recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - har købt forkert tv (MPEG 2)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethar købt forkert tv (MPEG 2)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hunter2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: har købt forkert tv (MPEG 2)
    Sendt: 26-September-2009 kl. 17:40

Jeg har ved en fejl købt et lcd tv med mpeg2 tuner ( dvb-t ) pga. jeg troede på expert forhandleren

men hvis jeg nu køber mig til BOXER's C.I. kort er der nogen der kan fortælle mig om jeg så kan se TV eller skal jeg bare give tv'et et skud i boven og købe et nyt ??????????????

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 17:49
Du kan se DR1, DR2 og TV2 på det frem til 2012. de nye tilbud fra DR samt boxer tilbud kan du ikke se.
Til top
hunter2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:01

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du kan se DR1, DR2 og TV2 på det frem til 2012. de nye tilbud fra DR samt boxer tilbud kan du ikke se.

jeg har forstået at jeg indtil 2012 kan se de kanaler du snakker om

men kan jeg efter 2012 se tv hvis jeg f.eks får et af BOXERS C.I. moduler ??????????????????????????????????????????????????????

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af hunter2 hunter2 skrev:

Jeg har ved en fejl købt et lcd tv med mpeg2 tuner ( dvb-t ) pga. jeg troede på expert forhandleren

men hvis jeg nu køber mig til BOXER's C.I. kort er der nogen der kan fortælle mig om jeg så kan se TV eller skal jeg bare give tv'et et skud i boven og købe et nyt ??????????????

Velkommer til Recorderes Forum.

Du mener Boxer Tv's CA-modul?

Det kan ikke bruges til noget som helst i et tv med MPEG2-tuner hverken nu eller senere. Du får brug for en digital modtagerboks af typen DVB-T MPEG4, hvis du via egen antenne vil se de nye DR-kanaler der kommer 1. nov. Hvis du vil se betalingskanaler fra Boxer TV kan du tegne abonnement hos Boxer Tv og få en Boxer-godkendt boks gratis eller med nedslag i prisen.

Redigeret af Vilhelm - 26-September-2009 kl. 18:03
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
hunter2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:03

jeg gider ikke de grimme bokse

det er ikke lige min fetichs med bokse og jeg har et common interface slot i mit lcd tv

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:06
CI kan ikke bruges til noget i et tv kun med MPEG2.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:09

Det TV kan IKKE bruges til modtagelse af de kommende MUX uden en extra modtager, og kan slet ikke bruges efter 2012 uden en, så vil du se de kommende kanaler, og kunne bruge det efter 2012 så skal der anskaffes en extern modtager, hvis det ikke er ønskeligt, så skal TVet udskiftes. Det er de muligheder du har.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af hunter2 hunter2 skrev:

jeg gider ikke de grimme bokse

det er ikke lige min fetichs med bokse og jeg har et common interface slot i mit lcd tv

Prøv om du kan vende det til noget positivt - tænk på skærmen som en monitor...

Hvis du anskaffer en boks med HDD og Twin-tuner, så kan du styre det meste fra boksen - med en fjernbetjening: Du kan skifte kanal, styre timere, afspille optagelser og måske meget mere. Desværre er der et begrænset antal bokse af den type på markedet, men foruden Sagem, så er der netop kommet 2 bokse fra henholdsvis Triax og Dilog, så mon ikke der er flere på trapperne...  

miri
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:35

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

CI kan ikke bruges til noget i et tv kun med MPEG2.

Også med et DVB-T/MPEG-4 TV skal  du  tilkøbe en kortlæser/Viasat modul, før Boxerkortet kan virke.  Kan du ikke returnere apparatet eller få det ombyttet  til et brugeligt TV ?

Jeg kan nu ikke forstå hverken dig - hunter2 - eller  forhandleren kan have været i den vildfarelse.  Der har til alle hustande  været udsendt informationer om det nye signal, der er websider derom, det står her, på http://www.digitalt.tv og mange andre steder, der er ikke den avis, der ikke har skrevet om problemet og for Expert er det direkte pinligt.

Jeg kan heller ikke forstå, at vi ofte høre sygelig klynk fra brancheforeningen - BFE - over dit og dat og ingenting, men ikke engang sørge for, at deres egne medlemmer har den nødvendige viden, kan de.    nej     

Jeg vil endeligt sige, at en boks har mange fordele. For det første kommer de  også som PVR dvs med to tunere og harddisk. For det andet er der nok udsigt til, at vi om få år vil tænke på at sende med DVB-T2 standarden, især hvis/når Sverige begynder, og så er det kun boksen der skal udskiftes.

Tror du ikke en universal remote og en boks vil løse dit problem.

Lars  

Redigeret af reslfj - 26-September-2009 kl. 18:36
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu