Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
blackbox
Bruger
Oprettet: 09-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
|
Emne: hvor langt lyser ambilight ud på væggen Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 02:33 |
hej alle
jeg er ved at renovere stuen, og har bestilt et philips 46PFL9704 som skal monteres på væggen, når stuen er færdig.
min tanke var at male en stor hvid firkant på væggen hvor fjernsynet skal være, og så sætte fjernsynet i midten af denne firkant, for på den måde, at få mest ud af ambilight funktionen, da den så vil lyse op på en hvid baggrund, istedet for mine grå vægge.
men hvor langt lyser ambilight egentlig ud, er det 10 eller 30 centimeter, jeg skal male ud over fjernsynets kant?
håber i forstår hvad jeg mener.
mvh Carsten
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 09:00 |
På mit er yderste kant 7cm fra væggen og ambi lyser 10-12cm ud hvor det er tydeligt, derefter falder styrken meget. Der kommer også lys Du skal nok mindst op på 30 eller 40cm omkring tv'et. Men du kan jo prøve at sætte noget avis/pap op bag tv'et når du har sat det op og så se hvor stort område du har lyst til at male. På billedet er tommestokken nederst 15cm ude for kanten. Så kan du se hvor hurtigt lyset aftager. Det ser kraftigere ud på billedet end det faktisk er.  
Redigeret af bibihest - 09-Oktober-2009 kl. 09:04
|
 |
Mario
Ny bruger
Oprettet: 25-September-2008
Point: 13
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 11:14 |
Er der nogen der har erfaring med ambilight hvis fjernsynet ikke hænger direkte på væggen? Ser det fjollet ud hvis fjernsynet står på en fod 20-30 cm fra væggen eller hvis det hænger på et beslag der kan trækkes ud fra væggen?
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 11:20 |
Mario skrev:
Er der nogen der har erfaring med ambilight hvis fjernsynet ikke hænger direkte på væggen? Ser det fjollet ud hvis fjernsynet står på en fod 20-30 cm fra væggen eller hvis det hænger på et beslag der kan trækkes ud fra væggen?
|
Mit gamle tv stod på fod de første par år uden problemer. Ambilight lyser stadig meget direkte ind på væggen men giver selvfølgelig et større område hvor lyset er fordelt. Det er derfor ikke helt så intensivt men har meget blødere overgang og det er ikke nødvendigvis nogen bagdel. Så det er ikke noget problem at have det stående på fod.
Redigeret af bibihest - 09-Oktober-2009 kl. 11:21
|
 |
TvHomer
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 11:23 |
Hvis det skal være præcist, er det så ikke bedst at vente på skærmen, da det jo selvfølgelig vil afhænge af præcis hvor tæt den kommer på væggen.
|
 |
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 12:04 |
Jeg har ambilight på et tv, som kan drejes og/eller trækkes ud fra væggen. Det er ikke noget problem. Med lidt mere afstand bliver lyset faktisk blødere i kanten (gradueret) og der er lys nok.
Egentlig var jeg lidt ligeglad med ambilight da vi købte tv, men konen havde set det, og vi slap for anden belysning i nærheden af skærmen.
Efterfølgende må jeg sige at det virker meget fint.
Hvis væggen er lys grå, ville jeg ikke male en hvid firkant, men blot lade den være. Der vil stadig være fin effekt.
/B
Redigeret af B-CLG - 09-Oktober-2009 kl. 12:05
|
 |
O'Brian
Super bruger
Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 12:57 |
B-CLG skrev:
Jeg har ambilight på et tv, som kan drejes og/eller trækkes ud fra væggen. Det er ikke noget problem. Med lidt mere afstand bliver lyset faktisk blødere i kanten (gradueret) og der er lys nok.
Egentlig var jeg lidt ligeglad med ambilight da vi købte tv, men konen havde set det, og vi slap for anden belysning i nærheden af skærmen.
Efterfølgende må jeg sige at det virker meget fint.
Hvis væggen er lys grå, ville jeg ikke male en hvid firkant, men blot lade den være. Der vil stadig være fin effekt.
/B
Kan kun tilslutte mig dette !
Min baggrund er en helt hvid væg.. Kanon !
|
|
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
 |
blackbox
Bruger
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 14:10 |
hej alle, tak for de gode svar
jeg regner med at male 30 cm ud over kanten, så må vi se om det er nok, ellers må den jo have lidt mere
god weekend
Carsten
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 16:31 |
blackbox skrev:
min tanke var at male en stor hvid firkant på væggen hvor fjernsynet skal være, og så sætte fjernsynet i midten af denne firkant, for på den måde, at få mest ud af ambilight funktionen, da den så vil lyse op på en hvid baggrund, istedet for mine grå vægge.
|
Jeg vil påstå at det nærmere er et problem at det lyser for meget og ikke for lidt, så jeg synes ikke det er en god idé med den hvide firkant. Om noget, så skal baggrunden _netop_ være grå og ikke hvid. Så vent lige til du har fået tv'et sat op, før du tænker i de baner.
|
 |
JA
--
Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 09:07 |
Du skal ikke lytte til de der ikke véd hvad de taler om - de der ikke véd nok, bør undlade at lave indlæg !
Det er jo egentlig utroligt at medlemmer med over 5.000 indlæg på recordere kan blive ved med at fejlinformere brugerne.
Naturligvis skal væggen være hvid. Ambilight Spectra giver lys i alle regnbuens farver, det ville nok se lidt mærkeligt ud med Ambilight på en grå, blå eller anden farve væg. Men vil du kun se hvidt Ambilight altid, er væggens farve måske mere fleksibel, måske.
Man kan skrue og op ned for Ambilights intensitet, det er derfor ikke et issue om det kan blive for kraftigt, man skal ikke fravælge hvid baggrund fordi man fejlagtigt tror at det kan blive for kraftigt.
Redigeret af JA - 10-Oktober-2009 kl. 09:25
|
 |
FLarsen
Guld medlem
Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 09:34 |
JA skrev:
- de der ikke véd nok, bør undlade at lave indlæg ! |
HØRT. Folk der i denne sammenhæng sammenligner grå og blå bør undlade at skrive indlæg.
@blackbox: Grå er en "mørk" hvid, så alle farverne bliver gengivet bare ikke så kraftigt. Det giver ikke samme virkning som bare at skrue ned for ambilighten.
Tillykke med tvet.
Redigeret af FLarsen - 10-Oktober-2009 kl. 09:37
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.
En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
|
 |
blackbox
Bruger
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:39 |
hej alle
jeg har besluttet mig for at lave den hvide kant under alle omstændigheder, hvis det bliver for meget, er det jo hurtigt dækket med den grå maling igen, det er trods alt nemmere at lave, end den anden vej
god weekend
Carsten
|
 |