recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Emne: 3D
    Sendt: 27-December-2009 kl. 02:18
Jeg har nu set Avatar i 3D i hhv. Imperial og Cinemaxx og har gjort mig nogle observationer omkring det, som burde være top of the pop mht. 3D. Jeg håber nogle top teknikkere, jeg tænker især på Otto, kan byde ind med en kommentar.

Ingen tvivl om, at Avatar er visuelt spektakulær og det bedste eksempel på, at 3D KAN være mere end blot en gimmick. Men:

Der filtreres langt mere lys fra i brillerne end jeg forventede. Så meget, at det absolut gik ud over kontrast og i mine øjne også detaljer i sort. Hvis en hjemmeprojektor blev solgt med samme specifikationer, så ville den slet ikke være attraktiv. Spørgsmålet er, om 3D effekten udligner ulemperne? Jeg har ikke set 2D udgaven, men en ven har set begge versioner og synes 2D versionen er langt mere detaljeret og flottere at se på.

Er vi ude i, at biografernes projektorer ikke har lys nok til at opveje tabet i detaljer/kontrast? At projektorerne er kalibreret til 2D og når der så kommer en 3D film, så må man bare "leve med det"?

Hvad med hjemmeprojektorerne? Skal vi op på minimum 1200-1500 reelle ansi lumens for at kunne udligne tabet af lys i brillerne og skal der så være to kalibreringsindstillinger, for 2D og 3D?

Jeg ville gerne hoppe helt ud og sjunge min kærlighed til 3D, men selv om der er gode takter, så er det langtfra det nirvana jeg havde håbet og jeg ser ingen idé i 3D i hjemmebio'en, hvis man skal til at sætte billedkvalitet over styr, blot for at få noget dybde i billedet.

Redigeret af Bruce - 27-December-2009 kl. 02:19
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu