|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 09:42 |
Jeg er den lykkelige ejer af et Panasonic PZ85, som dog lider af manglende DVB-C tuner. Derfor har jeg anskaffet min en Yousee-boks, som jeg altid ser TV igennem. Det der iriterer mig er, at mit TV ikke kan mærke når jeg tænder Yousee-boksen, som sidder på via HDMI. Enheder som er på via SCART er der ikke problemer med.
Kan dette ændres? Kan HDMI1 sættes som standard? Mvh. Steen |
|
![]() |
|
smokey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Jeg har samme fjernsyn, og synes også det er noget irriterende. Indtil nu, har jeg fundet ud af, at fjernsynet kan/ skal stilles til 'hotelmode', men løsningen er ikke beskrevet i nogen manualer. Sidder der ikke en tekniker blandt recorder's medlemmer, som kender løsningen ?
|
|
![]() |
|
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Hej Smokey.
Det vil jeg prøve. Jeg går ud fra, at det gør at skærmen automatisk vælger HDMI 1, men ved du om det har det andre konsekvenser? Mvh. Steen |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
en hurtig søgning i recorderes arkiv giver nedenstående forklaring se iøvrigt dette link
Panasonic har en menu som hedder "Hotel Mode". Du skal trykke på [-/V] knappen på tv'et og samtidig trykke 3 gange på [TV/AV]-knappen på fjenbetjeningen. I linie 2 står der "Initial Input. Der kan du vælge hvilken indgang tv'et skal starte med. Redigeret af rhsin - 04-Oktober-2009 kl. 10:27 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
smokey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Hej Rene Tak for et meget hurtigt og kompetent svar - du er en guttermand |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Jeg har selv haft samme problem og har fået løst det på denne måde. Men et total selvmål af Panasonic, at lave det på denne måde. "Hr. og Fru Danmark ville aldrig ha fundet ud, at det kunne ændres på denne måde. Og dermed skulle leve med, at tv'et altid starter op på dens analoge tuner.
![]() |
|
![]() |
|
Bjasto ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej Rene
> se iøvrigt dette link Tusind tak også herfra.Har samme tv og faldt tilfældigt over denne tråd. Anede slet ikke muligheden fandtes, men fungerer strålende, så nu starter mit PZ85 op i HDMI 1. :-) Mvh. Bjarne |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hvor er det bare smukt - men hvorfor pokker skal det nærmest kræve et hack at ændre noget så banalt?
1000 tak for jeres kompetente svar. Mvh. Steen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |