recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 L koblet til DR1, DR2 (DTT)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 L koblet til DR1, DR2 (DTT)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 L koblet til DR1, DR2 (DTT)
    Sendt: 02-November-2009 kl. 00:37
Hvordan kan det være, at Yousee ikke har lavet en egen version af TV2 L som man har gjort med DR1 og DR2?
De digitale kanaler 501 og 502  ( DR1 og DR2 (DTT)) ligger på 370MHz, hvor også den eneste TV2 L ligger (som DTT?).
Det betyder jo, at hver gang der 'rodes' med DTT, så er der ingen TV2 L. For DR1 og DR2 vælger man så 'bare' det andet sæt på 538Mhz (digitale kanaler 1 og 2).
Jeg ved ikke, om den analoge version af TV2 L også forsvinder, når der 'rodes'.
Ved omlægningen tidligt d. 1/11 (00:00 - 04:00) virkede den nye 2 Nabo som 'reserve'.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8671
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 06:59
YouSee har en direkte forbindelse fra DR Byen og laver derfor en egen udgave af deres kanaler med højere bitrate end der sendes på DTT.

DTT udgaverne ligger der så også, men hvorfor de stadigvæk er der når de andre nu ikke længere krypteres, ved jeg ikke, men kan jo være god som backup.

Ved TV 2 tager de DTT signalet, men backup kan jo så være naboregionen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu