recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV hjælp - please
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV hjælp - please

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
Direkte link til dette indlæg Emne: TV hjælp - please
    Sendt: 01-Januar-2010 kl. 19:43
Hjælp en stakkels mand, som leder efter lidt forskellige tv...

først og fremmest et 50 tommer til stuen. Vil gerne have et LG ps508000 - men har hørt at der er retention -- hvad er det og hvordan undgår jeg det.

Min kone har set et panasonic txp50c10y. til 5.555 i elgiganten og det er jo noget billigere end de omkring 8.000 det andet koster.. Har prøvet at forklare at der er USB indgang i LG tv´et det er fuld HD det er thx certificeret og der er ISF i det. Men giver hende ret i at det er mange penge at spare.

Jeg vil ikke rigtig kunne bruge det med usb tilslutningen for jeg har hørt at det ikke kan klare .mkv filer som bruger DD sorround, og mit anlæg et oldgammelt. Så der skulle jeg nok stadig bruge mit wd tv live.
næste problem :

vi har en datter som gerne vil se tv hos hende. det skal nok være 32" har set det her i elgiganten er det godt ? Philips 32PFL3904H til 2.700 . Det lyder som et godt tilbud.. Er det et lækkert tv.
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
L.Leon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2009
Sted: danmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 23:28
Hej Juve

Der er meget delte meninger om retention på den PS8000, noget er der - det er skkert, men det skulle også være væk meget hurtigt, et kanalskift, og wupti er det er væk. 
Jeg har brugt +20 timer på at rode rundt og læse alt muligt om div. skærme, og min konklusion er at der skal en 50PS 8000 i mit hjem.
WAF er noget som du må acceptere og afklare, men jeg skal i morgen på jagt i div. forretninger, for at se det live, og hvis de er klar i Elgiganten, smider jeg et bud, har nemlig hørt at de er til at handle med, og jeg vil gerne undgå nogen af de små internet butikker og handle ved en kendt butik, som jeg desuden mener har en kanon service..... og jeg er ikke ansat, har bare haft gode erfaringer med dem.   
Oooh, how come the things that usually happen to stupid people, keep happening to me

Mvh Leon
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 00:16
For ikke længe siden havde du en tråd kørende omkring valg af en 32", men det ser ud til, at du simpelthen generelt har meget svært ved at tage en endelig beslutning, da du skifter imellem flere forskellige Tv. Som jeg sagde dengang, så vil der uge efter uge dukke et nyt tilbud op, og Jeg ønsker ikke at være bagklog, tilbuddet på dét Philips er faktisk fint nok, men Jeg er nød til at fortælle, at set i bakspejlet skulle du have hoppet på den Samsung for et par uger tilbage til 2444 Kr. fordi det faktisk er en bedre skærm til billigere penge.

Retention er midlertidig fastindbrænding af et billede, f.eks. logoer, som normalt forsvinder ved at skifte kanal frem og tilbage, køre med sort/hvid skærm, eller med en DVD, beregnet til at fjerne retention. En generel opfordring er at køre med afdæmpede indstillinger i starten, og f.eks. vil en THX-mode vil ikke bare give dig et pænt billede, men også minimere risikoen for Retention, i forhold til f.eks. nogle af de andre mange øvrige prædefinerede indstillinger, hvor kontrast og lysstyrke mm. er skruet i vejret, hvilket øger risikoen. Retention er dog ikke noget som er det store problem, og måske vil du ikke engang lægge mærke til det. Mange oplever det sågar ikke engang.

Nu er C10 altså ikke helt på niveau med PS8000. Godt nok er prisen billigere, men PS8000 er efter min mening et lækkert Tv, som overall slå Pana'en på mange punkter, inklusiv design, menu, fjernbetjening, lyd, billede, indstillingsmuligheder og Onsite Service. Du får meget for pengene med en PS8000.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 09:12
tusind tak for al hjælpen og sorry jeg er lettere besværlig. Men tror måske stadig at de har flere af de Samsung tv´er. Så jeg må ud og kigge.. tak for al hjælpen til alle herinde.. og godt nytår
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 13:12
Super tak for det... Jeg har nu valgt et LG ps8000 nu skal den rigtige forretning bare vælges.. har set det billigt hos redcoon og pixmania... men har købt mit gamle tv hos cinemgaic det gik nemt og hurtigt men koster lige en del mere. Var i elgiganten idag og så tvet til 5.555 det var fint men de skulle have 500 i fragt.. damn.. og konen vil ikke risikere at have det stående på traileren. 
Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 18:35
Tænker også på at købe LG ps8000.... forstår sikkert ikke det du skriver men kunne du få det til 5.555 i elgiganten??? Ellers, har du fundet et sted med rimelige priser? (ønsker ikke parallelimporteret)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 18:48
nej 5.555 er for panasonic..... jeg har købt det igennem buyvision.dk til 7.799 :-)
Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 20:02
Tak  og tillykke med det - er du så glad for det eller er der noget du er utilfreds med (fx retention)? Tror du det bliver for stort når man sidder ca. 2½ meter fra det?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Kite Kite skrev:

Tak  og tillykke med det - er du så glad for det eller er der noget du er utilfreds med (fx retention)? Tror du det bliver for stort når man sidder ca. 2½ meter fra det?

Personligt overvejer jeg om 50" bliver for lille på min afstand på 2-3 meter, så vil mene det skulle være helt fint ;-)
Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 20:17
Fint nok så er det sådan et jeg ska ha - men der har jo været noget snak om problemer med retention men det måske ikke noget problem?

Ved du om buyvision.dk sælger parallelimporterede?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Kite Kite skrev:

Fint nok så er det sådan et jeg ska ha - men der har jo været noget snak om problemer med retention men det måske ikke noget problem?

Ved du om buyvision.dk sælger parallelimporterede?

Retention er allerede besvaret i selvsamme tråd.

Buyvision.dk sælger generelt parallelimporterede produkter, men om det gælder hele deres Tv-sortiment, ved jeg ikke. Jeg kunne dog sagtens forestille mig, qua prisen, at varen her er parallelimporteret, og inde på hjemmesiden, angiver de heller ikke noget med hensyn til DVB-C, hvilket virker suspekt, da teaseren skriver om DVB-T MPEG-4. Hvis de skriver det ene, må man også skrive det andet. Det er alment kendt, at et parallelimporeret Tv kan have visse problemer herhjemme med hensyn til digitale tunere, og det er ikke anderledes med et LG-Tv.

Med LG får man så også lige 2 års pixel-garanti, samt Onsite-service, men det kræver så lige, at tv'et er en nordisk udgave. Mit råd er at give ca. 7-800 Kr mere, og købe fra f.eks. Proshop, Merlin eller Hapii mm, da det er danske udgaver. Buyvision.dk får vist heller ikke den bedste omtale rundt omkring, bare tag et kig på trustpilot.dk.

Det ville dog være fint, hvis varen ikke er parallelimporteret. Det ville måske være rart med en tilbagemelding fra Trådstarter omkring Tv'et, og om alt nu virker som det skal. Han har jo brugt oceaner af tid på at finde sit nye Tv, bare ærgeligt hvis det viser sig, at det Tv han har købt er parallelimporteret, og dermed går han glip af en masse fordele.

Redigeret af vasif - 06-Januar-2010 kl. 20:48
Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 20:58
Læste skam godt hvad du skrev om retention, og det var go info, men blev aldrig helt klar over om du selv har skærmen (kan forstå at det er noget der bliver bedre efter mange timers forbrug.. eller er det misforstået?) Har ikke selv haft plasma før så det nyt for mig.

Ja, jeg vil også hellere betale lidt mere og så være sikker på at det er en "dansker". Er det egentligt ligegyldigt om det er en dansk version eller en skandinavisk? (ved faktisk ikke engang om der findes to forskellige - men hvis der er)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu