Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Chessr
Bruger
Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
|
Emne: G10 -> V10 -> B55 Sendt: 10-September-2009 kl. 09:39 |
Man kan købe et G10 i 50" til 11500.- og et V10 i 50" til 15300.- og et Samsung B55 50" til 15000.- ca. og X10y 50" til 7800.-
Hvis man er førstegangs Plasmakøber og ikke ønsker køb af kalibrering da pengene ikke rækker pt. Og man gamer meget både HD og SD, ser analog TV lige PT som måske skal være digitalt senere. Ser DVD men vil begynde på Blueray via PS3.
Hvad kan i anbefale så ?
Synes nemlig ud fra tests har de alle både fordele og ulemper som gør jeg bliver i tvivl..
Internet funktioner osv er ikke noget jeg vil bruge overhovedet. Lyd har jeg via eksterne højtalere så det skal heller ikke indgå i vurderingen. Skal ikke bruge min computer der til heller eller nogen form for multimedia.
Håber i vil hjælpe :)
Redigeret af Chessr - 10-September-2009 kl. 09:56
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 10:56 |
kalibrering skulle alle skærme have, så det er lige meget hvilken. desværre tror mange det kun er en v10 855 eller pioneer som kræver det. Men en v10 har thx profil som gør du nemere selv kan indstille det til et nogenlunde optimal billede.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 11:00 |
Jeg ville vælge en V10, da du så kan spare kalibreringen, da V10 på THX-indstillingen er mega tæt på en kalibreret skærm.
M.v.h.
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 11:40 |
Jeg ville vælge B55 til 14.000, da den er ligeså god som V10 og
tilmed langt pænere.
Du kan så benytte indstillingerne fra Flatpanels' kalibrering som
udgangspunkt til indstille billedet. Så bliver det nok ikke helt ved siden
af.
Redigeret af Shiva - 10-September-2009 kl. 17:02
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 12:26 |
Shiva.
Hvilket grundlag har du for det udsagn?
M.h.t. indstillinger, så nej! Det er slet ikke det samme at benytte bestemte indstillinger, da de ikke ændrer på evt. farvestik og skæv gråtoneskala...
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 10-September-2009 kl. 12:27
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 12:37 |
Otto skrev også at en 855 var svær og indstille og har alså prof udstyr. ud over det har en v10 fået en opdatering af thx profilen i forhold til testen på flatpanels. jeg skal ikke sige hvilken er bedst, det lader bare til en v10 er noget nemmere og går til. udover kvalitetsproblemer på en 855.
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 13:20 |
Henrik B. skrev:
Shiva.
Hvilket grundlag har du for det udsagn?
M.h.t. indstillinger, så nej! Det er slet ikke det samme at benytte bestemte indstillinger, da de ikke ændrer på evt. farvestik og skæv gråtoneskala...
M.v.h.
|
Skal jeg nu begrunde overfor dig, hvorfor jeg synes Samsungen er en federe skærm? Beklager jeg tilsyneladende har trådt dig over dine Panasonic-tæer, men det var et svar til OP og ikke til Henrik B.
@ OP
Jeg har set begge skærme ude i den virkelige verden med en blu ray som kildemateriale. B55 i filmmode og V10 i THX-mode. Det er 2 rigtig gode skærme, men jeg kan bedst lide B55 af flere årsager. Tag ud og se dem og drag dine konklussioner selv, er mit bedste råd.
@ xcardman
Både Otto og Rasmus siger i deres anmeldelser at skærmene er meget lige, Samsungen (Otto's anmeldelse, så vidt jeg husker) måske endda bedre end en Pio rent farvemæssigt. Det er muligt nogen mener, at der SKAL en kalibrering til, men jeg mener godt, man kan få et rigtig godt billede uden ved hjælp af at benytte og tilrette andre brugeres kalibrerede indstillinger.
Der er vist ingen grund til at diskutere, om en kalibrering er det optimale. Det kan vi ikke være uenige i, men det gælder altså også for en V10.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 13:27 |
Nu skrev du ikke at Samsung'en var en "federe" skærm, men at den var mindst lige så god, som V10. Jeg undrer mig blot hvilke basis du har, for at komme med den udtalelse? Under hvilke forhold har du set skærmene? Hvordan var indstillinger m.v.
Det har så intet med Panasonic eller andre tær at gøre. Derimod er det overvejende problem at mange mennesker rent faktisk køber skærme efter hvad de læser herinde. Og rigtig mange aner ikke en bønne om det de udtaler sig om - hermed ikke sagt at du ikke gør det! 
M.h.t. kalibrering eller ej, så er netop V10 nok den skærm på markedet, som ud af kassen er tættest på det optimale, uden kalibrering - dette også iflg. Otto.
M.v.h.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 13:39 |
Shiva
Jeg forholder mig bare til en v10 er tæt på det optimale kalibring. i THX mode. Jeg stoler nogenlunde på Rasmus og otto, især otto fordi han ikke selv har nogen fladskærm.
om en 855 har bedre farver end pioneer ved jeg ikke. Det har Samsung været gode til længe på deres plasma skærme.
flere anmelder har jo også udtalt af en v10 og z1 er bedre end pioneer. det kan jeg alså ikke bruge til noget. Når otto ikke siger det. Samt kender en med v10 som siger øv når han ser min krp model. alså fortrudt en v10 der var jo dvb-c tuner i, nu er han lige flyttet hvor der ikke er mulighed for yousee. konklusion er nok at disse skærme er rimelig gode og de fleste bliver jo tilfredse med både 855 og en v10.
Redigeret af xcardman - 10-September-2009 kl. 13:45
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 14:41 |
Henrik B. skrev:
Nu skrev du ikke at Samsung'en var en "federe" skærm, men at den var mindst lige så god, som V10. Jeg undrer mig blot hvilke basis du har, for at komme med den udtalelse? Under hvilke forhold har du set skærmene? Hvordan var indstillinger m.v.
Jamen så sletter jeg "mindst" i mit tidligere indlæg og håber så ikke at skoene trykker mere. Min 'basis' er som en almindelig hifi-interesseret Rekordere.dk bruger. Forhold og indstillinger er beskrevet i mit tidligere indlæg, som du så åbenbart ikke har læst.
Det har så intet med Panasonic eller andre tær at gøre. Derimod er det overvejende problem at mange mennesker rent faktisk køber skærme efter hvad de læser herinde. Og rigtig mange aner ikke en bønne om det de udtaler sig om - hermed ikke sagt at du ikke gør det! 
Sammenlignet med folk som Otto, fagfolk, entusiaster, osv. aner jeg ikke en bønne, som du skriver. Men jeg kan godt finde ud af, ud fra mine egne amatøragtige forudsætninger, at besøge f.eks. HiFi-klubben og sammenligne billedkvalitet på deres skærme under ikke-optimale forhold, som jo sjovt nok er det, de fleste ser TV under. Jeg kan også læse og forstå anmeldelser. Hvis det diskvalificerer mig fra at vejlede folk herinde, fatter jeg ikke meningen med Rekordere.dk.
M.h.t. kalibrering eller ej, så er netop V10 nok den skærm på markedet, som ud af kassen er tættest på det optimale, uden kalibrering - dette også iflg. Otto.
Enig, men billedkvaliteten ud-af-kassen er i min verden ikke det eneste parameter i valg af TV.
M.v.h.
|
Redigeret af Shiva - 10-September-2009 kl. 14:43
|
|
 |
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 14:49 |
Henter lige popcorn, for det bliver et langt og intriger fyldt indlæg dette har 
Kan lige provokere...... LCD er bedst!!!! 
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 14:53 |
De fleste mennesker er i stand til at se forskellen mellem to skærme. Men det er ikke ensbetydende med at man ved hvad et korrekt billede er. Derudover kommer de personlige præferencer også ind over.
M.h.t. kalibrering, så spørger trådstarter jo netop efter et TV som måske ikke lige behøver en kalibrering, da pengene ikke er til det - deraf må V10 være det oplagt valg. 
M.v.h.
|
 |