recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV Live MKV kapitel fejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWDTV Live MKV kapitel fejl

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhvl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV Live MKV kapitel fejl
    Sendt: 30-November-2009 kl. 11:18
Hey

Min WDTV vil i første omgang blive brugt til alle drengens film. ISO afspilning fungere umiddelbart helt fint. Men det er jo rart at kunne springe i kapitlerne - når vi nu skal se afsnittet med "den høje hat" igen igen og igen :o)

Derfor er min fremgangsmåde: 1. DVDFab: DVD -> ISO image. 2. MakeMKV: ISO image -> MKV.

Men der er nogle discs hvor kapitler i MKV virker fint i f.eks. VLC player på PC'en, men de ikke virker på WDTV. f.eks. Teletubbies Godnat. Alle 15 kapitler bliver på WDTV "linket" til de 2-3 samme steder...

Aeh.... Nogen der har oplevet noget lignende? En fejl i WDTV Live/MakeMKV? Nogen der har andre værktøjer der virker bedre?

Mvh
Jesper
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 12:20
Jeg har også lige haft en en WDTV Live i huset og prøvede forskellige ting, bla. mkv filer.
Jeg brugte MakeMKV til at lave mkv filer af en julekalender fordi den så dejligt ripper hvert afsnit til en fil for sig. Desværre virkede det med kapitlerne så ikke. Afsnittet startede forfra hvergang jeg prøvede at skifte til et andet kapitel. Fremadspoling virkede, men trykkede jeg play igen, startede afsnittet også forfra. 
En opdatering til seneste firmware hjalp ikke. Jeg har også prøvet med en film og det var det samme. Kapitler virkede ikke. Virker fint i VLC player på PC som hos dig.
Til gengæld jeg har så læst om andre der bruger samme program og som ingen problemer har.

Jeg droppede det, brugte lidt længere tid på det og lavede en iso fil af hvert afsnit i stedet og brugeren må undvære kapitler, men er tilfreds med at spolingen virker.
Men følger spændt med tråden her og udviklingen ellers (mht. til firmware etc.).
Mvh Maria
Til top
kismet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:53
Godt nok en old post, men prøvet alligevel :)

På mkv filer skifter jeg chapter under options?

Det eneste jeg virkelig savnet er dvd menuen :/

Redigeret af kismet - 04-Marts-2010 kl. 22:53
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu