|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
![]() Sendt: 07-November-2009 kl. 00:01 |
Hej Jeg står og er ved at købe en ny pc, og har i den forbindelse et spørgsmål om ydeevne med win7. Hvis jeg har 4 GB ram og en dual core 2.4 GHZ processor, vil jeg så mest ud af at investere i yderligere ram, eller i en quad core processor??
På forhånd tak
|
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Hvis det er en 32 bit-udgave, kan du kun se/bruge 3GB.
Så det må vel enten være en 64-bit udgave eller flere kerner?
Niels
|
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
![]() |
Ok, med 64-bit WIN7, ingen bud på om det er Ram eller flere kerner jeg skal kaste mine penge efter?? Mit primære brug er videoredigering. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Til videoredigering gætter jeg på at flere kerner er bedst, men Adobe Premiere kræver 2GHz eller hurtigere for DV, 3,4GHz for HDV dual 2,8GHz for HD:
http://www.adobe.com/dk/products/premiere/ |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
Det kommer egentlig an på hvor achilleshælen er i setuppet. Hvis det er for at kunne lave live redigeringer af videoerne med effekter og deslige - så er mere ram en god ting. Er det til final rendering så er flere kerner at ønske - det ultimative var selvfølgelig mere ram og flere kerner. og med rampriserne i øjeblikket, burde det ikke være så slemt. Det er godt givet ud, men med +4GB ram så er 64-bit OS og påkrævet og så skal man måske ud at bøde lidt ekstra der også hvis du ikke har det.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
4GB ram til videoredigering er okay. Jeg ville klart satse på kerner/CPU, evt. CPU med mere ram. Renderingen er, som claus også siger, noget der virkelig trækker tænder ud af en CPU. Det forudsætter godt nok, at dit videoredigeringssoftware understøtter flere CPUér.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var lige de svar jeg søgte tak for hjælpen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |