recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søges: Frekvensliste til Stofa / AN-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søges: Frekvensliste til Stofa / AN-TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Gramkow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gramkow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søges: Frekvensliste til Stofa / AN-TV
    Sendt: 04-November-2009 kl. 21:41
I forbindelse med anskaffelse af en HDHomeRun box har jeg lidt knas med at få tingene til at spille.

HDHomeRun softwaren finder kun kanaler på QAM256, symbolrate 6900, og QAM256 er ikke fuldt supporteret endnu ift. SiliconDust. Jeg får da heller ikke hverken billede eller lyd på noget som helst - modsat mit FloppyDTV setup som virker glimrende.

Omvendt angiver AN-TV på deres hjemmeside at der skal anvendes QAM64 og symbolrate 6900 når man har pakke 3 digitalt (som jeg har).

Kan nogen bidrage med en kanaloversigt med numre, frekvenser osv. til digital opsætning? Der er ikke umiddelbart noget at finde på AN-TV's web.

Takker
Gramkow

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 05:24
Hejsa

Har samme problem, og har været nede i Stofabutikken i Aalborg og har stillet mig på bagben for at få udleveret en frekvensliste. Jeg fik en, men såvidt jeg kan se er den ubrugelig. Men skal lige have testet  et par ting i dag.

Jeg kan godt tune kanaler der ligger på 64QAM, men såvidt jeg kan se på mit andet tuner udstyr er det kun DR1,DR2,TV2,DR Update der ligger på 64QAM. Disse kan tunes fra HDhomerun Config Gui på kanal 35, men ikke i HDhomerun Setup.Cry

Vender tilbage med updates senere.

TDC brugere har ingen problemer da deres kanal for størstepartens vedkomne ligger på 64QAM

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Har samme problem, og har været nede i Stofabutikken i Aalborg og har stillet mig på bagben for at få udleveret en frekvensliste. Jeg fik en, men såvidt jeg kan se er den ubrugelig. Men skal lige have testet  et par ting i dag.

Kan det ikke løses med blind scan software? Til Linux ville jeg bruge w_scan.

I øvrigt utroligt at disse DVB frekvenser nærmest betragtes som forretnings- eller statshemmelighender på niveau med jægerkorpsets hemmelige operationer i Afghanistan.LOL
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 14:21
Jeg har fundet syntaxen. Default finder HDHR ikke nogen brugbare kanaler på Stofa. Men der ligger en Digital Cable.xml i C:\Programdata\Silicondust\som er tunerens settings. Hvis man modificerer denne kan du se QAM64 kanaler på 346MHZ( Zaptor TV/ DR1, DR2, TV2NORD og DRUPDATE) Stofa insisterer på at alle Fri Digitaler ligger på Denne adresse. De blander mange ting sammen however.

HDHR's kanal 35(hvis du bruger setup util Gui) finder ovenstående. Men laver du en scan med setup util findes kun ting der bruger 256QAM som HDHR ikke håndterer som det nævnes i denne tråd. Ligger alle kanaler på 64QAM(Hvilket jeg tvivler på at de gør har ikke scannet med TSreader eller lignende) er det muligt at tilføje dem således: 

<?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<Lineup>
  <Program>
    <Name>DR1</Name>
    <Enabled>true</Enabled>
    <Modulation>a8qam64-6900</Modulation>
    <Frequency>346000000</Frequency>
    <TransportStreamID>1</TransportStreamID>
    <ProgramNumber>231</ProgramNumber>
    <GuideNumber>1</GuideNumber>
  </Program>
  <Program>
    <Name>DR2</Name>
    <Enabled>true</Enabled>
    <TransportStreamID>15</TransportStreamID>
    <ProgramNumber>232</ProgramNumber>
    <GuideNumber>2</GuideNumber>
  </Program>
 <Program>
    <Name>TV2</Name>
    <Enabled>true</Enabled>
    <TransportStreamID>2</TransportStreamID>
    <ProgramNumber>237</ProgramNumber>
    <GuideNumber>3</GuideNumber>
  </Program>
 <Program>
    <Name>DR Update</Name>
    <Enabled>true</Enabled>
    <TransportStreamID>17</TransportStreamID>
    <ProgramNumber>251</ProgramNumber>
    <GuideNumber>4</GuideNumber>
  </Program>
</Lineup>

Redigeret af Patriarken - 05-November-2009 kl. 14:31
Mit Setup
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 15:07
Til info er http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm netop blevet opdateret med ny Frekvens, Symbolrate, QAM og Programmer for pakke 1.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Gramkow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gramkow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 08:49

Jeps, det er nogle dage siden de lagde det up. Det ændrer desværre ikke på at HDHomeRun p.t. ikke gør meget gavn for en Stofa-kunde Cry. Det de angiver er også såvidt jeg ved kun 'styrefrekvenserne' - de specifikker kanalfrekvenser er stadig åbenbart statshemmeligheder.

/ Lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 17:10
Jeg kan da godt finde dem til dig når nu ikke stofa vil. Problemet er at de Shufler dem hele tiden lige for tiden...
Mit Setup
Til top
Gramkow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gramkow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 18:23
Var selv ved at rode med TSReader, men lite udgaven er endnu ikke tilgængelig i seneste build (2.8.46f) som har support for scanning af DVB-C på HDHomeRun EU udgaven... og jeg er for nærig til at hoste $99 op bare for at kunne få kanalfrekvenserne listet op Smile.

/ Gramkow 
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2009
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McCrack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 20:18
Jeg har pakke 1 og ved at anvende oplysningerne på http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm finder mit TV kun kanalerne DR1, DR2, DR K, DR Ramasjang, DR Update og Kanal Nord. /:

Ved at søge i frekvensintervallet 170.000-180.000KHz har jeg fundet alle 11 kanaler og de fordeler sig på følgende frekvenser:

DR1, DR2, DR K, DR Ramasjang, DR Update, Kanal Nord:
Frekvens: 171000 KHz
Modulation: 256 QAM
Symbolhastighed: 5999 KS/s

DR HD, TV2, Folketings TV, SVT1, NRK1:
Frekvens: 178000 KHz
Modulation: 256 QAM
Symbolhastighed: 6000 KS/s

TV-guide og DR HD virker dog ikke hos mig. Jeg havde det hele til at virke i søndags og så skiftede Stofa frekvenser... ):
-Henrik
Til top
jackpotdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-November-2009
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackpotdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg kan da godt finde dem til dig når nu ikke stofa vil. Problemet er at de Shufler dem hele tiden lige for tiden...

Det ville safsuseme være fantastisk :)
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 12:38
Nogen der har en opdateret liste? Har problmer med at få min hdhomerun til at finde alle kanaler på antv
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 12:48
Hvis i har samme problem som jeg havde med stofa i Kolding, så skal i ind i hdhomerun setup og sæt de qam den skal søge på til
1. qam64  - 6900
2. qam256 - 6900
3. qam128 - 6900

hvis jeg havde qam64 på 2 or 3. position blev de ikke scannet og fundet.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu