recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LAN/Net på KRP500A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLAN/Net på KRP500A

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Emne: LAN/Net på KRP500A
    Sendt: 09-September-2009 kl. 21:05
Er der nogen der har tilsluttet LAN/Netværk til KRP500A. Jeg får ikke hul igennem når jeg prøver ifølge manualen!!!!! Måske noget med min router!!! er der noget jeg overser?
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Er der nogen der har tilsluttet LAN/Netværk til KRP500A. Jeg får ikke hul igennem når jeg prøver ifølge manualen!!!!! Måske noget med min router!!! er der noget jeg overser?

Hej

Nu kender jeg ikke opsætningen i KRP500a, men hvis vi lige prøver lidt basalt.

Jeg går udfra du har en almindelig ADSL line (fra TDC måske?) til denne linie er der tilsluttet en router. Fra denne router er der tilsluttet X antal enheder på indersiden via kabel eller WLAN?

Har du en PC siddende på denne router der virker? Prøv at tage kablet fra denne PC og sætte over i TVet. Nu skulle der gerne komme lys i LINK på routeren og TVet (Er der link diode på KRP500a?)

Hvis der kommer link er kablet højest sandsynligt OK. Så skal vi vide om routeren uddeler IP addresser til dine enheder på netværket, dvs. de bruger DHCP. Hvis dette er tilfældet skal TVet sættes til automatisk at modtage en IP adresse fra DHCP server.

Prøv lige dette først.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 08:40

ja det kører fint på min, får du tildelt ip adresser? se under opsætning i hmg menuen.

nu er der ikke så meget at bruge lan andet end hmg så hvis ikke du har tilsluttet en upnp (dnla kombatibel) server hvor du har slået mediaserverdelen til og indekseret indholdet så sker der heller ikke så meget

Mvh

René
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 13:19

Tak for svarene!

I forvejen bruger jeg en 1TB Maxtor med nettilslutning, som server, så jeg havde håbet at jeg også kunne bruge denne i forbindelse med HMG delen på tv'et. Jeg må lige tjekke om DHCP på router og Maxtor er åben.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 13:41
hvis ikke du allerede har gjort det så skal du huske at slå mediaserverdelen til på maxtoren og indekseret den ellers ser din skærm ikke nogen filer.. eller serveren iøvrigt... såvidt jeg husker der den nemlig pr default slået fra på maxtoren (har selv en maxtor shared storage 2, som fint kører som mediaserver for min krp-600a)
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 13:55

Hvordan er hastigheden egentligt for medie delen på krp ?

Jeg afprøvede selv medie delen via en USB key, hvor jeg synes det gik alt for langsomt til primært billeder. Er det bedre via LAN ?

Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 14:20
Jeg ser frem til at prøve via LAN, for som der bliver sagt, er f.eks billede visning via USB meget langsomt.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 15:16

hmm jeg er nok ikke den rette for kommentarer da jeg kører via et cisco plk300 powerlink fra mit tv indtil min router, og der vil jeg sige det kan konkurrere med hastigheden på ps3 trådløst.. måske endda et gran hurtigere, men jeg er ikke voldsomt imponeret over navigationen gennem hmg menuerne på pioneers udstyr.. det er ok.. men sløvt på en krp-500/600 skærm.. lidt bedre på deres receivere (sc-lx71)

men når først det kører så spiller det bare uden problemer.

Mvh

René
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 16:00

Ok, nu har jeg fået hul igennem til netværk inkl. personlige pc'er, men af en eller anden grund kan jeg sku ikke komme ind i min Maxtor shared storage...fuck fuck det er som om at mine koder overhoved ikke er rigtigt skrevet ned. Jeg har læst og læst i Maxtor manual, men kan ikke umiddelbart ikke finde et sted, som beskriver om man kan resette uden at miste data??

Ps. mht. hastighed, hvis jeg åbner Ca. 10 megapixel billeder via netværket (fra PC til TV) tager det ca. 6 sek. (det er sku for sløvt).

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 16:04

Ok, nu har jeg fået hul igennem til netværk inkl. personlige pc'er, men af en eller anden grund kan jeg sku ikke komme ind i min Maxtor shared storage...fuck fuck det er som om at mine koder overhoved ikke er rigtigt skrevet ned. Jeg har læst og læst i Maxtor manual, men kan ikke umiddelbart ikke finde et sted, som beskriver om man kan resette uden at miste data??

Ps. mht. hastighed, hvis jeg åbner Ca. 10 megapixel billeder via netværket (fra PC til TV) tager det ca. 6 sek. (det er sku for sløvt).

Mener du 1 10Megapixel billede, eller 10 billeder ?

Ja 6 sek, lyder sløvt. Kører du over en GBit forbindelse ?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 16:26

der er et lille hul bagpå under tilslutningsmulighederne hvor du skal prikke en synål i, sidst måtte jeg gøre det et par gange og genstarte serveren førend den opfattede det, første gang jeg gjorde det var den instant.

efter reset logger du ind med bruger admin og blank kodeord via webacces, der kan du så sætte dine nye kodeord til de alm brugerlogin som du skal bruge via genvejsprogrammet

Redigeret af rhsin - 10-September-2009 kl. 16:28
Mvh

René
Til top
Berend Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 16:33
6 sek. pr billed. KRP500A har kun 10/100 LAN ifølge manualen. Jeg ved ikke om det vil gå hurtigere, hvis man laver en playliste, jeg tvivler dog...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu