Til Rødovre31
Jeg har netop købt et Philips pfl8404 og har oplevet tilsvarende problemer.
Efter at jeg kom hjem med TV'et gennemførte jeg en fuld geninstallation. Jeg fik alle de kanaler, jeg skulle have og var fuldt ud tilfreds med funktioner og billede.
Et par dage senere kom der en besked op om, at TV'et havde gennemført en opdatering af kanalerne. Ved check af menuerne fandt jeg ud af, at TV'et havde en funktion slået til, som gjorde at TV'et automatisk ville opdatere kanaler i standby-tilstand. Det viste sig nu at 3 af kanalerne manglede - nemlig DR2, DR update og TV2 (TV2L).
Jeg har derefter foretaget fuld geninstallation flere gange, både med Netværks- id 00101og 00150, men det hjælper ikke - det er ikke lykkedes at genetablere DR update og TV2 (digitale kanaler). TV2 findes nu kun som analog kanal (kanaler efter 200 i kanaloversigten). At jeg har fået genetableret DR2 skyldes måske, at den oprindeligt lå 2 steder i min første installation inden TV'ets automatiske kanal-opdatering. Det er interessant at 3 kanaler i kanaloversigten nu er navngivet "udg". Ved tryk på en af disse kommer der et Yousee billede op, som siger at kanalerne er flyttet, og at jeg skal lave en ny kanalsøgning af de digitale kanaler for at finde dem igen. Det har jeg så prøvet flere gange uden held - DR update og den digitale udgave af TV2 er væk.
Har i dag taget TV'et tilbage til forhandleren. Hos forhandleren, som også benytter Yousee kabel-tv, foretog vi genistallation af kanalerne helt magen til mine egne geninstallationer hjemme hos mig selv - DR update og TV2L kom nu tilbage i kanaloversigten og det hele virkede uden mosaikmønster/mosaiklinier. Tilbage står nu at se TV'et hjemme på mit eget kabelnet .......
Hjemme står kanalerne stort set perfekt. Jeg beholder indtil videre den kanalinstallation, der blev lavet på forhandlerens kabel-net. Billedet er fremragende og lyden god. Jeg har fået DR update tilbage, men det digitale signal af TV2 (TV2L) mangler stadig, selvom kanalen nu findes i min kanaloversigt. Der kan en sjælden gang forekomme en smule mosaikforstyrrelse i billedet på et par af de mindre kanaler, men ellers fungerer TV'et yderst tilfredsstillende.
Seneste nyt: Efter ændring i det lokale kabel-net viser det sig nu, at alle kanaler bliver fundet ved geninstallation. Det var altså ikke TV'et der var problemet!
Redigeret af Amager19 - 13-Oktober-2009 kl. 10:53