Hej
Jeg bor i Kalundborg. Radiosignaler er generelt lidt spøjse i Kalundborg: Det gamle analoge TV2 var bedre fra Fyn end fra Sjælland og min subwoofer bliver tit forstyrret af radiosignaler (den læser vist fiskerinoteringer højt!
).
Mit problem er at MUX4 ofte er plaget dårligt signal. Signalniveau er "mellem" med en del udfald (intet signal) på mit Sony KDL-40W4000 tv. MUX1, 2, 3 og 5 er fine (høj til mellem) og har meget sjældent udfald. Det virker som om problemet er værre i klart vejr, men det er kun en "mavefornemmelse".
Boxer's dækningskort foreslår at jeg skal modtage fra Jyderup og alternativt fra hjælpesenderen i Kalundborg. De sender begge MUX4 på kanal 31. Laver jeg en automatisk programsøgning fanger TV'et imidlertid mange af kanalerne fra Tommerup-senderen (nok pga de sære forhold i Kalundborg) og bruger disse som default i stedet for Jyderup kanalerne.
Har prøvet at indstille de kanaler der ligger i MUX4 (TV2 News, Zulu, Charlie, Discovery osv. ) til hhv. kanal 31 (jyderup) og 22 (tommerup) manuelt, men der er ingen forskel.
Jeg bor i en lejlighed og har ikke meget forstand på antenner. Ej heller har jeg lyst til selv at rode med antennen da den sidder på toppen af et 3 etagers hus og det nok gør ondt at falde ned ;-). Det ser ud som om der sidder 3 antenner på taget, men ved ikke hvilken jeg modtager fra og hvordan installationen er. Men... når de andre MUX'er er fine så er det vel heller ikke antennen det er galt med?
Nogen der ved hvad der kan være galt og hvad jeg kan gøre ved det? Kender jeg min udlejer ret er han nok umiddelbart for nærrig til at hyre en tekniker til at kigge på antenneren, så kan det klares uden er jeg glad.