|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thyge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() Sendt: 21-September-2009 kl. 14:24 |
Nogen der ved hvilken opløsning Xbox 360 rent faktisk kan producere? Altså
ikke bare opskalere til. Dernæst, hvilken opløsning spillene rent faktisk kører i. Jeg spørger fordi jeg pt. viser billedet på en 720p projektor, men vil jeg vinde noget ved komme over på en full-hd 1080p projektor ved Xbox spillene. Mit gæt er, at Xbox'en ikke har musklerne til at kunne trække hurtige spil ordentligt ved full-hd, da jeg allerede nu ved 720p synes ind imellem at registrere lidt hakken. Ifølge xbox.com: Alle vores spil er tilgængelige i HD 1080p og med multi-channel surround-lyd. Hmm.... |
|
![]() |
|
Frossenfisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
En Xbox360 virker, så vidt jeg ved på denne måde: Grafikken bliver renderet "inde" i maskinen, og der sidder så i yderste led en hardware-scaler (altså "udenfor" maskinen). Mange spil bliver ikke renderet i 720P, men fx. i 640P. Billedet bliver derefter op- eller nedskaleret til den valgte opløsning, dvs. i langt de fleste tilfælde 480i, 720P eller 1080P. Nogle eksempler på dette er Halo 3 og Call of Duty 4. Så dine spil vil ikke se bedre ud i 1080P, men heller ikke dårligere. Personligt har jeg sat min Xbox til 1080P, bl. a. fordi det er opløsningen på mit tv, og så er der nogle enkelte spil der godt kan afvikles i ægte 1080P. Dette er dog mest arcade-titler. EDIT: En google -søgning frembragte disse to links: Halo 3 og Call of Duty 4 Redigeret af Frossenfisk - 21-September-2009 kl. 15:03 |
|
![]() |
|
Smed89 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Kbh Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Tror ikke den kan håndtere 1080p-materiale..
Mit Pana skriver "720p-input" når jeg spiller spil på min xbox |
|
|
|
![]() |
|
Frossenfisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
Det kan den godt, som jeg også skrev i mit tidligere indlæg. At det så bare er opskaleret i langt de fleste tilfælde er en anden sag. For eksempel: Geometry Wars 2: Retro Evolved kan afvikles i "ægte" 1080P, altså ikke opskaleret. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |