Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JBoysen
Bruger
Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
|
Emne: Aktivere DVB-C tuner Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 11:39 |
Hej, ny bruger her - forrygende forum! Jeg læste forleden at LG havde frigivet noget firmware som kunne aktivere en DVB-C tuner i nogle af deres fladskærme. Link: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1253876653 (kunne ikke gøre den klikbar, beklager). Min situation er den at jeg har en engelsk Samsung LE40A556P fladskærm, som i Danmark fås med DVB-C og T tuner, men i min engelske fladskærm er der kun en aktiv DVB-T tuner. Spørgsmålet er derfor om Samsung "skjuler" en DVB-C tuner i mit TV og at der bare skulle noget firmware til at åbne for den, ligesom for LG skærmene ? Jeg mener, hvorfor bygge 2 udgaver af samme TV, det er mere nærliggende at blokere for noget vha. software. Er der nogen bud på hvordan jeg kunne undersøge TVet nærmere for at finde ud af om der er en DVB-C tuner i?
Redigeret af JBoysen - 14-Oktober-2009 kl. 11:42
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10590
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 11:45 |
JBoysen skrev:
Er der nogen bud på hvordan jeg kunne undersøge TVet nærmere for at finde ud af om der er en DVB-C tuner i?

|
Ja, spørg Samsung.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
JBoysen
Bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 12:17 |
fltk skrev:
JBoysen skrev:
Er der nogen bud på hvordan jeg kunne undersøge TVet nærmere for at finde ud af om der er en DVB-C tuner i?

|
Ja, spørg Samsung.
Flemming |
Det er hermed gjort
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 13:44 |
Velkommen til!
Hvad sagde de så?
|
 |
JBoysen
Bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 16:21 |
Tja, jeg fik ihvertfald et hurtigt svar, med alt det jeg godt vidste: " Dit TV er ikke en dansk model, hvilket kanvære grunden til at du har
problemer, for vores TV bliver instillet specifikt til det land det er
produceret til, og så søger dit TV på forkerte frekvenser osv.
Jeg håber at dette var til hjelp for dig. " Jeg har så svaret og spurgt om en firmware opdatering kunne hjælpe, men de hælder nok til den forsigtige side og svarer Nej. Hvis man kan tage svaret for gode varer, kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig at vide om man kan om-indstille TVet til dansk/nordisk. Fordi svaret hinter jo faktisk til at der er tale om en "indstilling", ikke nødvendigvis forskellig hardware. Hvor var det lige jeg lagde manualen til servicemenuen ?
|
 |
Achim Muma
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 53
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 17:24 |
På mit 32" led b6000 (ue32b6000) trykker man(mens tv'et er slukket)
info - menu - mute - power on. I servicemenuen er der et punkt som
hedder "region" og det kan ændres til pannordic. Jeg har spurgt lidt til
det i et indlæg http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=67799&PN=1
skriv lige om det virker.
|
 |
JBoysen
Bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 09:25 |
Hej, jeg er ved at kigge på det. Resultaterne indtil nu er at hvis jeg går ind i servicemenuen (tak for vejledningen), så kan jeg gøre flere ting.
Jeg kan vælge en tuner-type der hedder SEM-CAB. Stod før til Auto. Der var ikke nogle andre tunertype navne der hintede til Cable. Det åbner op for nye menupunkter i TVets standard menu.
Desuden kan jeg vælge region som du nævner. Dog ikke pannordic, men Nordic-6, 7 osv. Jeg er ved at gå dem igennem
TVet kan altså nu finde digitale kanaler og indhold. Dog finder den kun 5 styk, så spørgsmålet er selvfølgelig om den kun har fundet de frie som en tagantenne også kunne finde.
Jeg vender tilbage med flere opdagelser - jeg synes det er lovende!
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 11:27 |
fltk skrev:
Ja, spørg Samsung. |
Det var da forhåbentlig ment som en vittighed. Jeg kan umiddelbart komme på 3 gode grunde til ikke at forvente et korrekt svar fra den danske importør af Samsung: 1. De ved det sikkert ikke. 2. De ønsker ikke at sprede budskabet om, at en parallelimporteret model evt. kan gøres dansk. Det er jo et direkte angreb på deres eget eksistensgrundlag. 3. De ønsker ikke, at folk roder i servicemenuen, kommer galt af sted og fortæller alle andre, at Samsung er noget hø.
|
 |
JBoysen
Bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 12:11 |
Nå, nu har jeg prøvet alle de Nordic region indstillinger der var, Nordic-6 op til Nordic-9. Men de påvirker ikke det land som digital scanningen sker for.
TVet finder siger og skriver kun digitale 5 kanaler - eller rettere - det finder omkring 70 kanaler, men kun 5 "digital services" når man kører en Auto Scan. Det er så de 5 der bliver til kanaler man kan vælge imellem.
Det er DR1, DR2,TV2 Lorry, DR synstolkning og DR update.
Her er jeg på dybt vand, men jeg tror at Auto Scannen har et forudbestemt "range" den scanner indenfor. Og så længe jeg ikke kan vælge f.eks. Danmark men kun Østrig, Frankring, tyskland, england osv. finder den nok ikke de danske. Den står derfor på "Others" i listen af lande i scan-menuen.
Kan man på nogen måde styre hvor scanningen finder sted, eller alternativt, selv taste digitale frekvenser ind?
Desuden: når nu den finder ca. 70 kanaler, hvor er de så henne - hvorfor kan man kun vælge mellem de 5 med "services"?
Al hjælp/hints er meget værdsat 
Redigeret af JBoysen - 15-Oktober-2009 kl. 13:39
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 14:43 |
Kan man forestille sig, at TV'et frasorterer de krypterede kanaler, hvis du ikke har isat et kort til dekodning?
Det ville i hvert fald give god mening at gøre det.
Redigeret af Allan Olesen - 15-Oktober-2009 kl. 14:43
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 15:17 |
Det er næppe sandsynligt, man plejer at finde kanalerne også selvom det er krybteret..
Kan du ikke finde ud af, hvad det rent faktisk, du modtager? Altså holde det op mod de mulgiheder for modtagelse du rent faktisk har. Har du yousee?
Altså er de 5 kanaler fra dvb-T (prøv med f.eks. stueantenne alene) Og hvilken frekvens/kanal har de digitale kanaler.. Har du ikke en frekvensliste til dit kabelTV?
Frekvensområdet er meget ens for de forskellige lande...
Kan du ikke modtage de analoge fra kabel?
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
JBoysen
Bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:11 |
Hej, jeg har Yousee kabeltv, mellempakken. Jeg forbinder mit TV til kabeltv direkte fra vægstik til TV, dvs. ingen bokse af nogen art.
Jeg kan godt modtage analoge kanaler over kabeltv.
Efter Yousee gjorde deres digitale kanaler frit tilgængelige, troede jeg egentlig at man ikke behøver kort og lignende.
Jeg ville gerne kende til en frekvensliste for Yousee's digitale kanaler, men de pamfletter Yousee har liggende på deres hjemmeside har ikke så mange detaljer.
Hvis jeg så havde en frekvens for en kanal jeg burde kunne modtage, så har jeg svært ved at se, hvor jeg kan taste den ind manuelt - mit TVs menuer giver mig såvidt jeg kan se ikke den mulighed. Men jeg håber at muligheden er til stede og at en Samsung kyndig person kunne belære mig 
Redigeret af JBoysen - 15-Oktober-2009 kl. 16:13
|
 |