recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pioneer pure cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpioneer pure cinema

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Borup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: pioneer pure cinema
    Sendt: 18-September-2005 kl. 11:51

Hej

Jeg har lige købt en pio PDP 436 XDE, den indeholder noget der hedder pure cinema, det skulle værfe noget der bruges når tv ofr er film signal ind, så laver det 25fps og kører 72 hz, det skulle være den samme måde der vises billdeder i en biograf.

er der nogle her inder der ved om det er noget der virker, eller det bare lyder godt i brugsanvisningen, det skal lige siges at jeg ikke har fået det endnu, så jeg har ikke selv kunne afprøve det endnu, men det lyder spændende når man læser om det. (har henter brugsanvisning på nettet)

ellers nogle der har gode erfaringer med denne nye model.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 01:09

Oprindeligt skrevet af Borup Borup skrev:

Jeg har lige købt en pio PDP 436 XDE, den indeholder noget der hedder pure cinema, det skulle værfe noget der bruges når tv ofr er film signal ind, så laver det 25fps og kører 72 hz, det skulle være den samme måde der vises billdeder i en biograf.

Det kan dog aldrig genskabe originalen, men det lyder da som en spændende feature. Jeg har desværre ikke selv set den i funktion, men skriv endelig hvad du syntes om den når du har fået leget

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Borup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2005
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 17:10
det skal jeg gøre lars, men jeg får det nok først omkring fredag, og så skal det jo lige sættes op og alt det der,men jeg skal nok huske dig.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Borup Borup skrev:

Jeg har lige købt en pio PDP 436 XDE, den indeholder noget der hedder pure cinema, det skulle være noget der bruges når tv ofr er film signal ind, så laver det 25fps og kører 72 hz, det skulle være den samme måde der vises billdeder i en biograf.

Biograffilm kører med 24 fps, PAL systemet kører med 25 fps, NTSC systemet kører med 30 fps. De 72 Hz svarer til den tredobbelte frekvens af af de 24 fps som biograffilm er optaget med.
Jeg kan dog ikke se hvilken fodel det skulle have at køre med lige netop en opdateringsfrekvens på 72 Hz. Biograffilm der konverteres til PAL systemet får indsat en ekstra frame pr. sekund for at konvertere fra filmens 24 fps til DVD'ens 25 fps. Dvs. at hvert 24. billede bliver vist to gange i træk på PAL systemet. En biograffilm kører lidt for hurtigt når den konverteres til PAL systemet, men det kompenseres der for ved at vise hvert 24. billede to gange, så filmen selvom billederne vises en anelse for hurtigt efter hinanden stadig har samme længde på DVD'en som den har i biografen.
Men da biograffilm efter konvertering til PAL ikke længere har en 24 fps, så kan jeg ikke se hvad fordelen ved at køre med den tredobbelt opdaterinsfrekvens skulle være.

For at konvertere fra biografens 24 fps til NTSC's 30 FPS bruges en anden konverteringsmetode som jeg ikke vil komme nærmere ind på her. NTSC bruges i Amerika og Japan, mens PAL bruges i Vesteuropa pånær Frankrig der bruger en variant af det Russiske/Østeuropæiske SECAM system.

Redigeret af HTPC
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2005 kl. 18:42

Jeg studser også over de 72 Hz på en model i Danmark.

Har heller ikke kunnet finde det på nettet. Kan der være tale om en tastefejl? 50, 75 eller 100 Hz er, hvad jeg kender til på TV her til lands.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu