recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optage DRHD i SD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoptage DRHD i SD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
carstennilsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: optage DRHD i SD
    Sendt: 30-December-2009 kl. 16:01

Jeg har et ønske om at kunne optage DR HD på dvdrecorderen. Godt nok bliver det ikke en HD-optagelse, men jeg vælger at tro, kvaliteten bliver en lille smugle bedere på den måde, end ved at optage DR1SD.

I modtog jeg så en DVB-T boks fra Strong SRT 8410 - den viste DR HD på glimrende vis via HDMI (som den jo selvfølgelig skal kunne). Da jeg tilsluttede den til dvdrecorderen med scart, fik jeg en meddelse "Denne kanal kan ikke vises på denne tjeneste". Der røg så min lille idé, og nu har jeg leveret boksen tilbage.

Så er det jeg vil spørge Jer, om I kender andre DVB-T-bokse der ikke har denne spærring på DRHD på scart-udgangen, men som bare nedscallerer signalet, og sender ud i scart.
Findes der i det hele taget andre bedere løsninger for at optage DR HD når det skal gemmes på dvd?
mvh Carsten

...der har fiber-tv fra Dansk Bredbaand og er ganske godt tilfreds med det.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 16:45
Jeg har en sagem IDT 84 hd box. Den kan godt sende til min DVD-optager,  Men vej så ikke om det er min optager der ikke kan lave det så godt op til interlace, for hver anden linje mangler. men kan godt optage fra Drhd. Og mht. hvis du køber en med HDD. Kan du ikke sendere optager over på DVD, for HD indholdet er spærret, så det kan ikke kopires over. det er min far prøvet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 16:46
Nej det er så viseligt indrettet at HD udgaven er krypteret og kun kan afspilles via boxen. Gælder selvfølgelig for PVR modellerne.

Men på min Triax 405 kan jeg samtidig med signalet går til TV via HDMI, godt optage i SD fra scart.Smile

Kan ikke lige huske, men det kan godt være at det er nødvendigt at stille boxen til 576p i udgang, inden der optages fra DR HD.Confused

Redigeret af Kampus - 30-December-2009 kl. 16:48
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5300
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af carstennilsson carstennilsson skrev:

Så er det jeg vil spørge Jer, om I kender andre DVB-T-bokse der ikke har denne spærring på DRHD på scart-udgangen, men som bare nedscallerer signalet, og sender ud i scart.
Findes der i det hele taget andre bedere løsninger for at optage DR HD når det skal gemmes på dvd?

Denver DMB-105HD som omtales her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477&PN=4&title=minianmeldelse-denver-dvbt-mpeg4-pvr-dmb105hd
Kan sende Composite/CVBS til recorder, samtidig med HDMI 720p eller højere opløsning. Men hvis du vil have have den bedre RGB kvalitet på SCART skal den stilles om til 576i på HDMI.
Som du kan se af de mange indlæg i tråden er der dog nogle software problemer med boksen, som der arbejdes på at løse.
For mit eget vedkommende valgte jeg at optage på PC med DVBViewer, og en Fantec TV-FHDS:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player
til at afspille materialet på.
Du kan ikke optage i HD som normal DVD, det er strukturen ikke til. Så hvis det skal gemmes på DVD, skal det være som data DVD.

Mvh JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu