm uden for mange dikkedarer.

Mine behov :

Som I kan se nedenfor, bruger jeg min skærm som fremviser af et signal, som kommer fra grafikkortet i en HTPC.

Altså er jeg ligeglad med alle mulige features så som Internetadgange, m-peg 4 tunere mm. Kun billedkvaliteten og signalbehandling (1080p/24p/billeder i bevægelse) tæller noget her. Skærmen skal fortrinsvis bruges som tv-skærm og meget lidt surfing/spil.

Jeg kender så meget til de 2 skærme, som jeg kan læse mig til på nettet og herinde :

Sony'en er flot designet, billedkvalitet ok, lavt strømforbrug og fin behandling af billeder i bevægelse.

Pana'en er billedkvalitet i høj klasse, men også høj strømforbrug ( ca det dobbelte efter kalibrering)

En Pioneer Kuro kunne selvfølgelig være interessant, men prisen sætter en stopper for den slags drømme. Har en topgrænse omkring de 10 kilo.

Overvejer at købe Sony'en i Tyskland (1229,- € + lev. 99 €). Men så er der også penge til at sende skærmen til service nogle gange

Jeg ved, at Panasonic er meget tunge at danse med, mht. service på TV, som er købt i udlandet. Sony har jeg ikke helt styr på og Pioneer servicerer skærme købt i Norden fuldtud og en skærm købt i f.eks Tyskland med 1. år fuldtud og derefter med lidt reduceret service på 2. år af garantien (man skal selv levere til servicecenter)

Har I flere erfaringer med efterkøbsservice på skærme købt udenlands ?

Håber der kommer noget nyt frem med denne tråd og at andre kan finde inspiration heri.

På forhånd tak for jeres svar

Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub.
NVidia Shield TV
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu