recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hva gør folk nu der kommer 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHva gør folk nu der kommer 3D?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Emne: Hva gør folk nu der kommer 3D?
    Sendt: 11-December-2009 kl. 17:57
Ja, bare et lille hygge topic.

Nu proklamerer Pioneer folket jo (blandt andre) At de vil beholde deres skærme i mange år endnu, da der sikkert ikke kommer noget bedre. (Og det har jeg det helt fint med, da jeg er ret enig).

Men hvad gør I nu der kommer 3d skærme allerede fra næste år, og 3d filmene vælter ind allerede nu samt ps3'eren faktisk er klar til det? Skifter I ud eller er I ligeglade med 3d nu og her?

Hvad med andre der lige har købt skærme, hva gør I?

Jeg er sku lidt træt af det må jeg indrømme. Jeg har lige rådet mine forældre ( 6-7 måneder siden) til at købe et 50" panasonic plasma og det gjorde de. De er ovenud tilfredse, men det er unægteligt lidt træls, nu der allerede kommer 3d skærme om et par måneder. Ikke at jeg tror de vil gide at investere i både BD og sidde med briller på - Så mange film ser de ikke, men alligevel.

Selv har jeg også næsten selv lige købt skærm, så venter nok et år eller to med at hoppe med på 3d vognen, hvis det viser sig at være noget holdbart.

Men kunne godt tænkte mig at høre hvad folks holdning til det er..

Skyd løs Smile

Redigeret af Vistrup - 11-December-2009 kl. 17:58
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:05
Jeg opfatter 3D som en salgs gimmick - jeg tror ikke på, at folk generelt er interesseret i at skulle bære særlige 3D briller, for at se film eller andre tv programmer (ud over måske i en biograf).

Hvis det på et tidspunkt skulle blive muligt UDEN at man skal bære særlige briller, f.eks. hvis det engang i fremtiden kommer holografisk display, som vi kender fra sci-fi film, så er situationen en anden.

Men i nuværende form har jeg ikke fidus til 3D i hjemmet.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:13
Jeg tror vi er lidt enige - Men man vil jo gerne være med på beatet.

Jeg ku dog heller ikke forestille mig jeg gider sidde med briller på, hjemme i stuen..
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:21
Jeg er ligeglad med de første generationer af 3D-tv. De første generationer er enten ikke til at betale, eller også er billedet _kun_ til at se 3D på.

Derudover: hvad mon en blu ray med 3D effekt kommer til at koste? - de skal nu nok tage sig godt betalt!

Så nej, jeg er ikke i tanker om at skifte ud, medmindre Otto laver et godt tv, og mit Pioneer er gået til hundene.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:34
Jeg tror heller ikke at 3D får overtaget tv markedet , de første mange år. For det første har jeg ikke lyst til at sidde med 3D briller på , hjemme i stuen , og hvor mange film er optaget i 3D?. Selv den nye Avatar vises i både 2D og 3D. Jeg regner med at købe nyt tv næste år , og der går jeg ikke efter en 3D skærm fra fex Panasonic...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:51
...

Redigeret af Vistrup - 11-December-2009 kl. 18:52
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Jeg tror heller ikke at 3D får overtaget tv markedet , de første mange år. For det første har jeg ikke lyst til at sidde med 3D briller på , hjemme i stuen , og hvor mange film er optaget i 3D?. Selv den nye Avatar vises i både 2D og 3D. Jeg regner med at købe nyt tv næste år , og der går jeg ikke efter en 3D skærm fra fex Panasonic...
MVH

Hvorfor egentlig ikke? Det er da kun et plus at der også er 3d i skærmene.

Og syntes da der er mange film med 3d. Alle de nye animationsfilm er med 3d.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:56

De DVDer og BDer som er i 3D kræver jo ikke andet end et sæt 3D briller, et nyt TV er ikke nødvendigt til den type 3D film.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:58
Går heller ikke så meget op i det med 3D,skal heller ikke skifte mit tv ud,før det skal gå på pension,og på det tidspunkt,er der nok sket meget inden for teknologien af fladskærme,er også spændt på Ottos projekt.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 19:04
Jeg tor først at mange af os kan tage stilling til det når vi ser pris og kvalitet.
Men da jeg var på IFA og så Panasonic's 3D teknologi var det langt bedre end det i biografen. hvis prisen er fornuftig kunne jeg godt overveje det seriøst.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 19:22
Vi skal jeg lige havde en standard på plads på 3D området, før at 3D for alvor bryde frem, ellers skal men nok ser det som en dyr gimmick.

Der er 2 standard inde for biografer og 3 eller flere inde for hjemme brug.

Husk man skal udskifte det hele før at man kan se ægte 3D (hvis nok kræver 3D også HDMI 1.4).
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 19:38
Bliver nødt til at spørge dumt... Man kan vel satdig se en film på de nye TV uden at skulle sidde med briller osv. ikke? Jeg mener hvis man ikke ser en dvd/bd i 3D kan den vel stadig ses i 2D?
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu