recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke muligheder har jeg for digital tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke muligheder har jeg for digital tv?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lunde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2006
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke muligheder har jeg for digital tv?
    Sendt: 25-September-2009 kl. 12:33
Hej alle
Jeg er meget i vildrede over alt det her digital tv for tiden. Jeg vil meget gerne have det derhjemme, men aner bare slet slet ikke hvilke muligheder jeg har, og hvad der er bedst for mig...

Jeg har Stofa kabel tv derhjemme gennem antenneforening, og så vidt jeg har forstået, så SKAL jeg have Stofa internet også, for at kunne benytte deres zaptor boks, er det korrekt?

Nu når jeg har Stofa tv gennem vores antenneforening, har jeg så ikke andre muligheder for digital tv, end at skulle bruge Stofas zaptor boks?
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 13:41
Alt efter hvilken Antenneforening du er medlem af får du snart gratis digital-tv - så kan du nøjes med et fjernsyn med dvb-C tuner.

Det er ikke korrekt forstået du SKAL have en Stofa internet - du får en gratis lille interneforbindelse 256kbit - hvis du køber en
Zaptor boks - da den ganske rigtigt kræver en Stofa internet forbindelse for at virke. Men du skal altså ikke betale for den og den
kører over kabel-tv stikket.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 13:48

Oprindeligt skrevet af lunde lunde skrev:

Nu når jeg har Stofa tv gennem vores antenneforening, har jeg så ikke andre muligheder for digital tv, end at skulle bruge Stofas zaptor boks?

Som Mike skriver behøver du ikke en Zaptor boks, men kun et TV med DVB-C tuner. Det varer dog nok nogle uger inden det ukodede digitale signal virker i alle antenneforeninger, som er tilknyttet Stofa.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lunde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Alt efter hvilken Antenneforening du er medlem af får du snart gratis digital-tv - så kan du nøjes med et fjernsyn med dvb-C tuner.

Jeg er medlem af Nørretranders Antenneforening.
Og jeg har et Samsung LE40M87BD tv, som vist ikke har DVB-C tuner. Skal jeg så bare have fat i en ekstern boks, for at kunne modtage det gratis digitale signal der snart kommer fra Stofa?
Til top
lunde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Som Mike skriver behøver du ikke en Zaptor boks, men kun et TV med DVB-C tuner. Det varer dog nok nogle uger inden det ukodede digitale signal virker i alle antenneforeninger, som er tilknyttet Stofa.

Flemming

Det med at det nye digitale signal kommer i antenneforeningerne, kommer det bare af sig selv? Eller skal jeg gøre noget specielt for at kunne modtage det?

Og hvis jeg ikke foretager mig noget, hvad sker der så? Beholder jeg så bare det standard analoge signal jeg har i forvejen?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 14:20

Hej alle
Jeg er meget i vildrede over alt det her digital tv for tiden. Jeg vil meget gerne have det derhjemme, men aner bare slet slet ikke hvilke muligheder jeg har, og hvad der er bedst for mig...

Jeg har Stofa kabel tv derhjemme gennem antenneforening, og så vidt jeg har forstået, så SKAL jeg have Stofa internet også, for at kunne benytte deres zaptor boks, er det korrekt?

Når jeg går ind på Nørre Tranders Antenneforening, fortælles det at det er YouSee der er tv-leverandør, mens internet leveres af Stofa.

Det er ikke alle antenneforeninger der har en sådan aftale med YouSee at de har adgang til de digitale kanaler der tilhører basisabonnementet (Grund-, Mellem- eller Fuldpakken) uden brug af programkort. Din antenneforening skriver intet om de ændringer YouSee har gennemført for 95% af sine kunder pr. 15. sept. 20009. Så du må forhøre dig i din forening.
Finder du ud af noget, må du meget gerne give besked tilbage hertil.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 11:07
Ja NTA har IKKE Stofa som leverandør af digital-tv - de har YouSee til det og Stofa leverer internet.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 11:15

Her i Haslev hvor vi havde Stofa indtil i Onsdags, kan vi nu frit se digitalt spejl,men hvis man (som jeg) har DVB-T tuner, så skal man have en boks på for at det bliver digitalt,men de analog signaler er her jo stadig..

Digitalsignalet er til gengæld OVERLEGENT i forhold til det analoge signal

YouSee har jo lavet en genistreg idet man nu "kun" kan leje Harddisk-boksen, og derfor kommer til at betale et månedligt "gebyr" for at have boksen

Digitalt spejl med boks bliver så ikke helt gratis for den der ikke har DVB-C/MPEG4 i deres tv.

YOU"LEASEE"  eller hvad ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 11:43

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

YouSee har jo lavet en genistreg idet man nu "kun" kan leje Harddisk-boksen, og derfor kommer til at betale et månedligt "gebyr" for at have boksen

Hvorfor er det så lige at jeg har købt en.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvorfor er det så lige at jeg har købt en.?

Den kan godt købes for 2695,-

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris

mvh Christian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 11:51

Kan ligeledes købes i diverse faghandler for samme pris, og dem er der da et par stykker af i Haslev.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2009 kl. 11:53

Ifølge YouSee's folk sælger de ikke mere boksen (Harddisk boksen), men den indgår i en lejeaftale til 79/89 kr. md. inkl. kort.

Det var den besked jeg fik på YouSee's stand i Haslev i fredags, og i øvrigt også i TDC- butikken i næstved storcenter.

RADIOMANDEN.  Du har vel købt den inden deres nye strategi satte ind ??  

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu