recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer KRP-500M
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer KRP-500M

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tom64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer KRP-500M
    Sendt: 30-November-2009 kl. 14:42

Er der nogen er har erfaring med import af KRP-500M (Monitor version) fra USA. Da det er en ren monitor skulle der vel ikke være nogen problemer med den udover told og moms. Jeg har længe kikket efter en i Danmark (samt europa) uden held. Såvidt jeg husker er afgifter omkring de 30% så vil en stå i ca 15000 kr. Det er vel en ok pris? Andre forslag?

Til top
jespernicolaj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 11:48
Hej

Jeg lavede en hel del research på det for et stykke tid siden. Konklusionen blev at det godt kan vise PAL format, men det har ingen SCART indgang (ved jeg ikke om du skal bruge). I det hele taget er indgangene anderledes, det er et engelsk AV forum der har skrevet ret meget om det.
OG
så havde de på samme, eller måske et andet forum, lavet en undersøgelse og MINDST 30% var i stykker da de nåede kunden. 
Tjek at du kan få et nyt hvis det bliver smadret i fragten og husk, DU skal selv, ud af egen lommen afholde fragten tilbage, og det er altså ca. 3 kilo. Jeg ved så ikke om du skal betale afgift på den nye, men PostDanmark vil gøre hvad de kan for at få pengene op af dine lommer. Så tjek det.
Jeg turde ikke. Igen, HVIS der er fejl på, så skal det tilbage til USA, jeg ved godt procentdelen er minimal, but still.
Og man kan ikke købe det i DK mere, eller i EU, så det er USA eller ingenting.
Jeg googlede på google.co.uk på pioneer 500M KRP US import mener jeg, og kom så direkte til en ret omfattende og god artikel om US import, både engelsk, men også fastlands EU. En del har gjort det og det er gået godt.
Alt er muligt.
www.jespernicolaj.com
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Tom64 Tom64 skrev:

Er der nogen er har erfaring med import af KRP-500M (Monitor version) fra USA. Da det er en ren monitor skulle der vel ikke være nogen problemer med den udover told og moms. Jeg har længe kikket efter en i Danmark (samt europa) uden held. Såvidt jeg husker er afgifter omkring de 30% så vil en stå i ca 15000 kr. Det er vel en ok pris? Andre forslag?

 
 
Hej, SKAL det være 500M..???
Et andet forslag kunne være at gå all in, satse hele butikken og se her:
 
Kan kun anbefale denne model, ring evt. til de flinke mennesker og snak med Ole, de har EN ENKELT tilbage, sidste udkald.... bare en tanke... '
 
og velkommen til Recordere forresten..


Redigeret af veyron - 10-December-2009 kl. 15:43
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Tom64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 22:24
Hejsa
 
Tak for svarerne.
 
Det blev til en KRP-500A fra Sverige fra Fynbörsen. (de har vist en endnu.)
 
Super billede, træls DVBT tuner (langsom/dårliger i forhold min gamle 436XDE'en) og en ubruglig DVBS (også selvom mit kort dur der i) set i forhold til hvad jeg vant til. Kilde fra Blue-Ray har ikke set bedre... ! Jeg kunne nu også bedre li' de gamle menuer... men det er billedet er tæller.
 
Så en KRP-500M ville have været "godt nok", men jeg synes det var for dyrt i transport fra USA (med all-risk forsikring) omkring de 4kkr (+ moms), og så blev prisen næsten den samme. Ville måske have genovervejet i dag med 500A digital tuner egneskaber.
 
Har i øvrigt en god styringsmulig via RS232... :-)
 
/Tom
 
 
 
 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 22:33
Har jo en 500M og ja den har kun to hdmi componet og en dvi udgang.
men hvem bruger også scart stik i dag.
Men billedekvalitet er ikke til debat om det er en A eller M, den er super.

tillykke med den
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Tom64 Tom64 skrev:

Hejsa
 
Tak for svarerne.
 
Det blev til en KRP-500A fra Sverige fra Fynbörsen. (de har vist en endnu.)
 
Super billede, træls DVBT tuner (langsom/dårliger i forhold min gamle 436XDE'en) og en ubruglig DVBS (også selvom mit kort dur der i) set i forhold til hvad jeg vant til. Kilde fra Blue-Ray har ikke set bedre... ! Jeg kunne nu også bedre li' de gamle menuer... men det er billedet er tæller.
 
Så en KRP-500M ville have været "godt nok", men jeg synes det var for dyrt i transport fra USA (med all-risk forsikring) omkring de 4kkr (+ moms), og så blev prisen næsten den samme. Ville måske have genovervejet i dag med 500A digital tuner egneskaber.
 
Har i øvrigt en god styringsmulig via RS232... :-)
 
/Tom
 
 
 
 
Jeg kan bestemt godt forstå, at du gik efter et 500M, det har det  - det skal have, hvis man har tilgang til et tv-signal via boks.
 
Men any way, du kan roligt glæde dig, super billede, og du vil sætte pris på Pure-billedindstillingen.
 
Stort tillykke med, at du fik et PioneerTongue


Redigeret af Hother - 02-Januar-2010 kl. 22:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 22:44
Tillykke - er fuldstændig enig i dine observationer. Det er ret fedt, at hver gang man inviterer gutterne over til en omgang Fifa, at de så lige skal sige "Det er et fedt tv".

Få sat noget ikea-ambilight bag skærmen, og så skal jeg lige sige det også bliver komplimenteret. Det er en fed effekt, og man kan sidde med lyset slukket og game uden at blive træt i øjnene. Virker fremragende til film også..
Til top
Tom64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 19:50
Jeps, ganske enkelt har den (de) billede, synd de er stoppet.
 
Hvormeget "vinder" man ved en ISF kalibreret i forhold til "REN"? Jeg har læst lidt forskelligt om det vedr. KRP modellerne.
 
/Tom
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Tom64 Tom64 skrev:

Jeps, ganske enkelt har den (de) billede, synd de er stoppet.
 
Hvormeget "vinder" man ved en ISF kalibreret i forhold til "REN"? Jeg har læst lidt forskelligt om det vedr. KRP modellerne.
 
/Tom
Du får et lidt bedre billede efter en ISF kalibrering, men jeg er ikke sikker på at alle egentlig vil kunne se en forskel "før/efter".
 
Så prøv om du i første omgang at se om du er tilfreds med Pureindstillingen, og ønsker du en lille forbedring - jamen så bestiller du en kalibreringTongue 


Redigeret af Hother - 03-Januar-2010 kl. 20:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tom64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 14:16
Hvem udfører ISF kalibering?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Tom64 Tom64 skrev:

Hvem udfører ISF kalibering?
Det gør Otto:
 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu