recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atom afspille 720p over netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAtom afspille 720p over netværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Emne: Atom afspille 720p over netværk
    Sendt: 26-November-2009 kl. 23:33
Hey jeg har lige nu en gammel amd pc og stå som en whs server. den tager backup af mine computere og da jeg er ved at købe sonos lyd system regner jeg med at smide alt vores musik på serveren også og køre det derfra til sonos.

Men da den kører lidt langsom da det er en 4-6 år gammel pc, så ville jeg gerne have den skiftet ud til noget der var lidt hurtigere..

derfor har jeg kigget på en atom computer som man kan købe som samlselv hos komplett for 1500kr.

den vil være fin nok til server delen det tvivler jeg ikke på.. Men vil den kunne afspille 720p matriale via ps3 media server. de vi har en del hjemmevideo fra familier fest osv. og ligge og det ville være lækkert hvis man bare kunne afspille den på den måde..

håber nogen har lidt erfaring med dette.

Link til pc. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=391550
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 11:49
slet ingen der har prøvet dette?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 18:37
jo en alm atom kan lige nøjagtig klare 720p, men det er ikke ligegldigt hvordan den bliver sat op. den kan sagtens komme til at kløjs en smule i det. brug gerne xbmc (altå live-udgaven). den fungerer faktisk ok og der har jeg ikke haft problemer med en standard atom løsning. men xbmc/vlc/mpc-hc på en windows var lidt mere besværlig
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 21:25
Jeg har en Acer Revo med Nvidia's ION chipset, og det er helt fantastisk til 720p eller 1080p, hvis man bare bruger en player der gør brug af grafikkortet, f.eks MPC HC.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 22:09
ja men er næsten sikker på at ps3 java medie server ikke bruger grafikkortet. Men jeg køber nok en med lidt støre cpu. da den skal kunne køre det hele uden problemer og hvis jeg får købt et større tv vil jeg også gerne kunne afspille 1080 matriale.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

jo en alm atom kan lige nøjagtig klare 720p, men det er ikke ligegldigt hvordan den bliver sat op. den kan sagtens komme til at kløjs en smule i det. brug gerne xbmc (altå live-udgaven). den fungerer faktisk ok og der har jeg ikke haft problemer med en standard atom løsning. men xbmc/vlc/mpc-hc på en windows var lidt mere besværlig

Er du sikker på at det ikke er grafikkortet der tager slæbet ? De atom / ion pc'ere der er i "omløb" er jo netop udstyret med et kraftigt nvidia grafikkort til CUDA for at aflaste cpu'en.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 12:05
nej en alm dualcore atom330 med gma950 kan sagtens køre 720p, men 1080 er den ikke glad for. Der er ingen acc. i grafik på dem, da der ganske enkelt ikke er nogen understøttelse for det. Så det er CPU'en der skal arbejde.  Den saml selv maskine sickchild linker til er ikke en med ion-chipsæt, men derimod en standard intel-løsning. xbmc live udgaven er optimeret til at udnytte de kræfter der er med helt standard drivere, så det letter opsætningen ganske gevaldigt.
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 12:37
uha, PS3 media server er jo en travl lille fætter.

Den skal jo både decode din h264(MP4) video, og derefter pakke noget MPG2,  der har min gamle Pentium D 2x3GHz problemer, nogen gange kører det ok...

Du kan muligvis udnytte et grafikkort til dekodningen, måske med hjælp af CoreAVC (som kan udnytte NVIDIA's CUDA), men den lille Atom processer skal stadig pakke noget hurtigt MPG2 og sende til PS3...

Jeg købte selv en Acer Revo med Atom cpu + ION chipset/grafikkort, og den står ved siden at PS3-eren. Den afspiller alle formater uden problemer, larmer ikke, og bruger kun ca. 40-50 Watt.

PS3MediaServerløsningen kræver jo både en krafig PC+ en larmende og strømslugende PS3...

Jeg må indrømme at jeg stadig bruger PS3 i stor stil til billeder, BluRay-film og de film som den kan afspille af sig selv fra NAS.

/Bitnissen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu