recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50" på stramt budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50" på stramt budget

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KristianMO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: 50" på stramt budget
    Sendt: 06-Januar-2010 kl. 19:31
Hej

Kan se man kan få en ganske fornuftig Pana x10 på 50 tommer til 6800 - men er der ikk et par alternativer man skal tage op til overvejelse?
Har bl.a. set en Samsung 50B530.. Kan denne præstere samme billedkvalitet?? Hvad med LG, kan dette ikke osse være en mulighed omkring denne prisklasse?
Håber i kan hjælpe

Mvh Kristian
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 19:32
Indskydelse - skærmen bliver primært brugt til DVD og SD-tv..
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:11
du kan købe en panasonic 50 tommer i elgiganten for 5.555 kroner. det er da billigt... koster dog 500 i fragt...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:44
Man får latterligt meget billedkvalitet i 50" x10. Sortniveau, farver, dybde ja hele billedet er virkelig godt IMO. Til prisen er det et røverkøb.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:45
LG PQ6000 kan iøvrigt fåes til 6500,-. Det er også et ret godt TV, dog ikke helt på højde med x10.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:50
Havde både X10Y og 50B550 hjemme, i 50", og var temmelig imponeret af Samsung'en. Overordnet set, havde den et bedre billede end Pana, og var også Full HD, hvilket var især gavnligt ved tilslutning til PC. Dog havde den problemer med retention - jeg kunne se aftryk af objekter, som kun havde været på skærmen i 10-20 sek., i op til 30 min., nogle gange i længere tid. Det kunne jeg ikke leve med.

Pana havde nogle RGB-problemer, kunne ikke håndtere farverne ordentligt i bestemte scener - det var meget tilfældigt hvornår det skete. Den summede også temmelig meget. Jeg havde faktisk 2 af disse hjemme (BTW, et helvede at slæbe 50" plasma op og ned, frem og tilbage hele 2 gange Confused) og de havde begge de samme problemer og summede lige meget, om end skærm nr. 2 ikke led helt så meget af RGB-problemet.

I denne forbindelse nævner jeg lige forhandleren Cinemagic.dk, som var yderst hjælpsomme i hele processen.

Jeg endte med en Samsung LCD, da jeg ikke gider finde mig i de "børnesygdomme", som plasmaerne i 2009 lider under.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:52

Hvad siger i til den nævnte samsung.. Kan Samsung ikke præstere samme billedkvalitet i 50" til 6000-7000 kr, som panasonic kan ?Kan se Samsungen har Full HD - kan det ikke pludselig blive en smule relevant i disse størrelser ???

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:55
Det lyder da ikk særlig betryggende, Phdream.. Hvis vi ser bort fra diverse børnesygdomme, så syns du altså billedkvaliteten på Samsungen var bedre end Pana? Oplevede du en størrer detaljegrad på samsungen, mht. den højere opløsning i forhold til pana?
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:56
[QUOTE=Vistrup] Man får latterligt meget billedkvalitet i 50" x10. Sortniveau, farver, dybde ja hele billedet er virkelig godt IMO. Til prisen er det et røverkøb.
[/QUOTE

Utroligt godt tv til små penge

http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p50x10y-4692p.html

links
E.L.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:58
det er vel samsungs PSB550 plasma ? samsung har retention problemer med plasma.

den X10 50" er en fin skærm og den har vel den der 1366x768 opløsning som giver dig en REEL pc opløsning at arbejde med i det korrekte format, det er den lille 42" der har en ELENDIG opløsning, som kører 4:3 på et 16:9 panel, umulig at arbejde med.

hvis du har 3-4 meters afstand, så vil du ikke bemærke at du har en mindre opløsning, G10 er et bedre panel, men X10 levere for pengene.

JA kører du bluray film så bliver der lavet lidt skalerings arbejde i forhold til et rente 1920x1080 panel.

men snakker vi plasma og 50" så tag dig en X10 i den pris klasse, er personligt stadig ikke tryg ved Samsungs plasmaskærme.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Havde både X10Y og 50B550 hjemme, i 50", og var temmelig imponeret af Samsung'en. Overordnet set, havde den et bedre billede end Pana, og var også Full HD, hvilket var især gavnligt ved tilslutning til PC. Dog havde den problemer med retention - jeg kunne se aftryk af objekter, som kun havde været på skærmen i 10-20 sek., i op til 30 min., nogle gange i længere tid. Det kunne jeg ikke leve med.

Pana havde nogle RGB-problemer, kunne ikke håndtere farverne ordentligt i bestemte scener - det var meget tilfældigt hvornår det skete. Den summede også temmelig meget. Jeg havde faktisk 2 af disse hjemme (BTW, et helvede at slæbe 50" plasma op og ned, frem og tilbage hele 2 gange Confused) og de havde begge de samme problemer og summede lige meget, om end skærm nr. 2 ikke led helt så meget af RGB-problemet.

I denne forbindelse nævner jeg lige forhandleren Cinemagic.dk, som var yderst hjælpsomme i hele processen.

Jeg endte med en Samsung LCD, da jeg ikke gider finde mig i de "børnesygdomme", som plasmaerne i 2009 lider under.

De X10'ere jeg har set, summer overhovedet ikke. Det gjorde mit gamle px80 heller ikke. Jeg har efterhånden set en del ved venner og bekendte. Summen er ikke knyttet til plasmateknologien men skærmene. Kan ligeså godt forekomme på LCD. Syntes ikke der er nogen børnesygdomme ved eksempelvis Panasonics plasma skærme. Her er retention en saga bort, på de skærme jeg har set.

Det er jo klart at et så billigt tv ikke er perfekt, men til pengene og til almindelige forbrugere, syntes jeg virkelig det er et rigtig godt køb!

Alm. dvd og digitalt tv står virkelig godt. Det samme gør HD, men det gør det jo på de fleste skærme i dag.

Redigeret af Vistrup - 06-Januar-2010 kl. 22:00
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 22:04
Vi har cirka 3,5 meter til skærmen.. Så selvom det er 50", så vil den mindre opløsning ikke være særlig bemærkelsesværdig?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu