|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
morelli ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 17:26 |
|
Hvordan kan det være at man ikke kan ændre kanalnumre på digitale kanaler? På det analoge net har man altid kunne lægge Dr1 på knap nummer 1, tv2 på knap nummer 2 osv. Jeg er klar over at man kan lave favoritlister, og at man på visse fjernsyn også kan flytte rundt på kanalerne, men det kniber med numrene. Som tv-montør er det ret svært at forklare hr og fru jensen at de ikke længere kan trykke på 3 for at se tv3.
|
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Man kan godt ændre kanalnumre på digitale kanaler på nogen (de fleste?) fjernsyn f.eks. på Sonys modeller. Fra hvad jeg har læst her på forummet, kan man dog på mange Samsung modeller ikke gøre det, hvilket jeg personligt anser for at være en total show-stopper, og jeg ville aldrig selv acceptere den mangel eller anbefale et fjernsyn med den mangel til andre. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Når man kan oprette en favoritliste, så kan man ligge kanalerne i den liste i den ønskede rækkefølge, det er da muligt på flertallet af STBer og TVer. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
morelli ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() |
|
Ja, man kan ligge kanalerne i den rigtige rækkefølge (pånær Samsung
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
På You See boxen kan jeg ligge dem nøjagtigt hvor jeg vil, og have f.eks TV2 hvor den altid har ligget på 4. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
For størstedelen af folk, der kommer til at købe tv i fremtiden, vil de få signalet direkte igennem tv'et, og så har vi problemet. Er godt klar over at man kan ligge dem i rækkefølge på boksen, men det er de færeste af mine kunder, der får signalet gennem den.
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
Det er Samsung DK der har fået lavet noget l..t i deres firmware. Min søn har lige haft købt en Samsung TV for at se digital TV på Yousee og det har 2 problemer: 1. Man kan ikke sorterer digital kanalerne 2. Der er ikke undertekster på TV2. Jeg legede sp lidt med TV'et i week enden. Hvis man går ind i service menuen og stiller TV'et om til en EU model istedet for en nordic model, svarende til at man har købt en paralel importeret model, jamen så kan man godt ændre kanalpladserne og der er undertekster på TV2. Jeg vil anbefale folk at sende TV'et retur og få noget andet. Det er det eneste de har respekt for. Sony f.eks er der ingen problemer med at ændre rækkefølgen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det vil jeg foretrække, der er større flexibilitet og optagelse. |
||
|
||
![]() |
||
cos68 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Jeg har samme problem og samme model (LE32B355). Var der ikke noget med, at du havde TV'et inde til en firmware opdatering. Rettede det ikke op på problemerne? Jeg har forsøgt at sætte mit TV om til en EU model i service menuen, men jeg kan stadig ikke sortere kanaler. Hvordan gør du helt nøjagtig det? Er det en generel løsning at sætte TV'et om til en EU model eller giver det andre problemer?
Redigeret af cos68 - 06-Oktober-2009 kl. 14:22 |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
Jo, ´min søns TV var til firmware opgraddering, men lige pludselig fik vi en SMS fra Elgiganten om at vi fik byttet TV'et. Så min søn fik et nyt TV (Le32B455 istedet for Le32B355) og her var der samme problem, men vi kunne få undertekster og bytte om på kanalerne ved at sætte det til EU model i service menuen. Men vi gider ikke det l.rt. Så vi har fået vores penge retur og købt et Sony, så nu har vi ingen problemer. Især nu når de nye kanaler kommer DR så vil de jo nok ligge helt til sidst på Samsung ?? Jeg har diskuteret med Samsung for over 1 år siden om at sorterer kanaler og der var ikek noget at gøre. Jeg tror ikke at de reagerer før de mister kunder på det. |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
De skal bare købe et Sony fjernsyn :-) Ingen problemer med at sortere som man ønsker og den plads en kanal får, er naturligvis også den, man bruger ved direkte valg på fjernbetjeningen - altså fuldstændig som i gamle dage. Der er givetvis andre mærker end Sony, hvor det også virker som det skal. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |