recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD Rippe program ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD Rippe program ??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ShelbyPoker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD Rippe program ??
    Sendt: 22-December-2009 kl. 11:31
Hej

Ligesom der findes f.eks. AudiGrabber til at rippe ens egne (selvfølgelig) CD'er - findes der så ikke et lige så simpelt DVD-rippe program ?

Altså - i med DVD, vælge om undertekster skal med eller ej, ekstra materiale med eller ej - og så ellers om outputtet skal være AVi, MPEG eller som ISO fil

Findes det ? (ved godt at det måske er lidt et drømme senarie, men hvis man ikke spørger, så får man jo ikke svar Smile)

Mvh. - og Glædelig Jul
Brian S Jensen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 11:47
jamen lidt afhængig af outputtet så kan www.handbrake.fr Iso filer laver du feks med dit brænderprogram ala Nero, isobuster, mfl og der findes såmænd også andre gratis programmer som er udmærkede.

Alternativt så køb en mediaafspiller ala popcornhour c-200 http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productinfo&item_id=12 så er det bare at kopiere dvd/blu ray filmen over på NAS (efter anydvd har behandlet den) så kan den afspille den med det samme... det går noget hurtigere
Mvh

René
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 11:54
Der er et par tip på denne side:
http://www.dvd.brødløs.dk/

Jeg prøvede at sætte et link ind, men forum softwaren kan åbenbart ikke lide ø i links.

Men prøv med dvdshrink
Venlig hilsen
KB
Til top
Zarocq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 13:30
Der er også DVDFab - http://www.dvdfab.com/

Mvh. Henrik

Sony KD65A1 - nVidia Shield - Denon AVR-2307
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 13:36
Nero Recode, som er en del af Nero pakken kan også klare opgaven.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Næppe kopibeskyttelsen på DVD, medmindre Nero Recode bruges i samarbejde med et lille program fra et firma på østaten Antigua & Barbuda, som jeg ikke må nævne her.Smile
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Zarocq Zarocq skrev:

Der er også DVDFab - http://www.dvdfab.com/

Den kan jeg kun tilslutte mig, for det er ikke kun DVD til DVD ripper og DVD splitter, den har også mugligheden for at konvertere til flere forskellige formater der kan bruges på følgende apparater: iPod, PSP, ZUNE, NDS Xbox 360, PS3, mobil telefon, PVP og PDA.
Vælger man "Generic" funktionen, så kan den også lave det om til andre formater, eks Divx og Xvid, men det kræver lidt mere viden om hvordan man arbejder med codecs, indstiller kvaliteten osv.

Når du besøger deres hjemmeside, så læg mærke til at de også har lanceret en Blu-ray til Blu-ray ripper Wink
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Næppe kopibeskyttelsen på DVD, medmindre Nero Recode bruges i samarbejde med et lille program fra et firma på østaten Antigua & Barbuda, som jeg ikke må nævne her.Smile

Derfor nævnte jeg det heller ikke, idet jeg selvfølgelig går ud fra, at vi holder os inden for lovens rammer og ikke laver ulovlig digital kopiering.Wink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvad med 'dd' - den burde vel kunne?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Hvad med 'dd' - den burde vel kunne?

dd vil kopiere krypterede sektorer, det hjælper os ikke ret meget. Vi skal have fat i noget af det "forbudte" software, som ikke må omtales her.

Redigeret af JesperLund - 22-December-2009 kl. 21:25
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 21:27
Æv Ouch

Med fare for at nævne noget forbudt (aner ikke om det er det, så slet mit indlæg hvis julen bliver ødelagt af det..) så kunne Brasero og/eller K3B med libdvdcss2 support kunne klare det.

Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2009 kl. 17:38
Men siden at de ikke er røget i totterne på Fengtao over deres DVDFab, eller Slysoft over deres AnyDVD, så må det vel betyde at de er iorden at anvende.
Det er typisk kun Sony Pictures der angriber de software creators der laver software som kan rippe en DVD der har en eller anden form for kopi beskyttelse.
Sony var eks. dem der tvang DVD Shrink i knæ ved at true dem med en million dollars dyr retsag hvis de ikke stoppede udviklingen af programmet.

Til personlig backup kan det være nødvendigt sommetider at lave en ny kopi af DVD'en, jeg har f.eks flere gange været ude for at der var et par enkelte disks i en tv-serie DVD boks der overhovedet ikke kunne læses af min HDD/DVD optager fordi de var beskadiget, hvor jeg var nødsaget til at rippe diskene til computeren, for så at lave en ny DVD9 skive der godt kan læses af min HDD/DVD optager.

Serier med beskadige disks som jeg kender til (Reg1 releases): Stargate SG1, Stargate Atlantis, Buffy og Angel.
Ved alle serier er der mindst 3 disks, hvor diskene ikke kan læses og man derfor er tvangs indlagt til at lave en recovery med et DVD ripper program der forstår at kunne omgå den kopi sikring der er på dem.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu