recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn til min Mooooar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt fjernsyn til min Mooooar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Animal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt fjernsyn til min Mooooar
    Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 20:18
Er blevet sat til at finde et nyt fjernsyn til min mor inden det analoge net slukkes.
Hun har parabol nu, men det er muligt at den ryger sig en tur. Derfor må fjernsynes godt være "boxer godkendt" så hun er fri for evt.også at skulle have en modtagerboks hvis hun på et tidspunkt ønsker Boxer

Det skal være 32" og i en pris til omkring 3.300

Har lige kigget lidt rundt og dette er hvad jeg umiddelbart lige har fundet.
Kan i anbefale nogle af dem eller et helt 3. ??

Philips 32" LCD-TV 32PFL5404H

Samsung 32" LCD-TV LE32B355
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:00
Ville nok vælge Philips i dette tilfælde. Begge er dog i den lave ende rent kvalitetsmæssigt. Springet til Samsung's 4-serie (LE32B450) er prismæssigt ikke langt fra, og ville efter min mening være at anbefale, men problemet med Samsung sådan rent generelt går i retning af, at man ikke kan sortere i de digitale kanaler, og EPG virker ikke altid optimalt på den skærm jeg selv havde, men til gengæld kan du få et ret fornuftigt billede, hvis skærmen indstilles korrekt, samt at man helst kører med et digitalt signal.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:07

Hvis hun har parabol er der jo intet problem med at det analoge net lukker, hun kan jo fortsat se tv via parabol.

Så hvis hun er tilfreds med sit nuværende tv, kan i jo bare vente med at kigge på skærm til hun evt. vil droppe parabol og  evt. skifte til Boxer!

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:23
Stort set alle fladskærme fra de mere kendte, men også mindre kendte producenter, selv de helt billige, er Boxer-godkendt, så efter min mening er det ikke her man skal lægge den største fokus hen imod, men så hellere den generelle kvalitet af fjernsynet. Dog skal man selvfølgelig være opmærksom på parallelimporterede modeller, som kan have problemer med kompatibiliteten med Boxer, men som før nævnt også f.eks. Samsung's Tv, som har lidt problemer på den front.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:33
Ja, hvis parabolen bibeholdes, så kan der jo komme noget bedre i prisklassen, men ellers er der et link til en tråd her, hvor Samsung LE32B450 nævnes øverst i tråden, hvor der også er et link til en test af modellen.

Kvickly xtra har LE32B450 til kr. 3.495,- i denne uge, jævnligt på tilbud til denne pris. Ved køb på nettet kan der pt. spares edit: ca. 160 kr. Se evt. på pricerunner.dk og (Edit igen, igen.) Det er hifipriser.dk, jeg mente og ikke edbpriser.dk

Og som vasif skriver, ser det med manglende sortering af de digitale kanaler irriterende ud, når en, jeg kender, må ud i ekstra tryk på fjernbetjeningen for at nå frem, men det bliver måske en vanesag.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 12-Oktober-2009 kl. 21:40
Til top
Animal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:46
Mange tak for jeres svar.

vasif -> det med sortering af kanaler gælder det for alle Samsung (inkl LE32B450?) for det er nok noget der kan forvirre en gammel dame hvis kanalerne ikke ligger hvor de plejer :p
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Animal Animal skrev:

Mange tak for jeres svar.

vasif -> det med sortering af kanaler gælder det for alle Samsung (inkl LE32B450?) for det er nok noget der kan forvirre en gammel dame hvis kanalerne ikke ligger hvor de plejer :p

Ja det gælder alle modeller. Dog findes der et par muligheder, som måske, hvis ønskes kan benyttes, men det er besværligt, og løser egentlig ikke problemet som sådan.
http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67357&P N=1&TPN=3

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu