recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox + Nyeste radioavis fra dr.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox + Nyeste radioavis fra dr.dk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox + Nyeste radioavis fra dr.dk
    Sendt: 03-December-2009 kl. 00:10
Jeg kunne godt tænke mig at kunne høre seneste radioavis fra dr.dk på min Squeezebox Boom og helst, hvis den også kunne startes med én af de 6 quick-taster der er på boksen.

Er der nogen, som har et bud på, hvordan det kan lade sig gøre?
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 17:31
Tjae, det lader til at DR er stoppet med at udsende seneste radioavis og p3-nyheder.
Radioavisen har ligget her førhen:
http://www.dr.dk/nyheder/htm/service/asx/uge/SenesteFM.asx
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 17:46
Det nærmeste jeg lige kan komme det er at tilføje Rosteds udmærkede podcast

Og så tilføje Radioavisen som favorit. Man kan så relativt let åbne den seneste podcastede radioavis. Men det ser ud til at de kun podcaster én radioavis dagligt :(

Drawback nr 2: man kan ikke med squeezebox' standardfunktionalitet tilføje et podcast til en presetknap. Men med Kidsplay kan man sikkert gøre det, men hvorfor bøvle med det når der ikke er garanti for at det er den nyeste...

Jeg foreslår at du skriver til teknikinfo@dr.dk og spørger om ikke det er en fejl at man ikke længere kan lytte til seneste radioavis på dr.dk/netradio. Jeg har gode erfaringer med at skrive til den adresse.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 01:33
Jeg skrev til DR og fik at vide at min forespørgsel var sendt videre til den tekniske afdeling eller noget i den retning. Jeg sendte efter et par uger en opfølger, men hørte aldrig mere fra dem vedrørende problemerne - de er sgu nok lidt ligeglade.

MEN i forbindelse med at jeg opgraderede SqueezeCenter forleden, prøvede jeg igen at få det til at virke og kan konstatere at linket som Muele angav ovenfor nu ser ud til at virke fint!

Jeg har tilføjet url'en til favoritterne i Squeezebox Server og tildelt den en af de numeriske genvejstaster på Boom'en - så nu har jeg altid seneste radioavis fra DR med ét tryk - det er jo ikke helt utilfredsstillende.

Jeg har ligeledes tilføjet en URL fra DMI som sørger for auto-oplæsning af den seneste vejrudsigt (regional-udgave), som ligeledes er tildelt en genvejstast - lidt meget "computer" over oplæsningen, men det er da forståeligt - det lyder næsten som dengang i 80-90'erne, hvor man skulle have sin Commodore Amiga til at tale...
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 09:19
Thumbs Up

Og fin ide med den oplæste vejrudsigt.

Lige et link, nogen måske kan bruge: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/ssjylland.htm kopier linket fra "læs op":
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 10:48
Åbner lige en gammel tråd:

Er der nogen der gider sende mig links til Nyeste radioavis samt dmi vejrudsigt, jeg kan ikke få nogen af de her nævnte til at virke på mit Squeezebox system.
Til top
sbp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 13:53
Hej
Jeg mangler ligeledes et link til radioavisen, som Squeezeboxen kan bruge.

Desuden har jeg på P3 de seneste dage fået flere fejl; noget i retning af Icecast too many connections....  Er det også npget I oplever, og hvordan undgår man det?

MVH
Steen 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu