recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt grafikkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bongo50000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Hjoerring
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt grafikkort
    Sendt: 05-December-2009 kl. 21:27
Hvad skal man vælge, til en pris af 500 kr + -, spiller kun lidt, men vil selvfølgelig gerne have et der kan trække et et spil..
Tongue
MVH
Søren
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 10:33
Hvilket bundkort har du i ?
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 10:54

Fra ny til 500 kroner, så ville jeg vælge:

Sapphire RADEON HD 4670 Ultimate Edition (Begrænset version) (512 MB)

Men det kan jo være at du til samme pris kunne finde et brugt HD 4850 1Gb eller GeForce GT/GTS/GTX:

Geforce 8800GTX Sparkle, 768 MB RAM:

Edit: Jeg går her udfra at du har en PCI-Express port.

Redigeret af srnkrkgrd - 06-December-2009 kl. 10:57
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 13:09
Selvfølgelig, det er et asrock 939 dual 2, der er PCI- Express og AGP
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 16:15
Du har dog ikke PCI-E 2.0 som de nye grafikkort bruger (og dem srnkrkgrd henviser til). Det betyder ikke at du ikke kan bruge de nye kort du får bare ikke deres 100% ydelse. Hvordan ser resten af computeren ud ? RAM? CPU?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 16:18
AMD +3200 og 2 giga ram, men som sagt det skal ikke være noget specielt kort, bare det bedste til prisenLOL
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Du har dog ikke PCI-E 2.0 som de nye grafikkort bruger (og dem srnkrkgrd henviser til). Det betyder ikke at du ikke kan bruge de nye kort du får bare ikke deres 100% ydelse. Hvordan ser resten af computeren ud ? RAM? CPU?

Her har vi en påstand, som jeg gerne vil se en eller anden form for argumentation for! Jeg tillader mig dog at argumentere for at det er noget ævl - mest fordi det er noget ævl og derefter fordi jeg er en brokrøv! Wink

Citér
In order to compensate, PCIe 2.0 has modified the power standard. The previous 6-pin 75W connector has now been retired, moved instead to an 8-pin 150W connector (see the Inquirer for a picture). Bus speeds have also increased to 5Gbps, meaning that a 16x card can now potentially pull up to 16Gbps. Of course, current cards are a long way from even maxing out the PCIe 1.1 interface, so this is much more of a theoretical improvement.
Kilde

Selvom dette er en gammel artikel, så nævner den stadig 8800 GTX - hvilket er det mest krævene kort at de to forslag, hvilket må betyde at det passer fint i denne sammenhængen.

Dermed ikke sagt at der kan findes kort, som nyder en mærkbar forskel i ydelse, men så længe vi snakker i det her niveau. Bah! Humbug! Du kan roligt skide en lang på om det er PCI E X.whatever!

Edit: Smider lige et nyere quote ind.
Citér
... Purchasing a PCI Express 2.0 graphics cards at this time is future proofing more than anything else; we haven't noticed any performance differences when comparing PCI-E 1.x chipsets to PCI-E 2.0 chipsets with the newer GPUs, and we don't expect you to either. PCI-E 2.0 may prove more useful as a way to provide four x8 slots that each offer the same bandwidth as the older 1.x x16 slots. With Triple-SLI, Tri-Fire, and talk of GPU physics accelerators, including additional high-bandwidth slots on motherboards makes sense.
Link

Artiklen er fra 5. januar 2008 - stadig gammel, men ikke i forhold til de grafikkort, som vi her taler om.

Redigeret af srnkrkgrd - 07-December-2009 kl. 18:37
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 20:13
Endnu et 8800 GTX 768 Mb til salg på dba.dk til 499.-

Og et 9800 GTX 512 Mb til 500.-