recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal kabel tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal kabel tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lepO83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal kabel tv
    Sendt: 11-September-2009 kl. 17:40
Hej

Min mor er lige flyttet til en lejlighed, hvor tvsignalet kommer fra Stofa kabeltv. Hun har i stuen et Sharp tv, hvor der kun er DVB-T inkorporeret, det vil jo sige, at det ikke er det bedste signal og billede man får, når tv´et ikke er men DVB-C.
Men er der noget man gøre for at få et bedre billede, indtil hun engang invistere i et nyt tv. Jeg tænker på former for forstærkere eller ligene..?
Ved godt man kan få DVB-C bokse, men synes de er for dyre at anskaffe, i forhold til f.eks nye tv-priser...!
Hun har også et gammel billedrørs tv i hendes soveværelse, hvor billede kvaliteten er endnu være, da signalet bliver fordelt til to andre værelser. Kan man evt. bruge en gammeldags antenneforstærker hér, og hvilke ville anbefales..?

Håber i kan hjælpe mig lidt, da jeg ikke selv ved hvordan jeg forbedre hendes tv-oplevelser...! Og hvis i ikke helt forstår teksten, eller mangler nogle oplysninger, så bare lige spørg..!

På forhånd tak...
Ronni

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 18:48

Det vil være en god ide, at få installationen gået igennem, er signalet dårligt, så nytter en forstærker intet.

Det er kun det Analoge signal TVet kan bruges til da det som du selv ved ikke har Kabel Tuner (DVB-C).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lepO83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 19:00
Ok...
Nemlig... Det er jo kun mulig at anvende det analoge signal, når der ikke er DVB-C i tv´et, men hvilken betydning vil det så få hér den 31..?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 19:02

Det har da ingen betydning, som der jo også er gjort opmærksom på i de givne informationer på TV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lepO83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 19:13
ok... det mente jeg også
Til top

Besvar Besvar