recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af pio med pana??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskiftning af pio med pana??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af pio med pana??
    Sendt: 30-September-2009 kl. 22:14

Hej!

Jeg investerede for snart 2 år siden i en Pioneer Plasma, PDP-428XD, hvilket jeg har været godt tilfreds med.

Der er dog sket meget siden da både med udviklingen i fladskærme - plasma'er som lcd'er og både mht. kvalitet og priser - og så alt det med digitalt tv oveni.

Med ønsket om digitalt tv og kunne gør brug af You See's tilbud om dette (jeg har You See kabel med den store pakke) og en evt. større skærm (man vænner sig jo desværre til 42" ret hurtigt! ) - har jeg overvejet om jeg evt. skulle udskifte mit Pio plasma med fx en plasma fra Panasonic på min 50" og med samtidig indbygget DVB-C tuner - så jeg ikke er tvunget til at at leje boks mv af You See.

Jeg er ikke helt up-to-date med de faglige bedømmelser af "bedste fladskærme i dag" - men jeg synes jo unægteligt, at man kan få et godt tilbud på en støre Panasonic plasma - som jeg går ud fra også har udviklet sig positivt mht. kvaliteten!?

Så hvad er de kvalitetsmæssige - og saglige tak  - argumenter for at udskifte el. beholde min pio plasma - hvis jeg nu i første omgang ser bort fra ønsket om blot en større skærm?

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 23:02
...henter cola og popcorn..
mvh Christian
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 23:12
Hvis du skifter skal det være pga features og størrelse - og altså ikke pga bedre billedkvalitet .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 23:14
Der er vel ret beset kun 2 væsentlige grunde til at du skal skifte.
Størrelsen og DVB-C.

Selve kvaliteten på de nye panasonic er næppe væsentligt bedre(hvis overhovedet) end dit pioneer.

Panasonic V modellen har dog THX billedmode, som sikrer et billede tæt på det optimale. Det kan du dog også få på dit eget vha. prof. kalibrering.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 08:51

jeg vil også sige at en isf kalibrering vil give dig den bedste value i billedoptimering.

hvis du skal skifte din pioneer ud med en ny skærm, vil du jo realisere et tab på pioneeren, og i princippet også på den nye du køber da alt nyt taber x antal kr bare det du tager den ud af kassen.

selvfølgelig koster en kalibrering også, men jeg mener ikke dette vil overstige det værditab du realiserer på pioneer skærmen og den nye skærm ved skiftet.

Det er klart du kan få nye features indbygget i skærmen, ved et skifte... men i princippet er det noget som du kan få via eksterne bokse alligevel.. så er det mere om man helst vil have det indbygget eller kan leve med de eksterne bokse.

Så jeg syntes faktisk min anbefaling vil være, overvej at få kalibreret din skærm hvsi ellers den er iorden så vil du straks kunne se forskel. 

Mvh

René
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 17:13

Tak for de foreløbige svar!

Jeg har ikke fået min Pio ISF-kalibreret - som anbefalet ovenfor. Dette er jo ikke helt billigt, men er da rigtig nok billigere end at realisere et væsentlig værditab ved at sælge det og købe et nyt plasma - i betragtning af at jeg gav ca. 20.000,- for det for 2 år siden.

Så hvis dette skulle gøre at billedkvaliteten kommer op på et niveau, der stadig kan siges at ligge i toppen i forhold til nye plasma'er i dag - må jeg jo overveje dette - samtidig med at jeg må accepterer de "kun"42" og at jeg skal have en ekstern boks fra You See til digitalt tv!

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 18:47

Hvis ønsket om en større skærm vægter tungt, er der ikke noget at betænke sig på, da det er sidste udkald for at få samme kvalitets TV i 50".

Og om du taber stort nu, eller om et par år hvor du alligevel vil skifte. Ja det afhænger vel kun af om du har moneterne nu.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu